PC in herstelling. Wachtwoordenlijst verwijderd?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Beca
Berichten: 26
Lid geworden op: 3 september 2008, 11:07
    Windows 8.1 Firefox

PC in herstelling. Wachtwoordenlijst verwijderd?

Bericht door Beca »

Ik gebruik de tool om wachtwoorden voor websites op te slaan in Firefox. Die wachtwoorden zouden dan versleuteld worden opgeslagen en beschermd door een hoofdwachtwoord. Nu moet ik mijn PC binnen brengen voor herstelling.
Ik ben zinnens Firefox te verwijderen. Mijn vraag is of de wachtwoordenlijst dan ook zeker is verwijderd?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: PC in herstelling. Wachtwoordenlijst verwijderd?

Bericht door Torzan »

Wil je Firefox alleen voor het herstellen verwijderen, zodat je wachtwoorden voor de hersteller niet bereikbaar zijn, of gewoon definitief?

In elk geval worden bij een standaard de-installatie van Firefox geen profielen verwijderd; dit is dan ook de reden dat problemen in 99% van de gevallen niet door een herinstallatie worden opgelost. Voor oudere versies dan 31 was er tijdens dat verwijderproces nog een keuze voor het behouden of verwijderen van persoonlijke gegevens (je profielen), maar die is verwijderd in bug 432017. Daarentegen komt er binnenkort een profielenbeheerder (in 46 als het goed is) in Firefox die het beheren van profielen wat makkelijker zou moeten maken, gebaseerd op deze verdwenen optie.

E.e.a. houdt dus in dat profielen, waarin zich uiteraard ook een bestand met je wachtwoordenlijst bevinden, gewoon blijven bestaan en handmatig moeten worden verwijderd, of dat je hier al dan niet tijdelijk een back-up van maakt. Als je zeker weet dat de back-up is gelukt (en gebruik hier alsjeblieft geen MozBackup voor), kun je de map op je pc met je profiel(en) handmatig verwijderen nadat Firefox is verwijderd. Meer info over de betreffende bestanden en profielen vind je hier.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: PC in herstelling. Wachtwoordenlijst verwijderd?

Bericht door nirwana »

Je kunt het beste de profielmap van Firefox even van de computer verwijderen (verplaatsen naar Usb-stick of externe harddisk zodra je Firefox hebt afgesloten) is voldoende.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: PC in herstelling. Wachtwoordenlijst verwijderd?

Bericht door nirwana »

Zie https://support.mozilla.org/nl/kb/profi ... -te-openen voor de locatie van deze profielmap.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: PC in herstelling. Wachtwoordenlijst verwijderd?

Bericht door Torzan »

Volgens mij wordt hierboven al hetzelfde gezegd. Sommige lezers ervaren dit als hinderlijk.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Macintosh Safari
Contacteer:

Re: PC in herstelling. Wachtwoordenlijst verwijderd?

Bericht door nirwana »

Torzan schreef:Volgens mij wordt hierboven al hetzelfde gezegd. Sommige lezers ervaren dit als hinderlijk.
Dat laat ik dan graag aan die lezers ter beoordeling over.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie