Firefox onder Mac OS X Yosemite valt altijd uit

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Gebruikersavatar
airtee
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 maart 2005, 22:41
    Windows 10 Firefox

Firefox onder Mac OS X Yosemite valt altijd uit

Bericht door airtee »

Op mijn iMac gebruik ik meestal Firefox en niet de Apple standaardbrowser Safari. Maar jammer genoeg blijft FF de laatste tijd voortdurend (± een keer of 3 op een uur tijd) 'hangen'. Het 'zoekicoontje' blijft draaien en de gevraagde websites komen er niet door. Binnen de nog openstaande websites kun je evenmin verder. Er rest dus alleen maar FF af te sluiten maar dat gaat niet op de normale manier en lukt slechts via een 'geforceerde stop'. Na het terug openen van FF werkt alles weer opnieuw naar behoren maar slechts voor even, een halfuurtje of minder en dan moet ik er weer terug uit via 'geforceerde stop'. FF er even uitgooien en opnieuw installeren helpt blijkbaar ook al niet; het euvel blijft bestaan. Weet iemand hiervoor een oplossing waarvoor alvast dank?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox onder Mac OS X Yosemite valt altijd uit

Bericht door Torzan »

Een beetje zoeken leverde op dat Yosemite en Firefox elkaar even niet hebben gemogen; dit speelde met name rond de tijd van versie 34/35. Mocht je Firefox al langer en misschien met hetzelfde profiel gebruiken als bij die versies (of als je dit niks zegt), zou je een nieuw profiel kunnen proberen. Om die reden helpt herinstalleren trouwens ook niet (eigenlijk nooit), omdat problemen zich doorgaans voordoen in gebruikersbestanden en dus profielen, niet in de installatiemap zelf. Bij verwijderen en herinstalleren blijven profielen immers gewoon bestaan en worden die vrolijk en zonder mededeling hergebruikt.

Ook wijst dergelijk hang-gedrag vaak op problemen met plug-ins. Ik zou daarom beginnen met het uitvoeren van Firefox in Veilige modus via menu Help > Herstarten met uitgeschakelde add-ons, of door de option-toets ingedrukt houden tijdens het opstarten van Firefox. Als het verschijnsel niet optreedt, hoef je alleen nog uit te zoeken welke plug-in het probleem veroorzaakt door ze één voor één in te schakelen.

Edit: begin eens met het verwijderen van Flash, als je dat gebruikt.
Gebruikersavatar
airtee
Berichten: 64
Lid geworden op: 22 maart 2005, 22:41
    Macintosh Firefox

Re: Firefox onder Mac OS X Yosemite valt altijd uit

Bericht door airtee »

Uiteindelijk werkt FF terug normaal, maar slechts na vernieuwing van mijn profiel (de andere suggesties hielpen niet). Hopelijk blijft de browser nu stabiel. Bedankt nog voor de hulp.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox onder Mac OS X Yosemite valt altijd uit

Bericht door Torzan »

Goed om te horen en graag gedaan.
Gesloten