Icoontjes bladwijzers hoe zit dat?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kostenzer
Berichten: 52
Lid geworden op: 7 september 2006, 19:22
    Windows 10 Firefox

Icoontjes bladwijzers hoe zit dat?

Bericht door kostenzer »

Hallo,

Een stel vragen over de iconen van de Bladwijzers, in de hoop antwoorden te krijgen.
Ik laat me verrassen.
Waar worden de icoontjes voor de bladwijzers opgeslagen?
Op de ene pc worden de icoontjes van een bepaalde site getoond, op de andere niet. Hoe kan dat?
Als ik de bladwijzers overzet naar een andere computer dan zijn er aanvankelijk geen iconen meer, tot dat de betreffende site bezocht is.
Hoe kan ik de zaak overzetten MET iconen? Want ook hier weer bepaalde iconen komen niet terwijl ze er op de andere computer wel stonden.

Wie wil/kan me dit alles uitleggen?
Alvast bedankt voor de moeite.

mvg

Kos
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Icoontjes bladwijzers hoe zit dat?

Bericht door Torzan »

Die pictogrammen (favicons) bevinden zich op de website zelf en worden dus pas opgehaald als deze wordt bezocht. Ze worden samen met de bladwijzers opgeslagen in het bestand places.sqlite, maar om nou de moeite te nemen dat ook te kopiëren... Mogelijk haal je je zelfs problemen op de hals door dit te doen.

Sommige gebruikers vinden dit gedrag zelfs wel makkelijk; je hebt immers snel door of je de website nog wel eens bezoekt, of dat je de bladwijzer net zo goed kunt verwijderen. En uiteraard kunnen ze verouderd raken, waardoor je de oude zou zien (maar of dat zo erg is...).
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Icoontjes bladwijzers hoe zit dat?

Bericht door corvl »

Bladwijzer icoontjes worden momenteel opgeslagen in de places.sqlite database als BLOB (binary large object) data.
De bladwijzer icoontjes worden niet in een JSON back-up opgeslagen, dus als je zo'n back-up herstelt dan verlies je de favicons en moet je de website link bezoeken om de favicon weer op te halen.

FavIcon Reloader: https://addons.mozilla.org/firefox/addo ... nreloader/
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Icoontjes bladwijzers hoe zit dat?

Bericht door Citroentje »

Die favicon reloader werkt niet meer, zie ik, er is een andere, favicon restorer, werkt die bij jullie?
Hier in ieder geval niet, ik kan hem wel installeren, alleen krijg ik niet de mogelijkheid hem te laten draaien.
Plaats reactie