plug in primetime content decryption module

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

plug in primetime content decryption module

Bericht door toshibake »

Hallo, kan iemand mij zeggen of je deze plug in gewoon kunt uitschakelen zonder veiligheidsrisico's of een ander probleem op één of ander gebied ? Hoe minder plug ins hoe liever :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: plug in primetime content decryption module

Bericht door nirwana »

Je kunt deze uitschakelen als je geen video's met DRM erin wilt bekijken: http://www.ghacks.net/2015/03/31/primet ... hat-is-it/

Dat is Digital Rights Management en daarmee kunnen beschermde video's ook worden bekeken ...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: plug in primetime content decryption module

Bericht door toshibake »

ok, bedankt, zal hem eens uitschakelen en zien in hoeverre ik er eventueel hinder van ondervind
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: plug in primetime content decryption module

Bericht door nirwana »

Volgens mij heb je het pad nodig als je iets van Netflix cum suis wilt afspelen. Of misschien bepaalde video's op YouTube. Firefox kon lang zonder DRM, dus ik verwacht hiermee niet direct problemen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: plug in primetime content decryption module

Bericht door toshibake »

ok, bedankt voor de info, tot hiertoe werkt alles bij afspelen, ligt wel een stuk moeilijker bij flash player uitschakelen, staat bij mij in 'vragen om te activeren', helemaal deactiveren dan moet ik nogal eens een filmpje missen, hoewel het altijd wel iets is met die flash player van Adobe inzake veiligheid, deze week nog, ben nu niet persoonlijk fan van de producten van Adobe, ook hun pdf lezer niet, vind pdf x change vieuwer stukken beter

groetjes
Plaats reactie