google kalender en lightning

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Windows 10 Spartan

google kalender en lightning

Bericht door glda19 »

Hi
Ik heb de extentie lightning aan tb toegevoegd. En maak nu gebuik van de google calender daar ik wil dat de calender zowel op smartphone tablet pc gesynkroniseerd zijn.
Maar hoe komt het nu dat ik geen taken meer kan toe toevoegen.
Kan dit blijkbaar enkel doen als ik een nieuwe lokale kalender aanmaak.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: google kalender en lightning

Bericht door Torzan »

Heb je alleen leesrechten of ook schrijfrechten? Voor het laatste heb je de Provider for Google Calendar-add-on nodig. Hier vind je meer info.
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Windows 10 Spartan

Re: google kalender en lightning

Bericht door glda19 »

In de agenda schrijven lukt perfect
Maar kan geen taken toe voegen enkel als ik een locale agende maak
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 8.1 Firefox

Re: google kalender en lightning

Bericht door Pettic »

Probeer eens of de extensie Google task sync aan je wensen voldoet.
Windows; Firefox; Thunderbird
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: google kalender en lightning

Bericht door Torzan »

Blijkbaar gebruik je de 'oude' manier (via Caldav) en dus niet de Provider-add-on. Zonder die add-on en daarmee de 'nieuwe' methode zou je geen schrijftoegang hebben voor taken in Google Agenda. Zie ook hier, hier en hier.

Van Google Task Sync is nog maar de vraag of deze volledig geschikt/aangepast is voor TB 45, maar ik denk dat je die sowieso niet meer nodig hebt.
glda19
Berichten: 184
Lid geworden op: 16 oktober 2005, 11:12
    Windows 10 Spartan

Re: google kalender en lightning

Bericht door glda19 »

wat is de provider-add-on
bedoel je de provider voor google agenda 2.7
die gebruik ik
Maar kan geen taken maken
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: google kalender en lightning

Bericht door Torzan »

Ja die bedoel ik. Omdat er zo veel oorzaken kunnen zijn, is het misschien handig als je laat weten wat er wel gebeurt en wat je precies ziet, i.p.v. alleen "ik kan geen taken aanmaken", wat vergelijkbaar is met "het werkt niet". Is de knoptekst grijs? Gebeurt er niets als je op Nieuwe taak klikt? Werkt het wel via het menu Bestand? Staat er in de eigenschappen van de agenda Alleen-lezen aangevinkt? Heb je in de Foutconsole gekeken naar foutmeldingen? In een van de bovenstaande links vind je instructies voor debugging als de foutconsole niet genoeg info geeft. Verder zul je waarschijnlijk de juiste agenda moeten selecteren, en ook de oude methode (instelling voor caldav) moeten verwijderen als je die eerder hebt gebruikt. Ik gebruik geen producten van Google en kan dus niets zeggen over eventuele instellingen bij Google Agenda / Gmail die moeten worden aangepast.
Plaats reactie