Website openen = verschijnen filmpjes en pub

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 7 Firefox

Website openen = verschijnen filmpjes en pub

Bericht door FLAMINGO »

Beste,

Sedert enkele weken heb ik het volgende voor :
Wanneer ik een website open dan staat mijn scherm binnen enkele seconden vol van PUB met filmpjes - teksten - enz....
Dat is zeer vervelend, want men kan de inhoud van de website in het midden bekijken maar links en rechts flikkert het van de filmpjes en/of de PUB die komen en gaan.

Kan ik ergens iets instellen dat ik deze vervelende PUB's kwijt ben tijdens het bekijken van de opgevraagde website ?

Flamingo :shock:
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Website openen = verschijnen filmpjes en pub

Bericht door Torzan »

Ik weet niet wat PUBs zijn, maar zou beginnen met het uitvoeren van wat malware- en virusscanners. Een webpagina hoort gewoon te worden geopend zonder rotzooi erbij, dus dat is niet iets wat in Firefox standaardgedrag is of kan worden voorkomen.
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 7 Firefox

Re: Website openen = verschijnen filmpjes en pub

Bericht door FLAMINGO »

Beste Torzan,

PUB = publiciteit.
Ik heb alles opgekuist met CCleaner - AdwCleaner - Malware

Flamingo
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Website openen = verschijnen filmpjes en pub

Bericht door Torzan »

OK, dan zie je blijkbaar publiciteiten op een pagina, al weet ik ook niet wat ik me daarbij moet voorstellen. ;)

Het antwoord blijft denk ik hetzelfde, maar misschien helpt het als je vermeldt om welke pagina het gaat (of een screenshot plaatst), dan kunnen anderen zien wat er eventueel misgaat. Overigens zijn de genoemde programma's geen virusscanners, maar het zou eerder om malware gaan.
Laatst gewijzigd door Torzan op 10 juni 2016, 15:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 7 Firefox

Re: Website openen = verschijnen filmpjes en pub

Bericht door markh »

Als het om advertenties gaat zou een adblocker als Adblock Plus kunnen helpen, hoewel niet alle websites hier blij mee zijn (want minder inkomsten door advertenties).
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Website openen = verschijnen filmpjes en pub

Bericht door nirwana »

Toch denk ik hier eerder aan een geval van adware en dan is het maar de vraag of Adblock daartegen gaat helpen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie