Geen Facebook spellen meer met Firefox

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Android Firefox

Geen Facebook spellen meer met Firefox

Bericht door Hartenheer »

Sinds een tijdje kan ik geen spel meer spelen van Facebook.
Ik krijg de melding: Contex 3D not Available Possible reasons: Wrong w mode or missing device support.

Gek genoeg werkt het wel met Edge.

Als computer {ON :mrgreen: }deskundige snap hier niets van.

Wie kan me hier een oplossing voor vertellen?
Met vriendelijke groeten,

Willem
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Geen Facebook spellen meer met Firefox

Bericht door Torzan »

Kijk even hier en meld het weer als je er niet uit komt.
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Windows 10 Firefox

Re: Geen Facebook spellen meer met Firefox

Bericht door Hartenheer »

Bedankt voor je reactie.

Gek genoeg wil het me niet lukken om de flash te verwijderen.
Hij weigert dit gewoon.

Als ik op de link klik die in het bericht staat die je opgeeft krijg ik de melding dat ik al een nieuwere versie op mijn computer heb staan.
Dat is Arobe Flash Player 22 NPAPI .

Het is me wel opgevallen dat er een soort stop bord staan voor Firefox bij het {proberen} toch opnieuw te installeren.
Zou het een instelling kunnen zijn, wat me vreemd lijkt want is speel dit al maanden en heb niets veranderd.
Weet namelijk niet veel van de programma's af.
Met vriendelijke groeten,

Willem
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Geen Facebook spellen meer met Firefox

Bericht door Torzan »

Als Flash goed werkt en actueel is (wat je hier kunt controleren), kun je dat laten staan; er is net een update voor uitgekomen en dus zal die link naar een verouderde versie kunnen verwijzen.

Als ik het goed begrijp, is er sprak van een probleem in Flash waardoor je deze foutmelding krijgt als je de 64-bits versie van Firefox gebruikt, wat zo te zien ook zo is. Je kunt dus proberen de 32-bits versie van Firefox te installeren. Deze versie kun je als het goed is ernaast installeren (en dus de 64-bits versie behouden), maar i.v.m. je profiel en bekende zaken daarin is het misschien handiger om de 64-bits versie te verwijderen en dan de 32-bits versie te installeren. Als dat werkt, kun je als het Flash-probleem is opgelost later weer terug naar de 64-bits versie. Maak voor de zekerheid een back-up van je Firefox-profiel.
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Windows 10 Firefox

Re: Geen Facebook spellen meer met Firefox

Bericht door Hartenheer »

Het vreemd dat het nu niet werkt, ik heb die 64-bit al tijden lang.

Alles staat up to date
Met vriendelijke groeten,

Willem
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Geen Facebook spellen meer met Firefox

Bericht door Torzan »

Het is niet vreemd, want zoals in een verwezen artikel in dat supportartikel wordt gezegd, is de oorzaak dat Flash sinds Firefox 47 geforceerd in de 'windowsless mode' wordt uitgevoerd. Het probleem is daarom waarschijnlijk met de update naar versie 47 begonnen. Je zou daarom dus ook de 64-bits versie van versie 46.0.1 weer kunnen installeren, maar dat wordt wel afgeraden.
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Windows 10 Firefox

Re: Geen Facebook spellen meer met Firefox

Bericht door Hartenheer »

Blijkbaar is het toch een bugje in Firefox.

Heb ontdekt dat ik het spel met andere brouwsers kan ik het wel spelen
Met vriendelijke groeten,

Willem
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Geen Facebook spellen meer met Firefox

Bericht door Torzan »

Iets is niet meteen een 'bugje' omdat het toevallig met een andere browser wel werkt, dus goed (begrijpend) lezen zou worden gewaardeerd. ;) Een bug is iets onwenselijks en betreft een fout; in dit geval is het een bewuste keuze geweest die zijn voordelen heeft, hoewel ontwikkelaars het onderling hierover misschien niet helemaal eens zijn (de ontwikkeling voor Flash wordt bovendien al tijden afgeraden). Meer info vind je in de betreffende bug die onder in het genoemde artikel wordt genoemd.
On Firefox 47 and later, the Adobe Flash Player plug-in runs only in the windowless mode on the 64-bit version of Firefox for Windows. wmode=direct is ignored and wmode=opaque will be used instead. This change was required to solve several sandbox compatibility issues including input method editors (IMEs) and file picker dialog. ... 64-bit version of Firefox is not yet distributed widely, the number of affected users is limited at this time. Game developers can ask Firefox users to use the 32-bit version for the meanwhile. ... Mozilla has no intention to revert the change, because the 64-bit version is not a default Firefox download option, and a strong sandbox and proper IME handling are considered more important than the Stage 3D support.
Als ik het goed heb begrepen, wordt er gewacht op een versie van Flash waarin 'windowless accelerated rendering' wordt ondersteund. Een optie is daarom hier de bètaversie van Flash voor 64 bit installeren, maar ik kon hierover in de release notes van de huidige bètaversie niks vinden. Tot die tijd zou je dus voor spelletjes de 32-bits versie ernaast kunnen installeren, wat veel spelletjesgebruikers al doen.
Plaats reactie