Extra informatieregel boven balk voor tabbladen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
fuut
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 juli 2015, 20:31
    Android Firefox

Extra informatieregel boven balk voor tabbladen

Bericht door fuut »

Hallo,
Ik gebruik versie 47.0 en vraag me af hoe ik de extra informatieregel boven de balk voor de tabbladen kan verwijderen.
Ik ervaar deze regel als overbodig.
Alvast bedankt voor de ondersteuning.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Extra informatieregel boven balk voor tabbladen

Bericht door nirwana »

Welke "extra informatieregel" zie je daar dan ?

Het beste kun je hiervan even een screenshot op het forum plaatsen: http://www.mozbrowser.nl/wiki/index.php ... t_plaatsen

Als ik naar mijn Firefox kijk (ook versie 47) dan zie ik daar boven de balk voor de tabbladen helemaal niets staan.
Maar dat zegt natuurlijk niets over hoe jouw Firefox eruit ziet, want Firefox staat erom bekend dat je die geheel naar eigen smaak kunt aanpassen.

Hier zie je een screenshot van hoe Firefox er standaard uitziet: https://en.wikipedia.org/wiki/File:Fire ... ows_10.png

Via het (hamburger-)menu kun je kiezen voor Aanpassen en dan zit er helemaal links onderin een knop met Titelbalk als opschrift. Klik je daarop dan verberg / toon je de titelbalk van Firefox. Dat is nog iets dat boven de balk met de tabbladen kan komen te staan. Ook kun je via dat Aanpassen-scherm aangeven dat je de standaard-instellingen voor het scherm terug wilt zetten. Dat raad ik echter alleen aan als je er geen heil meer in ziet, want dat maakt al deze aanpassingen ongedaan. Echter kan dat soms handig zijn, voor als je met een schone lei wilt beginnen met het uiterlijk van Firefox.

Ook kan het zijn dat een bepaalde extensie (add-on) iets aan het uiterlijk van Firefox toevoegt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
JacquesC
Berichten: 453
Lid geworden op: 20 januari 2005, 11:15
    Linux Firefox

Re: Extra informatieregel boven balk voor tabbladen

Bericht door JacquesC »

Waarschijnlijk wordt de Menu Balk bedoeld.
Zo ja
Dan rechts klikken op het vrije gedeelte van de Tab Balk en het vinkje voor "Menu Balk"weghalen.

MvrG Jacques
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Firefox/126.0
Mozilla/5.0 (X11; Mint; Linux x86_64; rv:126.0) Gecko/ Thunderbird/126.0
fuut
Berichten: 6
Lid geworden op: 26 juli 2015, 20:31
    Windows 7 Firefox

Re: Extra informatieregel boven balk voor tabbladen

Bericht door fuut »

Hallo Martijn,
Jouw reactie is een 'schot in de roos'! Terwijl ik als aanduiding het woord informatieregel gebruikte dient het juiste woord Titelbalk te zijn.
Op jouw aanwijzing heb ik zeer snel via het hamburgermenu > Aanpassen de knop links onderin met de aanduiding Titelbalk gevonden. Door er op te klikken verdween de Titelbalk. Daardoor kreeg ik weer de 'rustige' weergave waar ik de voorkeur aan geef.
Bedankt voor je advies.
Met vriendelijke groet,
fuut
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Extra informatieregel boven balk voor tabbladen

Bericht door Torzan »

Zie hier. Overigens is er geen optie voor een 'Menu Balk', wel voor een 'Menubalk'. ;)
Gesloten