Inloggen bij Spotify Web Player

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Android Firefox

Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Leono »

Sinds kort kan ik niet meer inloggen bij de Spotify Web Player. In Internet Explorer gaat het wel.

Ik heb reeds alle extensies uitgezet, maar dat helpt niet. Voorheen hoefde ik helemaal niet in te loggen, dat werd onthouden.

Nu moet ik bij het inloggen elke keer die vervelende plaatjes bekijken, als niet robot zijnde (dat heeft uiteraard niets met Firefox te maken). Maar nadat ik heb bewezen dat ik geen robot ben, gebeurt er helemaal niets als ik klik op "Inloggen". Welke instelling in Firefox kan hier de dwarsligger zijn?
Geduldig bladeraar
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Torzan »

Heb je cookies, de buffer (cache) en offlinewebsitegegevens gewist (via menu Geschiedenis)?
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Leono »

Ja, alles (nog eens) gewist. Maar helaas, geen verandering.
Geduldig bladeraar
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Torzan »

Gebruik je Flash Player en is die up-to-date? Kijk ook even in Opties > Privacy > Cookies tonen (als Geschiedenis onthouden is ingesteld, kies je 'individuele cookies verwijderen'), voer 'spotify' in, en als je dan nog wat ziet (terwijl het er eigenlijk niet zou moeten zijn) verwijder je daar alle cookies die je tegenkomt. Ook zou je even een nieuw profiel kunnen aanmaken om te zien of het daarmee wel werkt.

Als ik het zo zie, zijn er vaker problemen met aanmelden bij Spotify en kan dit misschien ook aan de website zelf liggen.
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Leono »

De Flash Player is up to date, er zijn geen oude Spotify cookies en aanmelden lukt nog steeds niet. Het lijkt inderdaad aan Spotify te liggen, maar dan vind ik het wel erg vreemd dat het via Internet Explorer wel lukt.
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Leono »

Ook in SRWare Iron lukt het aanmelden zonder problemen.
Geduldig bladeraar
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Torzan »

Het kan theoretisch nog steeds aan de website liggen als deze niet helemaal geschikt is (volgens W3C-standaard) voor Firefox of de useragent van Firefox niet wordt herkend, wat door add-ons of andere dingen kan komen.

Ik zou in dit geval eerst Firefox starten in Veilige modus (Shift inhouden bij opstarten), of even een nieuw profiel maken (door -p aan de snelkoppeling toe te voegen) en kijken wat er dan gebeurt.
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Leono »

Veilige modus had ik al geprobeerd, maar nieuw profiel aanmaken: betekent dit dat alles weer van voor af aan moet worden ingesteld? Startpagina, zoekmachines, woordenboeken, plaatsing van allerlei knoppen, addons, instellingen van de addons, enzovoort, enzovoort?

Nu heb ik wel eens gehoord dat je het oude profiel kunt bewaren, maar in het verleden heb ik hiervan geen adequaat gebruik weten te maken.

En wat bedoelt u met "-p aan de snelkoppeling toevoegen"? Ik open Firefox altijd vanuit de taakbalk.
Geduldig bladeraar
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Torzan »

Wees niet bang; de meeste mensen worden (helaas) nogal angstig van het woord profiel, maar het is niets anders dan de verzameling van gebruikersgegevens, of liever gezegd, alles behalve de geïnstalleerde programmabestanden in bv. C:\Program Files\Mozilla Firefox\... Bij een normale installatie valt de aanwezigheid van een profiel niet op (terwijl eigenlijk alle programma's 'profielen' hebben), maar er wordt dan ook maar 1 profiel gebruikt en is eigenlijk niet belangrijk, totdat er een probleem optreedt. Fouten kun je dus heel snel vinden door een tweede (of derde, of ...) aan te maken, wat hetzelfde is als met een schone lei beginnen. Dat wil niet zeggen dat een ander profiel niet meer kan worden gebruikt; het wordt hooguit niet standaard gestart; je kunt niets kwijtraken, en het kan soms zelfs wel handig zijn om een hele andere set aan andere knoppen, werkbalken en alles te hebben, zoals voor meerdere gebruikers onder dezelfde Windows-gebruikersaccount, of in geval van problemen als deze. Je hoeft dus niets opnieuw in te stellen, en in dit geval is het uitsluitend om even te testen of een fout aan de gebruikerskant zit - en dus in het bestaande profiel - waarna je weer je normale profiel kunt gebruiken.

Gelukkig is er de laatste tijd wat verbetering op dit vlak in Firefox aangebracht. Als je about:profiles invoert in de locatiebalk (of dit aanklikt via Help / Probleemoplossingsinformatie, onderin onder Toepassingsbasics), zie je een overzicht van profielen (waarschijnlijk maar 1) en is ook bovenaan via een knop een nieuw profiel aan te maken en direct erna zelfs te starten in een apart browservenster, terwijl alles actief blijft. Als aanmelden bij Spotify daarin wel werkt, weet je al genoeg en is het zaak de fout (of onjuiste instelling) in het eerste profiel te vinden.

Het eventueel aanpassen van de snelkoppeling kan zowel in het menu, vanaf de taakbalk, of op het bureaublad (alle snelkoppelingen werken hetzelfde), waarmee een zogenaamde profielbeheerder wordt gestart die ongeveer hetzelfde kan als de methode via about:profiles. Meer info daarover is hier) te vinden, maar het kan even stoeien zijn. Via de rechtermuisknop op een bestaande snelkoppeling gaan staan en Eigenschappen kiezen, laat zien dat de regel er ongeveer uitziet als "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe", en dat zou je kunnen aanpassen naar "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" -p. Iets veiliger (of handiger bij regelmatig gebruik) is een bestaande snelkoppeling kopiëren, plakken naast de bestaande en deze aanpassen en hernoemen naar bv. iets met Profielbeheerder, maar dat moet dan op bestandsniveau, dus in een verkenner op de plek waar de snelkoppelingen van Windows staan. Maar de weg via about:profiles hierboven werkt bijzonder handig (zie ik net ;)) en moet ook volstaan.
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Leono »

Dit is inderdaad een erg nuttige, gemakkelijke en handige methode om het een een ander uit te proberen. Bedankt!

Ook in het nieuwe "kale" profiel lukt het niet om de Spotify Web Player geopend te krijgen.
Geduldig bladeraar
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Torzan »

Ik wilde het eigenlijk opgeven en zeggen dat ik het dan niet weet omdat ik geen Spotify gebruik, verschillende URL's ervoor zie, evenals oplossingsloze forumtopics bij Spotify etc. :) maar...

- Welke URL (adres) gebruik je om je aan te melden? Is dat via hier, hier of iets anders?
- Zie je misschien links van het webadres in de URL-balk van een van deze adressen of een ander adres dat je gebruikt, een groen hangslotje met een grijs driehoekje?

Dit omdat er hier soms (!) wat foutmeldingen over gemengde inhoud en niet meer ondersteunde getAttributeNode() of frame-src verschijnen in de Webconsole, die je kunt starten via Extra > Webontwikkelaar > Webconsole. Als je hierin ook iets vreemds ziet tijdens het laden van de pagina of na invoeren van gegevens, d.w.z. iets in rood, kun je dat hier aangeven?
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Leono »

Aanmelden probeer ik via uw eerst gegeven link. Ik zie een groen hangslotje, maar geen grijs driehoekje. Alleen een i in een klein cirkeltje.

De webconsole zegt: "Gebruik van getAttributeNode() wordt niet meer ondersteund. Gebruik in plaats daarvan getAttribute()."
Geduldig bladeraar
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Torzan »

Ik kan het zo niet zeggen, sorry, zou de exacte foutmelding moeten zien, evenals logs in de console. Ik weet ook niet of je je aanmeldt met je e-mailadres of via facebook, als je dat hebt? Als je Engels redelijk is, zou je hier kunnen kijken. Een bepaald helptopic in het forum van Spotify geeft aan dat aanmelden via facebook dan maar een oplossing moet zijn, deze pagina bevat meer gebruikersklachten over niet kunnen aanmelden (dit verschilt blijkbaar ook per locatie), en verder weet ik van maar 1 persoon die het gebruikt dat hij op dit moment geen probleem met aanmelden heeft. Wordt vervolgd, of over enkele dagen nog eens proberen en misschien het probleem bij Spotify melden?
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door Leono »

Dank, Torzan (ik las voorheen steeds Tarzan ☺). Als er nu één ding is waar ik vele kilometers vandaan blijf is het wel Facebook. Ik zal Spotify nu even vergeten en mij er over enige tijd nog eens mee bezig houden. Ik meld mij aan met gebruikersnaam en wachtwoord.

Overigens: "Gebruik in plaats daarvan getAttribute()", zegt dat u dan niets? (U hoeft hier niet op te antwoorden).
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Inloggen bij Spotify Web Player

Bericht door nirwana »

Leono,

Die getAttribute()-melding is meer een standaard-melding die Firefox aan ontwikkelaars van websites geeft. Daar hoef je je verder niets van aan te trekken.

Ik ben ook meer eens gaan kijken bij https://play.spotify.com
Eerst moet je inderdaad met plaatjes bewijzen dat je geen robot bent (via Google's reCaptcha).

Maar ook daarna kun je niet op Inloggen klikken. Althans, zo lijkt het, want wat je ook klikt... het lijkt niet echt een knop...

Als je naar het knopje kijkt dan zie je aan de rechterkant een soort half rondje. Klik daar maar eens op. Dan blijkt dat dat de eigenlijke inlog-knop is.
Ik neem aan dat de webdesigner van Spotify daar iets leuks mee heeft proberen te doen door knopjes over elkaar heen te plaatsen of zoiets. Laten we zeggen dat dat in Firefox niet helemaal is gelukt, maar door op dat halve rondje te klikken kun je alsnog dit formulier gebruiken om op de Spotify Web Player in te loggen.

Probeer dat eens en laat ons weten of dat wel lukt...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten