Firefox laat website niet volledig zien ?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
karine
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 juli 2009, 8:34
    Windows 8.1 Chrome

Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door karine »

Ik heb daarnet firefox gedownload als alternatief voor Chrome maar wanneer ik naar bepaalde site surf krijg ik deze maar voor een deel te zien.
Wat kan hier de oorzaak van zijn ?
http://i66.tinypic.com/1693tjp.jpg
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door Torzan »

Controleer of in het menu Beeld > Paginastijl > Basisstijl is geselecteerd i.p.v. Geen stijl.
karine
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 juli 2009, 8:34
    Windows 8.1 Chrome

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door karine »

Basisstijl is geselecteerd.
Zelf de site van mozilla komt niet goed door.
http://i65.tinypic.com/noh8gi.jpg
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door Torzan »

- Vernieuw als eerste de pagina, buiten de cache om (Ctrl + Shift + R)
- Heb je een add-on zoals NoScript geïnstalleerd? Schakel die eens uit.
- Start Firefox in Veilige modus door Shift even ingedrukt te houden tijdens het aanklikken van het startpictogram of menu-item. Dit doet hetzelfde en is iets trefzekerder dan handmatig alle add-ons uitschakelen.
- Had je Firefox ooit eerder geïnstalleerd? Dan heb je misschien nog een bestaand profiel, dus bladwijzers, add-ons (wellicht verouderd) en andere instellingen. Omdat er dan misschien meer niet in orde is en je liefst met een schone lei begint, kun je een nieuw profiel aanmaken. Dat kan overigens altijd en is ook een snelle test om te zien of de fout in je profiel zit; start hiervoor Firefox met de schakeloptie -p op de opdrachtprompt of pas de bestaande startkoppeling aan zodat er (eventueel tijdelijk) -p achter staat.
- Bepaalde beveiligingssoftware kan ook ingrijpen door certificaten te vervangen, als het probleem tenminste blijft bestaan (onwaarschijnlijk maar toch).
- Kijk even hier als het nog niet werkt.
karine
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 juli 2009, 8:34
    Windows 8.1 Chrome

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door karine »

Alles geprobeerd wat je voorstelde maar de pagina www.tijd.be wordt niet goed weergegeven.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door Torzan »

Staan de verbindingsinstellingen in Firefox misschien op 'Proxyinstelingen van systeem gebruiken' of een andere instelling voor het gebruik van een (zakelijke) proxyserver die CSS kan blokkeren?
karine
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 juli 2009, 8:34
    Windows 8.1 Chrome

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door karine »

Geen proxy staat daar ingesteld.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door Torzan »

Dit is bijzonder; het is hoogst onwaarschijnlijk dat Firefox bij een normale installatie niet goed met CSS omgaat, tenzij er iets in je systeem zit dat dit blokkeert, wat duidelijk het geval is.

- Gebruik je toevallig beveiligingssoftware van Eset? Zie dan hier voor het uitschakelen van SSL/TLS-protocolfiltering (ik ging ervan uit dat je beveiligingssoftware al had uitgeschakeld).
- Staat je systeemtijd goed ingesteld?

Als dit niet helpt: in je tweede schermafbeelding is te zien dat je op een pagina van MDN bent beland. Ik weet niet of je technisch bent onderlegd, maar je zou via F12 of menu Extra > Webontwikkelaar de Inspector kunnen openen. Kies Netwerk en CSS, en let in het bijzonder op bestanden met 0 bytes grootte of andere meldingen die betrekking hebben op blokkeren. Ook kun je zo de Browserconsole openen en e.e.a. aan foutmeldingen controleren, met name via Beveiliging. Zie ook deze en deze supportvraag en meld het weer als je er niet uitkomt.
karine
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 juli 2009, 8:34
    Windows 8.1 Chrome

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door karine »

Heb het in Eset aan en uitgeschakeld en nu werkt het uiteindelijk wel.
Ik heb ook nog een extensie van Roboform die ik niet kan activeren hoe los ik dit op ?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door Torzan »

Goed om te horen; wederom dat lastige Eset dat blijkbaar voor meer dan alleen certificaatfoutmeldingen zorgt. Voor de duidelijkheid: heb je SSL/TLS-protocolfiltering in- en uitgeschakeld (m.a.w. stond het al uit), of alleen uitgeschakeld?

Een oudere versie van de Roboform-add-on zou in 2011 zijn geblokkeerd voor gebruik in Firefox, en waarschijnlijk niet zonder reden. Daarentegen zie ik wel dat Firefox momenteel gewoon wordt ondersteund en vanaf 24 mei een versie levert die aan de voorwaarden voor ondertekende xpi's voldoet. Ik ken het zelf niet en je probleem is ook afhankelijk van de foutmelding (die zichtbaar moet zijn), maar zou zelf Roboform als eerste bijwerken, waarschijnlijk bij afgesloten Firefox. Als dat een add-on oplevert die nog steeds niet werkt, dien je met Roboform zelf in contact te treden. Hou er rekening mee dat je misschien eerst de oude add-on (of het hele Roboform) moet verwijderen om de add-on in Firefox goed te laten werken als je misschien een oude versie hebt waar Chrome wat makkelijker mee omgaat.

Je kunt natuurlijk ook naar een alternatief zoeken op addons.mozilla.org; er verschijnen er een aantal als je daar naar Roboform zoekt. Zie verder deze en deze supportvraag voor hetzelfde probleem en het omzeilen van de blokkering als dat nodig is. Let wel: deze blokkering betreft uitsluitend het omzeilen van het ondertekeningsproces (waar je volgens de link hierboven geen probleem mee zou moeten hebben). Als een add-on echt (en eventueel opnieuw) om veiligheidsredenen is geblokkeerd, kun je hem denk ik ook niet inschakelen.
karine
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 juli 2009, 8:34
    Windows 8.1 Chrome

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door karine »

Roboform werkt nu maar heb dit toegepast :
Add-on-ondertekening negeren (gevorderde gebruikers)
U kunt de instelling voor het afdwingen van add-on-ondertekening tijdelijk negeren door de voorkeur xpinstall.signatures.required te wijzigen naar false in de Configuratie-editor voor Firefox (de pagina about:config). Voor wijzigingen die met de configuratie-editor zijn aangebracht, is geen ondersteuning beschikbaar, dus doe dit op eigen risico.

Wel vreemd want Roboform wordt normaal wel ondersteunt.
http://www.roboform.com/for-firefox-windows

Ik heb de laatste versie van Roboform.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door Torzan »

Precies, zoals al aangegeven. Als je zeker weet dat het de nieuwste versie is, dien je dus met bij Roboform contact op te nemen. Als men een losse add-on zou aanbieden, kon ik hem wel bekijken en controleren op installatie maar het is blijkbaar een heel pakket dat ik liever niet installeer. Eventueel zou je nog op bestandsniveau kunnen kijken in de map ''extensions'' in je profielmap - wellicht staat er een .xpi-bestand met een datum die vrij actueel moet zijn. Gezien de release notes ("Firefox: new signed XPI with all recent fixes") ben ik echter bang dat je toch niet de nieuwste versie hebt, of een soortgelijk probleem hebt als in de tweede genoemde supportvraag hebt.

Kun je nog even op de vraag hierboven antwoorden? Dat is wel zo fijn.

De optie voor het 'overrulen' werkt nog wel even maar waarschijnlijk niet lang meer. Het niet meer werken ervan is al enkele versies uitgesteld, en de status daarvan kun je hier bijhouden.
karine
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 juli 2009, 8:34
    Windows 8.1 Chrome

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door karine »

Sorry, ik heb SSL/TLS-protocolfiltering uitgezet en weer aangezet.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door Torzan »

Bedankt, dit bevestigt het vermoeden. Ik heb me laten vertellen dat Eset door het uit en weer inschakelen hiervan wordt 'getriggerd' om de certificaten ervan (die worden gebruikt om beveiligde verbindingen te onderscheppen) in het certificaatarchief van Firefox terug te plaatsen. Als dit uit stond, was het probleem er waarschijnlijk al niet geweest. Houd er wel rekening mee dat je mogelijk andere certificaatfouten kunt ervaren zolang het is ingeschakeld, ook al lijkt dit een eenmalige actie, maar dan weet je waar het verkeerd kan gaan.

Veel plezier met Firefox trouwens. ;)
karine
Berichten: 66
Lid geworden op: 17 juli 2009, 8:34
    Windows 10 Chrome

Re: Firefox laat website niet volledig zien ?

Bericht door karine »

Ik heb intussen Roboform ook werkend door deze opnieuw te installeren.
Alvast bedankt voor de goede ondersteuning.
Plaats reactie