Firefox crasht na update naar FF 48

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 7 Mozilla

Firefox crasht na update naar FF 48

Bericht door markh »

Iemand anders die problemen ondervindt na de laatste update? Ik heb vandaag de update uitgevoerd en krijg Firefox daarna niet fatsoenlijk meer aan de praat. Ik heb al een verse installatie als upgrade geprobeerd, een ander profiel genomen, Firefox vernieuwen geprobeerd, niks werkt. Heel af en toe lukt het opstarten, maar na kortstondig gebruik gaat ’ie toch nog door zijn hoeven en crasht.

*KORTE UPDATE* Ook nog even herstarten van de computer geprobeerd, maar het probleem blijft aanwezig. Dacht even dat het verse profiel overeind bleef, maar werd na een kleine minuut ook van deze illusie verlost.
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox crasht na update naar FF 48

Bericht door markh »

Om het probleem te omzeilen maar weer even teruggegaan naar FF 47, en nu doet alles het weer. Zal even kijken of ik er een bug voor aanmaak op Bugzilla.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox crasht na update naar FF 48

Bericht door Torzan »

"After version 48, SSE2 CPU extensions are going to be required on Windows"

Aangezien je ook iets met Trident in de useragent gebruikt: gebeurt dit met een actuele computer?
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox crasht na update naar FF 48

Bericht door markh »

Hoi Torzan,

bedankt voor je respons. De computer is redelijk recent maar niet van de allernieuwste generatie. Dell Optiplex 780 met Intel Core2 Duo. Ik had die aankondiging ook al gezien, maar er staat ‘After’, oftewel Na. Voor mij houdt dat vanaf versie 49 in. Bovendien zou je verwachten dat het installatieprogramma kijkt of de computer voldoet aan de hardwarevereisten en niet installeert als deze er niet aan voldoet.

Die Trident komt overigens omdat ik de eerste post met IE plaatste, toen werkte FF immers niet.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox crasht na update naar FF 48

Bericht door Torzan »

Hoi,

Ik was er inderdaad bang voor. Zou er een kans zijn dat je tot een van de gelukkigen behoort (1%) waarbij e10s is ingeschakeld, of dat dat door bv. een gedeeld profiel met Dev Edition is ontstaan? Kijk hiervoor in about:support (Help - Probleemoplossingsinformatie) naar 'Multiprocess-vensters'. Mocht dat niet lukken, probeer dan even een nieuw profiel en zet browser.tabs.remote.autostart op false als dit nog niet zo is. Kijk ook even hier; mogelijk moet je ook andere voorkeuren aanpassen.
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox crasht na update naar FF 48

Bericht door markh »

Bedankt voor je respons. Ik werk nog een dag op deze computer, en dan is het tijd voor vakantie. Daarna zien we wel verder, nu nog even voort met FF 47 (waarin Multiprocess-vensters overigens uitgeschakeld is). Ik gebruik geen Dev Edition, dus dat kunnen we in elk geval wegstrepen.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox crasht na update naar FF 48

Bericht door Torzan »

Interessant, ik bedacht me net dat je natuurlijk ook snel een zip van de Dev Edition kan proberen, liefst met nieuw profiel. Als dat dezelfde problemen oplevert, zou dit er toch iets mee te maken kunnen hebben. Je kon ook niet met 48 zien of Multi-process was ingeschakeld begrijp ik?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox crasht na update naar FF 48

Bericht door Torzan »

Zie ook bug 1291738 (Websense Endpoint kan een oorzaak zijn).
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox crasht na update naar FF 48

Bericht door Torzan »

Hoe is dit eigenlijk afgelopen?
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox crasht na update naar FF 48

Bericht door markh »

Torzan schreef:Hoe is dit eigenlijk afgelopen?
Nog niet, ik lees dat er een samenhang is met Websense, waarvan ik gebruik maak (zonder de mogelijkheid eronderuit te komen, bedrijfs-PC), en die bug lijkt nog niet opgelost. Blijf dus nog maar even bij versie 47.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox crasht na update naar FF 48

Bericht door Torzan »

Bijzonder; het zal nu eerder om bug 1304434 gaan, en de daarin genoemde bug 1305011. Kan de IT-beheerder niet gewoon een upgrade naar minimaal versie 8.1 uitvoeren? Ik neem aan dat hij/zij daar recht op heeft. :)
Plaats reactie