Handleiding NVU

Nvu, Kompozer en Bluegriffon zijn open source (WYSIWYG) programma's waarmee je een website kunt maken en onderhouden (vergelijkbaar met FrontPage / Dreamweaver).
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Handleiding NVU

Bericht door vulture »

Is er misschien ergens een nederlandstalige handleiding voor NVU. Als er geen NL versie is mag een engelse ook? Ook biedt NVu de mogelijkheid om extensies te installeren. Waar kan ik die vinden??
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door nirwana »

Nou ja, we zijn op dit moment bezig om de helpbestanden voor Nvu 0.60 te vertalen. De Engelse versie daarvan staat nu (tijdelijk) op http://home.hccnet.nl/e.vd.beek/NVU/help/
Dat is gewone XHTML, dus die kan jouw browser wel tonen. Alleen moet je dan wel alle Firefox-referenties door Nvu vertalen. De Engelse Nvu 0.60 heeft deze helpbestanden ook aan boord, maar dan worden ze in de Helpbestand-viewer aangeboden. Dat zoekt net wat makkelijker enzo.

We zijn van plan om deze week de Nvu 0.60-vertaling af te ronden (althans, zodat we iets kunnen aanbieden). Maar garanderen kunnen we dat natuurlijk niet.

Daarnaast biedt http://thelinuxapprentice.com/nvu04.html nog 6 pagina's Nvu-handleiding aan (gebaseerd op Nvu 0.40).

Als jouw kennis van de Franse taal op peil is dan kun je deze handleiding ook proberen: http://www.framasoft.net/article2656.html

En als je vragen hebt over hoe je iets met Nvu gedaan kunt krijgen, dan kunnen we vast wel daarbij helpen. Door het vertalen van de helpbestanden en het programma zelf weten we inmiddels de meeste functionaliteit van het programma wel te vinden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

Er is een Engelstalige tutorial voor NVU die over 0.4 gaat. Deze is hier te vinden.
Verder is op deze site een uitgebreide handleiding te vinden. Deze is alleen in het Frans, dus daar zul je niet heel veel aan hebben.

In het Nederlands ken ik zulk soort initiatieven nog niet, hoewel ik wel vind dat het er moet komen. Ik ben nu ook met andere dingen bezig, maar als ik eens wat tijd er voor vind zal ik proberen een Nederlandse tutorial te vinden.

Edit: martijn was me net voor..
Gebruikersavatar
vulture
Berichten: 3981
Lid geworden op: 20 november 2004, 17:58
Locatie: Zoo (aasgier)
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door vulture »

Bedankt voor de tips. Morgen vrije dag. Eerst even de kerstboom opzetten. Daarna maar eens aan de slag met de handleidingen en de wbsite en de rss editor. Engels gaat wel lukken. Maar Frans brrrrr........
MAC OSX 10.48 en Ubuntu 6.10
Ferdi's World en Ferdi's Photo's
Gebruikersavatar
ByteWarrior
Berichten: 3825
Lid geworden op: 15 oktober 2003, 14:56
Locatie: Tielt-Winge, België
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door ByteWarrior »

Gert-Paul schreef:Deze is alleen in het Frans, dus daar zul je niet heel veel aan hebben.
Dat hangt natuurlijk grotendeels af van het land waaruit aasgier komt. Ik heb namelijk geen probleem met dat Frans. ;-)

Op Newsforge vind je trouwens nog een mooie samenvatting over Nvu. Hoewel verouderd, misschien toch nog bruikbaar...
Gebruikersavatar
Gert-Paul
Berichten: 2358
Lid geworden op: 4 maart 2004, 17:48
    unknown unknown
Contacteer:

Bericht door Gert-Paul »

ByteWarrior schreef:
Gert-Paul schreef:Deze is alleen in het Frans, dus daar zul je niet heel veel aan hebben.
Dat hangt natuurlijk grotendeels af van het land waaruit aasgier komt. Ik heb namelijk geen probleem met dat Frans. ;-)
OK, maar jij bent Belg.. :)

Volgensmij had aasgier eerst zn woonplaats nog bij zn naam staan, daarom wist ik dat hij een Nederlander was. Als je daarnaast ook een adres bij wxs.nl hebt, duidt dat daar helemaal op.. ;)
Plaats reactie