Laden Pagina's

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
SnakeDoc
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 juni 2011, 20:02
    Windows 7 Firefox

Laden Pagina's

Bericht door SnakeDoc »

Lieve mensen,

Heb sinds een maandje of 2 Firefox en ben er bijzonder tevreden over. Een stuk beter dan Internet Explorer. Iets wat ik daarvoor jaren heb gebruikt.

Nu doet sinds een week of 3 het geval zich voor dat ik mijn muis moet bewegen of herhaaldelijk op een toets moet drukken om het laden van de pagina voort te zetten. Stop ik daarmee dan blijft de pagina hangen.

Hoe komt dit? Heb ik per ongeluk iets aangeklikt? Maar nog belangrijker, hoe kom ik er weer vanaf :)
Wil graag verder werken met Mozilla, maar het non-stop bewegen met de muis om verder te komen op mijn sites begint nu wel erg vermoeiend te worden.

Hopelijk heeft iemand een antwoord,

Vr. Gr.

Stefan
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 7 Firefox
Contacteer:

Re: Laden Pagina's

Bericht door nirwana »

Stefan,

Ik weet niet of het van belang is, maar wat voor een muis is het ?
Heeft deze muis bijvoorbeeld een staart of is het meer een van het draadloze type ?
En heeft de muis ook nog een bepaald merk waar we misschien iets mee kunnen (Microsoft, Logitech, etc) ?
Verder zie ik aan jouw browser dat je Windows 7 gebruikt (dat doe ik ook, dus dat staat hier even los van).

Het probleem klinkt mij nogal vreemd in de oren, maar het bestaat toch echt. Zie ook http://support.mozilla.com/questions/801034

In de opmerkingen daar raadt iemand aan om de Test Pilot add-on uit te schakelen. Dit is een add-on van Mozilla zelf, maar je kunt kijken of je deze add-on toevallig hebt via de oranje Firefox-knop > Add-ons. Dan krijg je een lijst met de geïnstalleerde add-ons (extensies, plug-ins, thema's, etc) in Firefox. Onder Extensies zou deze Test Pilot-extensie kunnen staan. Als dat het geval is, schakel deze dan eens uit en start Firefox opnieuw,
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
SnakeDoc
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 juni 2011, 20:02
    Windows 7 Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door SnakeDoc »

Dank voor je snelle reactie Nirwana,

Ik heb een draadloze Logitech muis, type Laser! De enige Add-On die ik heb staan bij Extensies is de AVG Safe Search. Ik neem aan dat deze er niks mee te maken heeft?

Het is inderdaad een vrij vaag probleem. Zoals inderdaad bij je links wordt vermeld moet ik tijdens het afspelen van filmpjes ook de hele tijd de muis bewegen voor dat deze verder spelen.

Erg, erg, vreemd. Ik kan natuurlijk het complete programma verwijderen en het opnieuw downloaden, maar ik kan me voorstellen dat we nu ook achter het probleem willen komen :)
Kweenie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 augustus 2016, 9:11
    Windows XP Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door Kweenie »

Een wat late reactie,maar ik ben pas recent op Firefox overgeschakeld en heb identiek probleem en denk niet dat het aan de muis scheelt (Logitech).
Maar als ik de status opvraag via probleemoplossingsinformatie dan krijg ik:
Useragent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:47.0) Gecko/20100101 Firefox/47.0
OS : Windows_NT 5.1 x86

maar ik zit wel nog op XP?

Kweenie

PS: Het geeft wel wat fitness-training voor mijn rechterarm.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door Torzan »

Hebje deze supportvraag gezien en de beschreven handelingen geprobeerd?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Laden Pagina's

Bericht door nirwana »

Torzan,

Ik neem aan dat je ook dit support artikel bedoelt: https://support.mozilla.org/nl/questions/1028933
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Laden Pagina's

Bericht door nirwana »

Ook dit bugreport kan handig zijn: https://bugzilla.mozilla.org/show_bug.cgi?id=1105386
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door Torzan »

Ik bedoelde de vraag die ik noemde, maar beide vragen zijn van hetzelfde kaliber. Ik hoop er ook meestal op dat mensen zelf zo verstandig zijn naar verdere/soortgelijke vragen en antwoorden te zoeken. ;)
Kweenie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 augustus 2016, 9:11
    Windows XP Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door Kweenie »

Safe mode al geprobeerd (stond in vroegere reacties). Helpt niet.
Dan gekeken naar mogelijke add-ons (zoals Test Pilot). Helpt niet.
De 8! andere manieren nog niet geprobeerd vooral omdat "probeer zus of zo" voor mij geen antwoord is maar eerder "bingo of lotto" waarbij je computer 1 (of meer dan 1) warboel wordt.
Ik vindt het echt jammer (vermoedelijk een funeste aanval vanuit de "gevestigde machten"), maar daar ben ik VET mee.
Ik wacht nog even op een "oorzaak met oplossing". Desnoods moet ik dan spijtig genoeg evenals anderen naar Google Chrome overschakelen.
Maar veel hoop heb ik niet, gezien het probleem reeds 5 jaar oud is.
mvg
Kweenie
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door adri »

Als je het bugrapport leest waarvan Nirwana de link plaatste, dan kun je zien dat het een bug in de flashplayer-plugin is. Aangezien zij (Adobe) het probleem blijkbaar niet oplossen wordt het wat lastiger, maar blijkbaar is er wel iets dat je er zelf aan kunt doen en wel malware verwijderen. In het bugrapport wordt Malwarebytes aanbevolen, dus dat zou je eens kunnen proberen. Dat is niet gratis, maar ik wil je er toch even op wijzen dat Windows XP niet meer ondersteund wordt en dus steeds kwetsbaarder (nóg kwetsbaarder, want XP was nooit een veilig OS) voor allerlei ellende.
Ah, ik lees net dat er ook een gratis versie van Malwarebytes is: http://www.gratissoftwaresite.nl/downlo ... e-virussen
Ik zou dat zeker eerst eens proberen.
Afbeelding
Kweenie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 augustus 2016, 9:11
    Windows XP Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door Kweenie »

Dag Adri,
zelfs als ik dit forum wil bekijken moet ik met de muis bewegen. Dit heeft toch niets met flash-player te maken, of toch?
Eigenlijk ziet het ernaar uit dat er ergens een time-out ingesteld is van 0 sec, maar dan zonder time-out bericht.
Mijn internet verbinding is via Base (100Mbps) en daar heb ik vroeger al problemen mee gehad. Maar op onze Mac zijn geen problemen met Firefox en met dezelfde Base verbinding (maar via WiFi). Of misschien moet ik op de Windows-computer ook eens draadloos proberen (nog nooit gedaan, hopelijk werkt dit nog)?
Kweenie

PS: Tevreden van Linux? (Omdat ik eraan dacht op Linux over te schakelen na XP).
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door Torzan »

Kweenie schreef:De 8! andere manieren nog niet geprobeerd vooral omdat "probeer zus of zo" voor mij geen antwoord is maar eerder "bingo of lotto" waarbij je computer 1 (of meer dan 1) warboel wordt.
Hmm... Laat ik het zo zeggen: als men hier of elders vraagt of je iets hebt geprobeerd, dan wordt vaak 'bekeken' bedoeld, oftewel 'heb je een van de diverse mogelijke bekende oorzaken al bekeken', en dus niet 'probeer zomaar maar eens dit of dat'. Bovendien schreef ik of je een artikel had gezien en de beschreven handelingen had geprobeerd (een klein maar belangrijk verschil). Daarbij wordt dus een klein beetje probleemoplossing van de gebruiker zelf verwacht, omdat een ieder die probeert te helpen zich nu eenmaal op afstand bevindt, maar vooral ook omdat er vele oorzaken van een probleem kunnen zijn. Een mogelijke warboel zegt dan meer iets over de systematiek van de gebruiker. ;)
Ik vindt het echt jammer (vermoedelijk een funeste aanval vanuit de "gevestigde machten"), maar daar ben ik VET mee.
Van wie, Microsoft? Daar kunnen wij niets aan doen, en Mozilla ook niet. XP voldoet voor mij ook prima maar ach... Mozilla doet in elk geval zijn best om gebruikers hiervoor zo lang mogelijk voor van updates te voorzien, en daar waar het ophoudt (soms door externe factoren) wordt bijvoorbeeld Opera geadviseerd. M.a.w. men geeft daar echt wel om gebruikers.
Ik wacht nog even op een "oorzaak met oplossing".
Dat zou wel heel makkelijk zijn, maar verwacht niet dat je deze in dit forum krijgt als het a) geen bekende (en verholpen) bug betreft en b) nog niet op het supportforum van Mozilla is beantwoord of op zijn minst is voorbijgekomen. Zoals je misschien bekend is bij het concept van open source, wordt natuurlijk geacht dat mensen zelf een beetje meedenken en ook zelf bijdragen aan de oplossing, waar anderen dan vervolgens ook weer van profiteren. Dit houdt de boel voor jou en mij gratis.
Desnoods moet ik dan spijtig genoeg evenals anderen naar Google Chrome overschakelen. Maar veel hoop heb ik niet, gezien het probleem reeds 5 jaar oud is.
Je moet niets (en hoeft je niet aan te sluiten bij een kudde), maar het staat je vrij om over te stappen naar een andere browser, of beter: tijdelijk een andere en redelijk veilige browser te gebruiken; iets wat Mozilla ook aanbeveelt. Opmerkingen als deze helpen meestal niet in fora en kunnen zelfs tegengaan dat je nog wordt geholpen; men ziet mensen met dit soort makkelijke gedachten en 'dreigementen' liever gaan dan komen, en je probleem wordt er echt niet sneller door verholpen. ;)
Zelfs als ik dit forum wil bekijken moet ik met de muis bewegen. Dit heeft toch niets met flash-player te maken, of toch?
Eigenlijk ziet het ernaar uit dat er ergens een time-out ingesteld is van 0 sec, maar dan zonder time-out bericht.
Wat je hier doet is een tip in twijfel trekken. Dat is je goed recht en je mag best zelf technische kennis hebben en ergens vraagtekens bij zetten, maar mensen proberen je hier te helpen en in bestaande bugs zijn doorgaans technische achtergronden door mensen met mogelijk meer kennis te vinden. Sla zo'n advies dus niet meteen in de wind, zou ik zeggen. Flash kan echt voor een hoop rottigheid zorgen.
Mijn internet verbinding is via Base (100Mbps) en daar heb ik vroeger al problemen mee gehad. Maar op onze Mac zijn geen problemen met Firefox en met dezelfde Base verbinding (maar via WiFi). Of misschien moet ik op de Windows-computer ook eens draadloos proberen (nog nooit gedaan, hopelijk werkt dit nog)?
Dit vind ik nog het meest vreemde; eerst 8 mogelijke oorzaken negeren, dan twijfels uiten over een mogelijke oorzaak, en ten slotte wel iets gaan 'proberen' met een wifi-verbinding, wat niet echt relevant lijkt? :)

Allemaal niet negatief of aanvallend bedoeld overigens hoor, meer iets wat ik in het algemeen kwijt wil n.a.v. wat constateringen op dit forum. Maar wat je probleem betreft: je zou kunnen kijken of de instelling voor Flash protected mode (onder Add-ons > Plug-ins - klik op Meer...) is in of uit te schakelen. Verder weten we niet waar je hardware uit bestaat en of deze wat ouder is, maar gebruik je misschien nog een muis die een gedeelde interrupt met je videokaart kan gebruiken? Het gedrag heeft er namelijk wel iets van weg. Mocht het probleem ergens op dat vlak liggen, zou ik me zelfs ook kunnen voorstellen dat je netwerkverbinding hier op reageert en het dus de moeite waard is om het even via wifi te proberen.
Kweenie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 augustus 2016, 9:11
    Windows XP Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door Kweenie »

Dag allemaal,
@ adri:
ik heb het Malwarebytes programma opgeladen, geïnstalleerd en laten draaien.
Er waren ongeveer 400 PUP programma's/bestanden/Keys..., die ik heb laten verwijderen door het programma (blijkbaar zijn dergelijke PUP's niet eens zo schadelijk, blijkbaar alleen maar reklamevervalsers, eigenlijk geen probleem, integendeel misschien). Nu ook nog efkes afwachten of het bevriezen van het scherm echt ophoudt. Het kan een indruk zijn, maar nu werkt mijn computer zeer traag. Dit programma gebruikt blijkbaar evenveel geheugen als FireFox (na een Ctrl+Alt+Del).
@Torzan
noch u noch ik bedoelen het kwaad. Alvast bedankt voor de uitgebreide uitleg. Maar heb je nu wel of niet Flash-player nodig om dit forum te bekijken?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Laden Pagina's

Bericht door nirwana »

Voor dit forum (en deze website in het algemeen) heb je geen Flashplayer nodig. Je hebt zelfs op andere sites steeds minder vaak Flash nodig.

Als je wilt uitsluiten dat dit iets met Flash te maken heeft dan kun je de Adobe Flashplayer via het Configuratie-scherm van Windows verwijderen.

Dan kun je Firefox weer starten om te zien of dit effect heeft gehad. Heeft dat geen effect dan kun je het volgende proberen: Firefox in Veilige Modus opstarten.

Daarmee elimineer je namelijk ook alle problemen die door andere addons in Firefox veroorzaakt kunnen worden.

Heb je dan nog hetzelfde probleem, dan moet je de oorzaak haast wel buiten Firefox gaan zoeken.

Overigens kun je altijd via Adobe weer Flash installeren als een website zegt dat dat nodig is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Kweenie
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 augustus 2016, 9:11
    Windows XP Firefox

Re: Laden Pagina's

Bericht door Kweenie »

Bedankt Nirwana, alias Martijn,
maar Firefox in veilige modus starten had ik al gedaan, en nog steeds moest ik met mijn muis het scherm wakker schudden.
Ik vermoed dat "veilige modus" idem is als "herstarten met uitgeschakelde add-ons". Nu probeer ik het laatste nog eens maar daarvoor moet ik nu eerst Malwarebytes uitschakelen (waarschijnlijk vertraagt die enorm omdat het versie 2.2.1... is ipv 2.0..., zoals ik ergens gelezen heb).
Totdan,
Kweenie alias Patrick
Plaats reactie