Firefox 64 bit probleem?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Android Firefox

Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Hartenheer »

Ik heb nu weer een probleem met de browser.

Eerst is het niet mogelijk om op Facebook een spel te spelen.
Nu werkt een plugin voor mijn bazaar niet.

Het werkt {jammer genoeg} prima in Windows-edge. Ik weet het, mag niet vloeken :wink:

Zou het helpen als ik het weer terug zou zetten naar Firefox 32 bitt?
En kan ik het zo maar terugzetten zonder problemen?

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Met vriendelijke groeten,

Willem
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Firefox 64 bitt probleem?

Bericht door adri »

Ik weet niet of het je problemen oplost, maar je kunt het gewoon proberen. Firefox (en de flashplayer-plugin!) verwijderen en daarna de 32-bits versies installeren. Dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
Afbeelding
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Hartenheer »

Bedankt ik ga het proberen.
Kan ook al een FB spel niet spelen, terwijl het wel met een andere browser kan.
Met vriendelijke groeten,

Willem
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Torzan »

Je zou je ook kunnen richten op het probleem zelf in plaats van iets te omzeilen waarvan de aanname is dat Flash niet goed onder 64-bits Firefox kan werken, waardoor je hetzelfde probleem ook onder 32-bits zou kunnen ervaren. Misschien gaat het niet niet eens om Flash ("Nu werkt een plug-in voor mijn bazaar niet"? Meer info?) en is er dus sprake van een andere plug-in (zoals Java), een instelling, veroudering, hardwareversnelling, toestemmingen, een ontbrekende mediacodec, etc. Meld ook wat er mis gaat en wat je wel ziet, en wat je eventueel al hebt geprobeerd.

De 32-bits versie van Firefox naast de 64-bits versie installeren kan trouwens ook, voor het geval je met spelletjes te maken hebt die een plug-in gebruiken die echt niet onder 64-bits werkt, m.a.w. geen Flash of Silverlight. De Flash-installer zou zowel de 32- als 64-bits versie moeten hebben geïnstalleerd.

Zie ook dit, dit, dit en dit artikel.
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Hartenheer »

Het probleem op mijn forum is inmiddels opgelost.
Heb {weer} een schone start gedaan. Dat zag ik ergens staan en heeft geholpen voor het forum.
Waarschijnlijk en of andere Add die tegen werkte.

Voor FB heb ik nooit gevonden wat er aan de hand is.
Daar krijg ik het volgend te zien

https://www.dropbox.com/s/jsg21di70dc8x ... 6.png?dl=0


Wel vreemd dat een andere browser dit niet mist.
Met vriendelijke groeten,

Willem
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Torzan »

Het antwoord op het probleem met de Context3D-melding is in je andere topic al gegeven. ;)
Gebruikersavatar
adri
Moderator
Berichten: 11541
Lid geworden op: 5 maart 2005, 14:00
Locatie: Diessen
    Linux Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door adri »

Hartenheer schreef:Het probleem op mijn forum is inmiddels opgelost.
Heb {weer} een schone start gedaan. Dat zag ik ergens staan en heeft geholpen voor het forum.
Waarschijnlijk en of andere Add die tegen werkte.

Voor FB heb ik nooit gevonden wat er aan de hand is.
Daar krijg ik het volgend te zien

https://www.dropbox.com/s/jsg21di70dc8x ... 6.png?dl=0


Wel vreemd dat een andere browser dit niet mist.
De foutmelding op de schermafdruk verwijst ook naar het gebruik van 64-bits Firefox. Met het installeren van de 32-bits versie zou dat opgelost moeten zijn.
Afbeelding
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Torzan »

Dat lijkt me geen oplossing, maar een al (ook door jou) genoemde en aloude workaround, en de vraagsteller weet denk ik ook dat hij de volledige 64-bits Firefox onder 64-bits Windows gebruikt.

Als je de bugs hebt gevolgd, kun je zien dat er inmiddels een bètaversie van Flash is die wmode=direct / windowless accelerated rendering onder 64-bits ondersteunt, wat dus al eventueel is te testen. Ik heb alleen niet het idee dat de vraagsteller dit, noch het oorspronkelijke probleem heeft begrepen.
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Hartenheer »

Torzan schreef: Ik heb alleen niet het idee dat de vraagsteller dit, noch het oorspronkelijke probleem heeft begrepen.
Ben inderdaad op dit gebied een leek. :oops:
Met vriendelijke groeten,

Willem
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Torzan »

Da's geen schande hoor. :wink: Maar heb je overwogen om die bètaversie van Flash te installeren (hier, wel eerst de huidige verwijderen) en te kijken of dat spelletje dan wel zijn werk doet onder 64-bits Firefox? Het zou vanzelf goed moeten komen bij de volgende normale release, maar als je ongeduldig bent, of om andere ongeduldigen te helpen... :)
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Hartenheer »

Torzan schreef:Da's geen schande hoor. :wink: Maar heb je overwogen om die bètaversie van Flash te installeren (hier, wel eerst de huidige verwijderen) en te kijken of dat spelletje dan wel zijn werk doet onder 64-bits Firefox? Het zou vanzelf goed moeten komen bij de volgende normale release, maar als je ongeduldig bent, of om andere ongeduldigen te helpen... :)
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de ''oude flash verwijderd, en de gene die je aangaf geïnstalleerd.
Helaas krijg ik nog steeds de melding > Context3D not available! Possible reasons: wrong wmode or missing device support.
Met vriendelijke groeten,

Willem
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Torzan »

Bedankt voor het testen. Het lijkt logisch dat het nog niet werkt, want behalve die Flash-versie is volgens de uit bug 1271398 afgeleide bug 1283274 ook minimaal versie 49 van Firefox nodig.

Die komt over enkele weken uit, of je zou Firefox bèta 49 kunnen proberen, of (makkelijker) een 64-bits zip-versie van Firefox aurora 50. Waarschijnlijk kun je voor de laatste gewoon het zip-bestand uitpakken en firefox.exe starten, waarbij je de bestaande versie hebt afgesloten. De bèta vereist een (parallelle) installatie via een exe-bestand en kan wat verwarring opleveren. Of je gebruikt dus nog even de 32-bits versie van 48, of je wacht een paar weken. ;)
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Hartenheer »

Zal een paar weken wachten.
Durf het niet meer aan
Met vriendelijke groeten,

Willem
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Torzan »

Ik begrijp het. Vergeet je niet de normale Flash-versie weer te installeren om het bijwerken of een updatemelding daarvan weer mogelijk te maken? En zou je bij uitkomen van Firefox 49 en een nieuwe officiële Flash-versie willen hier melden of het gaat werken?
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 64 bit probleem?

Bericht door Hartenheer »

Hopelijk denk ik eraan.
Maar er proberen aan te denken.

Bedankt voor de begeleiding.
Met vriendelijke groeten,

Willem
Gesloten