Firefox + Add-ons

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
lkb36
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016, 18:17
    Windows 10 Firefox

Firefox + Add-ons

Bericht door lkb36 »

Sinds enkele dagen moet ik, als ik morgens computer en Firefox opstart, alle Add-ons opnieuw installeren. Als ik later de computer weer opstart en naar Firefox ga is er niks aan de hand. Add+ons zijn er gewoon. Firefox is up to date, versie 48.0.2. Iemand enig idee hoe ik dit oplos?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door nirwana »

Bedoel je dat je bij opstarten dat schermpje krijgt van Add-on controleren (dat ook verschijnt als Firefox is bijgewerkt naar een nieuwe versie)?

Dan lijkt het erop dat Firefox na de recentste upgrade een bepaalde waarde niet heeft ge(re)set.

Geef even aan of dat inderdaad het geval is, want dan moeten we even op zoek naar de instelling die daarvoor verantwoordelijk is.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
lkb36
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016, 18:17
    Windows 8.1 Firefox

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door lkb36 »

Nee, dat schermpje krijg ik niet, als Firefox gestart is verschijnt er een heel rijtje tabs met de Add-ons die opnieuw geinstalleerd moeten worden (en dat doen we dan maar...)
lkb36
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016, 18:17
    Windows 8.1 Firefox

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door lkb36 »

Ik krijg net de update naar 49.0.1 binnen, moet Firefox opnieuw opstarten. En opnieuw alle Add-ons opnieuw installeren.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door nirwana »

Maar wat bedoel je dan met "Add-ons opnieuw installeren"? Na een upgrade van Firefox is het niet vreemd dat Firefox even controleert of alle addons van de meest recente versie zijn. Maar dat moet dan wel eenmalig per upgrade zijn.

Misschien kun je daar een screenshot van maken en hier op het forum plaatsen, zodat precies duidelijk is welk scherm je bedoelt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
lkb36
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016, 18:17
    Windows 8.1 Firefox

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door lkb36 »

Wat ik ermee bedoel is dat ze allemaal zijn uitgeschakeld, bij het opstarten van Firefox komt er boven in de menubalk een tab voor elke Add-on die het niet meer doet. Sommigen zijn alleen maar uitgeschakeld, maar voor anderen komt er opnieuw installeren in beeld te staan.En na installatie Firefox elke keer opnieuw opstarten. Het probleem is nu "opgelost", ze zijn allemaal verdwenen, ook uit de Add-ons manager....Raadsel dus. Morgen dus maar es aan de gang ze allemaal opnieuw te vinden. Maar in ieder geval bedankt voor de reacties en ik meld wel als alles weer normaal werkt.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door Torzan »

Het lijkt erop dat je probleem en de oplossing hier worden beschreven. Als dat niet helpt, wordt ook wel het aanmaken van een nieuw profiel aanbevolen.
lkb36
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016, 18:17
    Windows 8.1 Firefox

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door lkb36 »

Adblock wordt genoemd en die gebruik ik. Ik zal morgen alle Add-ons er weer opzetten en dan sla ik Adblock eerst es over en als alles goed gaat kan hij er weer bij. En anders maak ik wel een nieuw profiel aan. Bedankt voor deze tip!
lkb36
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016, 18:17
    Windows 8.1 Firefox

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door lkb36 »

Alle Add-ons er weer opgezet (behalve Adblock plus) en nog geen problemen gehad. Over een paar dagen Adblock weer toevoegen, zien wat er dan gebeurt.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door Torzan »

Voor de duidelijkheid: de gegeven link verwijst naar een supportvraag waarin weliswaar 3 add-ons (waaronder Adblock Plus) worden genoemd, maar die hebben waarschijnlijk niets met het probleem te maken. Het probleem zelf is dat add-ons (om het even welke) niet geïnstalleerd blijven na een herstart van de computer of zelfs Firefox. De oplossing is het verwijderen van de bestanden in je profiel waarin deze instellingen worden bewaard, dus de extensions.*-bestanden zoals extensions.json, extensions.sqlite en extensions.ini, evenals compatibility.ini. Helpt dat niet, maak dan een nieuw profiel aan (omdat er blijkbaar meerdere bestanden kunnen zijn die deze 'beschadiging' kunnen veroorzaken).
lkb36
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016, 18:17
    Android Firefox

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door lkb36 »

Blijkbaar heeft bij mij Adblock Plus er wel iets mee te maken, gisteravond geïnstalleerd en vanmorgen weer dezelfde Add-ons als de vorige keer die het niet meer doen. Ik ga dus nu maar een nieuw profiel aanmaken en dan alles maar weer toevoegen (AdBlock mag nog even wachten).
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door Torzan »

Dan vrees ik dat dat een toevalstreffer is, aangezien er noch hier, noch bij ABP zelf problemen op dit vlak bekend zijn, en wel van Firefox zelf. M.a.w. het probleem zou net zou goed kunnen terugkeren na installeren van een andere add-on, dus je zult het toch in de hierboven genoemde bestanden moeten zoeken, of inderdaad een heel nieuw profiel aan moeten maken.

Aan de andere kant valt niet uit te sluiten dat het probleem in de bestanden van Firefox mogelijk wel door ABP wordt veroorzaakt, of natuurlijk door iets anders. Gebruik je toevallig een product van Avast, en zo ja, een bepaalde opschoonfunctie daarin?
lkb36
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016, 18:17
    Windows 8.1 Firefox

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door lkb36 »

Nee, niks van Avast.
lkb36
Berichten: 11
Lid geworden op: 23 september 2016, 18:17
    Windows 8.1 Firefox

Re: Firefox + Add-ons

Bericht door lkb36 »

Heb een nieuw profiel aangemaakt en alles weer geïnstalleerd en tot nu toe geen problemen.
Gesloten