Kleur koppeling in google veranderen.

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Richard--
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 februari 2005, 22:59
    Windows 7 Firefox

Kleur koppeling in google veranderen.

Bericht door Richard-- »

Is het mogelijk om de koppeling die je hebt aangeklikt te veranderen van kleur?
Nu zijn ze paars en de standaard kleur is blauw,het verschil is bijna niet te zien namelijk.
Koppeling 1 en 3 heb ik dus al bekeken en zijn paars,koppeling 2 is blauw en nog niet aangeklikt.
Ik wil dus eigenlijk de koppeling die ik al heb aangeklikt bijv.rood word.
kleur linkjes.jpg
Windows 10 X64
Thunderbird 78.13.0 (32-bits)
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Kleur koppeling in google veranderen.

Bericht door Torzan »

Uiteraard. Kies Opties > Inhoud > Kleuren; hier kun je de kleuren van de bezochte en niet-bezochte koppelingen aanpassen. Mocht het nodig zijn, kun je in het vervolgkeuzemenu eronder kiezen onder welke omstandigheden bepaalde kleurinstellingen voorrang boven die van de pagina zelf dienen te krijgen.
Laatst gewijzigd door Torzan op 29 september 2016, 0:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Kleur koppeling in google veranderen.

Bericht door nirwana »

Als je dit alleen in de Google zoekresultaten voor elkaar wilt krijgen, dan denk ik dat je het beste een userscript kunt gebruiken.

Installeer GreaseMonkey in Firefox om Userscripts te kunnen gebruiken: http://www.greasespot.net/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Kleur koppeling in google veranderen.

Bericht door Torzan »

Ik denk dat dat laatste wat ver gaat en het meer om een algemene/globale gewenste kleurwijziging voor beide soorten koppelingen gaat, maar dat kan de vraagsteller het beste zelf beoordelen.
Richard--
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 februari 2005, 22:59
    Windows 7 Firefox

Re: Kleur koppeling in google veranderen.

Bericht door Richard-- »

Als ik alleen de kleur verander gebeurd er niks.
Als ik in het menu eronder kies voor "altijd " dan veranderd de kleur wel maar ook de opmaak van elke site en dat is nou ook niet de bedoeling .
Ik heb geen idee wat ik met Greasemonkey moet doen :?
opmaak.jpg
Altijd1.jpg
Windows 10 X64
Thunderbird 78.13.0 (32-bits)
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Kleur koppeling in google veranderen.

Bericht door Torzan »

Wil je de kleuren alleen anders hebben voor de Google-pagina, of overal? Verder lijk je gelijk te hebben; zelfs de lay-out van Firefox zelf (in Opties) verandert al mee. Dit lijkt ook te worden gezegd in deze supportvraag, hoewel het niet helemaal duidelijk is waarom en wat eraan is te doen. Misschien is het een bug; als ik meer weet, kom ik erop terug.

Met Greasemonkey heb ik geen ervaring; misschien kan nirwana je daarbij verder helpen, afhankelijk van je bedoeling.

Wel denk ik dat de add-on Visited kan doen wat je wilt; hiermee worden bezochte links in een instelbare kleur weergegeven (standaard oranje) zonder dat er iets anders in Firefox moet worden gewijzigd of aan de lay-out van pagina's of het venster Opties verandert. Je kunt daarmee ook uitzonderingen voor websites opgeven. Het omgekeerde lijkt me ook wenselijk (dus alleen bepaalde websites opgeven waarop de kleuren worden aangepast), maar nou net niet mogelijk. Ongetwijfeld zou de ontwikkelaar het kunnen toevoegen als daar vraag naar is.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Kleur koppeling in google veranderen.

Bericht door nirwana »

Een andere optie is de Stylish extensie om bijvoorbeeld Google anders te stylen: https://userstyles.org/styles/browse/google
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Richard--
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 februari 2005, 22:59
    Windows 7 Firefox

Re: Kleur koppeling in google veranderen.

Bericht door Richard-- »

Torzan schreef:Wil je de kleuren alleen anders hebben voor de Google-pagina, of overal? Verder lijk je gelijk te hebben; zelfs de lay-out van Firefox zelf (in Opties) verandert al mee. Dit lijkt ook te worden gezegd in deze supportvraag, hoewel het niet helemaal duidelijk is waarom en wat eraan is te doen. Misschien is het een bug; als ik meer weet, kom ik erop terug.
In eerste instantie gaat het eigenlijk alleen om de google pagina.

Wel denk ik dat de add-on Visited kan doen wat je wilt; hiermee worden bezochte links in een instelbare kleur weergegeven (standaard oranje) zonder dat er iets anders in Firefox moet worden gewijzigd of aan de lay-out van pagina's of het venster Opties verandert. Je kunt daarmee ook uitzonderingen voor websites opgeven. Het omgekeerde lijkt me ook wenselijk (dus alleen bepaalde websites opgeven waarop de kleuren worden aangepast), maar nou net niet mogelijk. Ongetwijfeld zou de ontwikkelaar het kunnen toevoegen als daar vraag naar is.
Ja deze doet wat ik bedoel :D ,alleen doet ie alle site's ja wat je al zei maar als ik ze toevoeg als uitzondering werkt het weer als vanouds.
Ik ga hiermee ff stoeien en kijken of het bevalt.
Thnx
Windows 10 X64
Thunderbird 78.13.0 (32-bits)
Richard--
Berichten: 92
Lid geworden op: 22 februari 2005, 22:59
    Windows 7 Firefox

Re: Kleur koppeling in google veranderen.

Bericht door Richard-- »

nirwana schreef:Een andere optie is de Stylish extensie om bijvoorbeeld Google anders te stylen: https://userstyles.org/styles/browse/google
Dan veranderd de hele google pagina en het gaat me eigenlijk alleen maar om de kleur van de linkjes meer niet.
Windows 10 X64
Thunderbird 78.13.0 (32-bits)
Plaats reactie