firefox talrijke moeilijkheden - OPGELOST -

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

firefox talrijke moeilijkheden - OPGELOST -

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Ik wordt stilletjesaan Mozilla beu !!!!!!!!!! Alle weken is er een andere moeilijkheid. Zie ook de talrijke meldingen op dit forum.

Bij Firefox heb ik nu de volgende moeilijkheid :
Het is gelijk wat ik aantip, de cursor blijft staan voor ettelijke seconden tot 1 minuut.
En met "gelijk wat" bedoel ik :
* een URL
* opgeslagen bladwijzers
* een onderdeel in een website
In 1 woord : ALLES wat ik aantip STOPT voor ettelijke seconden.

Ik heb reeds :
* heropend zonder ingeschakelde AddOns.
* heropend in Veilige Modus.
* al mijn AddOns en PluggIns uitgeschakeld.

En ik heb dit sedert enkele tijd nu zowel op mijn desktop met W10 als op mijn Notebook met W10.
Ik kan volledig werken zonder andere problemen, maar ja........... steeds die enkele seconden wachten en geblokkeerd zijn, dat werkt op den duur op de zenuwen.

Heeft er iemand een tip ?

Dank op voorhand.
Flamingo :shock: :evil:
Laatst gewijzigd door FLAMINGO op 3 november 2016, 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: firefox talrijke moeilijkheden

Bericht door Torzan »

Misschien één ding tegelijk en dus eerst je andere topic afronden?
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: firefox talrijke moeilijkheden

Bericht door FLAMINGO »

Beste Torzan,

U hebt gelijk.

Maar op mijn ouderdom is het niet gemakkelijk om maar steeds de ene hapering na de andere te verkrijgen.
Ik heb het reeds zeer moeilijk om alle info die U geeft te begrijpen en uit te voeren.
Maar in elk geval wil ik U ZEER HARTELIJK danken, dat U de moeite neemt om zulk een zeer UITGEBREIDE info te geven over alle mogelijkheden die kunnen genomen worden.
Ik ben bezig al uw info uit te voeren en na te zien.

Wanneer U een URL plaatst om mij info te geven dan duurt dit steeds ettelijke minuten eer ik dit kan openen = frustrerend.
Om dan nog maar te spreken van het aanstippen van een reeds opgeslagen URL of het opslaan van een nieuwe URL in de Bladwijzers.
Het vakje dat opent om dit te doen stopt om de 5 seconden om dan vlug te openen of het nieuwe onderwerp op te slaan = frustrerend.

Flamingo :shock: :D
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: firefox talrijke moeilijkheden

Bericht door nirwana »

Flamingo,

Voor dit probleem zou ik in jouw Firefox-instellingen de Hardwareversnelling eens uitschakelen (via Opties > Geavanceerd > tabblad Algemeen en dan Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar uitvinken. Daarna kun je Firefox opnieuw starten om te zien of dat het verhelpt.

Dit wordt hier als mogelijke oplossing vermeld: https://support.mozilla.org/nl/questions/1062813
Daarom raad ik het aan.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: firefox talrijke moeilijkheden

Bericht door FLAMINGO »

Beste nirwana,
Ook dit helpt NIETS.
Ik geef hieronder nogmaals een beschrijving van de moeilijkheden :

Nieuwe URL
* Wanneer ik een nieuwe URL wil opslaan ga ik naar "Bladwijzers" en dan "Bladwijzer maken voor dit".
* Dan verschijnt er een schermpje waar men kan aanduiden in welke map in de lijst der Bladwijzers men die nieuwe URL wil plaatsen, tevens met de benaming die men kan wijzigen.
* Ik tip op "gereed" en dan begint het : ALLES STOPT - niets gebeurt er nog gedurende ettelijke seconden en/of minuten.
* Het schermpje wordt plots met een dikken zwarte rand omringt terwijl er bovenaan een melding verschijnt "FF reageert niet meer" gedurende ettelijke seconden en/of minuten.
* Dan verdwijnen al die meldingen en zwarte randen en verschijnt de ingevulde tekst, en verdwijnen die "zandlopers" die gedurende deze handeling verscheidene keren verschenen.
* En dan is die nieuwe URL geplaatste in de map die ik wou met zijn benaming.

Openen van bestaande URL in Bladwijzers
* Ik heb 100en URL opgeslagen in "Bladwijzers".
* Wanneer ik tip op een map om een URL te openen, dan BLOKKEERT ALLES.
* De zandloper blijft lopen maar niets beweegt en dit gedurende ettelijke seconden en/of minuten.
* Plots is de zandloper weg en opent zicht de gevraagde map en de gevraagde URL.
* Tevens wanneer ik in "Bladwijzers" naar beneden wil scrollen, blokkeert alles voor ettelijke seconden en/of minuten en ALLES op het scherm wordt GRIJS.
* Plots is alles OK, verdwijnt het grijs scherm naar normaal en schiet de scrol naar beneden waar verscheidene mappen plots worden geopend.

Invullen van deze tekst
* Zoals het typen van deze tekst blokkeert dit alles plots tot stilstand voor ettelijke seconden en/of minuten om dan PLOTS terug verder te schieten en de ondertussen reeds getypte tekst te tonen.
* Voor het opmaken van deze tekst is alles 9 x geblokkeerd geweest.

Ik heb nu reeds FF :
* geopend met "uitgeschakelde AddOns.
* geopend in "Veilige Modus".
* via "probleemoplossingsinformatie" FF "opgefrist."

Men moet dan eens denken dat, wanneer ik een voorgestelde oplossing in dit forum wil nachecken en/of uitvoeren, hoelang het duurt en op hoeveel zenuwen het werkt, wanneer ik steeds om de zoveel minuten zit te kijken naar een zandloper en alles blok staat.
Ik voel me als een koe die naar de elektriciteitsdraad staat te kijken.

Wanneer er iemand nog een voorstel heeft om dit zeer lastig euvel uit de weg te helpen, dank op voorhand hiervoor.
Flamingo :shock: :twisted:
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: firefox talrijke moeilijkheden

Bericht door Torzan »

Je nog openstaande topic is op dit moment gestrand op het maken van een nieuw profiel, waarvoor 2 methodes zijn genoemd om dit te doen en zelfs supportartikelen bestaan. Daarom zou ik beginnen met het aanmaken van dat nieuwe of tweede profiel, wat bijna hetzelfde is als het opfrissen van Firefox, maar net iets beter, vergelijkbaar met een eerste installatie op je systeem. Meld dan hier of daar terug hoeveel je er hebt, en of het gebruik van dat nieuwe profiel verschil maakt. Zonder die info kunnen we niks, hoeveel bekende verschijnselen je hier ook opnoemt en waarvan niemand je kan vertellen welke exacte oorzaak er voor elk verschijnsel is. Het aanmaken en wisselen van profielen is voor een ietwat ervaren gebruiker een actie die hooguit een minuut of twee duurt, eigenlijk een primaire standaardmethode voor probleemoplossing is, en die jou ook vast gaat lukken.

Als het probleem in een nieuw profiel aanhoudt, kun je daarna nog op zoek gaan naar dingen als dubbele (oude) installaties van bv. Flash of andere 'systeembrede' plug-ins, en zorg ervoor dat het stuurprogramma voor je beeldschermadapter up-to-date is. Vermeld ook welke chipset je pc gebruikt, en die van de grafische kaart, als je beide weet. Merknamen of typenummers kunnen ook helpen.

Misschien ben ik soms wat lang van stof (onder het motto hoe meer info, hoe beter), maar goed lezen is belangrijk en kan natuurlijk in je eigen tempo. Ook kun je natuurlijk een tweede browser gebruiken om deze pagina's te bekijken als het met Firefox te lang duurt. En ik kan het niet vaak genoeg zeggen: herinstallaties van Firefox hebben meestal geen enkele zin, want problemen/fouten zitten doorgaans in profielbestanden en add-ons. Daarvoor zijn zaken als de profielbeheerder, opfrissen en de Veilige modus uitgevonden; gebruik ze dus ook. ;)
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: firefox talrijke moeilijkheden

Bericht door FLAMINGO »

Beste Torzan,

Uw melding : "Misschien ben ik soms wat lang van stof".
Wanneer iemand ten einde is en raad vraagt dan bekomt hij NOOIT een "te lang antwoord".
Want alle info - alle "doe nu eens dit en dat en..... - zijn allemaal leerstof, waardoor ik een veel beter inzicht hebt verkregen van de inhoud en opmaak van FF en TB.

1. Mijn profiel verwijderen en een nieuw aanmaken zal geen resultaat opleveren. Dat heb ik reeds 3 x gedaan = alles hetzelfde. Zoals reeds gemeld had ik mijn oude profiel verwijderd met de "Profielbeheerder" zodat ???? alles weg zou zijn van mijn PC Maar na het openen - via de Profielbeheerder - van een nieuw profiel stond de volledige inhoud van mijn oude profiel er weer. Nochtans heb ik in de profielbeheerder bij het verwijderen goed opgelet dat ik de opdracht activeerde (zoals U reeds meldde).
2. "dubbele (oude) installaties van bv. Flash of andere 'systeembrede' plug-ins," - ? Hoe kan ik die vinden ? Wanneer ik "Flash" invoer in mijn zoekprogramma - Search Everything dat ALLES weergeeft wat op mijn PC staat *** ik werk er reeds meer dan 10 jaren mee *** - dan geeft hij mij 426 delen waar het woord "Flash" in voorkomt.
3. Het liefst zou ik ALLE AddOns, zowel de "Extenties" als de "PlugIns" in hun totaliteit verwijderen en zien wat FF dan geeft.
4. Wat mij is opgevallen is het feit dat wanneer ik in FF ga naar "Extra - AddOns -" ik ze daar zie staan. Maar ga ik naar C - Gebruikers - enz... tot aan Profiles en de grote inhoud met de "Cijfers & Letters" en ik tip op de Map "Extenties" die LEEG is.
5. Wanneer ik naar het Register ga **** ik KIJK alleen en doe er NOOIT iets in want dat is me te gevaarlijk *** dan vindt ik in FF geen map met Extenties.
6. Stel dat ik ALLE AddOns en aanverwanten verwijder en de moeilijkheden blijven dan nog, welk onderdeel in "Cijfers & Letters" zou dan de oorzaak kunnen zijn ?

Dit alles heb ik zowel op mijn desktop (W10) als op mijn Notebook-Laptop (W10).
Ik laat beiden synchroniseren met FF Synch, zodat alles gegevens op beiden dezelfde zijn.
Maar daardoor zal de "boosdoener" ook overgelopen zijn, zodat ik hetzelfde euvel heb op mijn laptop.
De "boosdoener" moet dus in het programma FF zitten.

Flamingo :shock: :twisted:
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: firefox talrijke moeilijkheden

Bericht door Torzan »

Flamingo,

Ik dacht even dat Sync ervoor zorgt dat bepaalde ellende weer vrolijk wordt teruggeplaatst, maar dit kan eigenlijk niet, want de info die het nodig heeft zou in het verwijderde profiel moeten zitten, waardoor Sync nooit kan weten wie je bent; je bent zelfs niet eens bij Sync aangemeld als je een nieuw profiel start. Het bestaat dus niet dat je profielmappen verwijdert en vervolgens exact dezelfde inhoud (bladwijzers etc.) ziet als je Firefox opnieuw start, en zelfs de verwijderde mappen er weer zijn (tenzij je een of ander hulpprogramma of exotische functie van Windows 10 gebruikt.) En zolang ik nog geen antwoorden heb gezien op de 3 vragen in je andere topic, waaronder de vraag of de naam van je profielmap overeenkomt met wat je ziet in about:profiles en de knop Map tonen, waag ik te betwijfelen of je wel de juiste profielmap in beeld hebt.

Ik moet wel zeggen dat het overzicht wat zoek raakt; wellicht was het beter om in het andere topic te reageren of daarmee alsnog verder te gaan. Het oorspronkelijke probleem daar was dat je je oude bladwijzers niet kunt importeren in een nieuw profiel dat nota bene automatisch en met succes is aangemaakt, en ondertussen hebben we het daar en in dit topic over het niet kunnen aanmaken van nieuwe profielen en het zien en automatisch ongewenst terugzetten van oude profielen. ;)

Toch een reactie op de punten hierboven:

1. ("... nieuw profiel aanmaken zal geen resultaat opleveren...") Dat zal het zeker wel, en is een absolute voorwaarde als je echt een nieuw profiel wilt gebruiken. Tot nu toe heb ik mijn twijfels over het gebruikte profiel, maar laten we dat in het andere topic houden.

2. (Dubbele installaties) Het zijn met name installaties van Flash die om een of andere reden nog ergens bestanden kunnen laten rondslingeren. Je zou ze kunnen vinden door naar het bestand npswf*.dll te zoeken; mogelijk vind je die in C:\Windows\System32\Macromed\Flash\ en elders. De locatie kan afwijken aangezien je een 64-bits systeem gebruikt, maar waarschijnlijk gebruik je de 32-bits Flash-installatie. Dit dient dan meer voor de controle; Adobe heeft voor het verwijderen van hardnekkige Flash-installaties een verwijderingsprogramma beschikbaar dat je hier kunt vinden. Met Silverlight heb ik geen ervaring, noch met Java, maar je kunt je voorstellen dat daarvan ook iets dubbel aanwezig kan zijn en daarvoor dito programmaatjes bestaan. Silverlight werkt echter niet in Windows 10; voor Java vind je er hier een. Verder kun je via about:plugins in de locatiebalk (of ook via Probleemoplossingsinformatie) ook nog een idee krijgen van dubbele exemplaren en de locaties ervan.

3. (Alle add-ons verwijderen) In wezen doe je dit via 1 en 2 hierboven.

4. (Lege map 'extensions') Dat komt doordat die systeembrede plug-ins zoals Flash zich elders bevinden, evenals de meegeleverde codecs en CDM's die je nog ziet. De laatste zou je nog kunnen uitschakelen maar mogen geen oorzaak zijn van je probleem en zijn toch wel nuttig.

5. (Verwijzing in register) Dat kan kloppen, aangenomen dat je op verwijzingen doelt. Die interne verwijzingen zullen zich in de programmamap (een bestand van Firefox) of zelfs gecompileerde code bevinden.

6. (Andere oorzaken) De map Cijfer & Letters heet gewoon de profielmap hoor :) , waarin de naam van het profiel achter de 8 tekens en na de punt staat. Maar als er bij een schone installatie (dus nieuw profiel en geen add-ons) nog problemen zijn, kun je denken aan stuurprogramma's voor je grafische kaart (naar mijn idee het meest belangrijk) of andere hardware, of hardware zelf, of benodigde updates van Windows. Houd er ook rekening dat het gebruik van Sync ook voor extra gegevensuitwisseling zorgt, al mag dat bij de computers van tegenwoordig niet merkbaar zijn in prestaties.

Misschien is het een goed idee om in het andere topic bij het daadwerkelijke probleem te blijven, en dit topic voor de verschijnselen te houden?
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: firefox talrijke moeilijkheden

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Alles is opgelost : FF werkt terug normaal - geen haperingen meer.

Ik heb dit weekend op de website van FF het volgende gevonden :
https://support.mozilla.org/nl/kb/firef ... e-aanmaken

Zo heb ik in de opslagplaats 2 x [places] staan, de ene met OLD erachter en de andere - de nieuwe - gewoon.
En FF neemt gewoon de inhoud van de vernieuwde en alles verloopt terug normaal.

En dat versta ik toch niet : door dit systeem wordt gewoon de inhoud van de oude overgebracht naar de nieuwe en dan werkt alles normaal ???

Maar ja, voor mij is dit OK want alles werkt terug prima.

Flamingo
Plaats reactie