Wifi geknoei

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Windows 10 Firefox

Wifi geknoei

Bericht door tjein »

Zopas begonnen met lessen initiatie smartphone. de Windowsphone heb ik gelukkig terug kunnen verkopen. Een Moto 3g heb ik nu voor ca 70 kunnen krijgen.
Waarom een Android, omdat het meeste gedaan wordt met de apps van Google.
De vraag: De usb kabel laadt enkel de smartphone.Ik kan geen HD afb naar mijn laptop sturen(of met WeTransfer).
Ik heb hier nog wel een Linksys 54g liggen. Ik ben te ver weg hier in een werkhuisje. De laptop heeft internet via kabel.
Maar heeft elke laptop wifi in zich ? Volgens sommigen heb ik een wifi repeater nodig. Internetkabel erin,en met kabeltje van daaruit naar laptop. En met die wifi zou ik dan kunnen surfen en een rechtstreekse draadloze verbinding hebben met de laptop.
Bleutooth heb ik al gebrobeerd ,gaat niet.
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 7 Firefox

Re: Wifi geknoei

Bericht door markh »

Normaal gesproken kunnen met een USB-kabel ook wel gegevens worden overgezet, mits het uiteraard een datakabel is. Een kabel met aan beide zijden een USB-stekker is dit meestal wel. Weet je zeker dat het hier niet mee lukt?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Wifi geknoei

Bericht door Torzan »

Een USB-kabel is het meest logische vanwege snelheid, veiligheid, en het bijkomende voordeel dat het apparaat wordt geladen. Het regelmatig en snel maken van back-ups is dan ook wat makkelijker. Zorg er wel eerst voor dat je
- het benodigde USB-stuurprogramma hebt geïnstalleerd (dit zou automatisch moeten gaan maar kan ook handmatig)
- de juiste transfermodus (MTP) voor de USB-poort hebt ingesteld
- de caches van zowel het interne als externe opslagmedium hebt gewist en 5 minuten wacht (specifiek probleem voor Moto G bij niet kunnen lezen)
- bij het telkens aansluiten van de kabel ook toestemming geeft op je apparaat, en het dus niet in 'idle'-modus laat staan.

Deze info is o.a. hier, hier, hier en hier te vinden, of via een zoekopdracht.

Niet iedere laptop heeft wifi (de nieuwere waarschijnlijk wel), maar dat kun je voor jouw laptop op het net of in de handleiding vinden in de specificaties, en anders kun je nog een wifi-usb-adapter aanschaffen. Maar als je wifi hebt, is het apparaat niet zomaar direct toegankelijk voor andere apparaten op het wifi-netwerk en zul je ook nog e.e.a. in orde moeten maken (iets als Wifi Direct zou kunnen, maar daarmee verbreekt waarschijnlijk de normale wifi-verbinding van beide apparaten, wat storend kan zijn). Al met al een heel gedoe; ik zou zorgen dat de kabelverbinding werkt.
Bluetooth zou ook en wat makkelijker moeten werken, als zowel het apparaat als de laptop over bluetooth beschikken, maar de snelheid is veel lager en je moet acties per bestand uitvoeren, en hebt dan doorgaans geen toegang in de verkenner, zoals bij de USB-kabel.
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Windows 10 Firefox

Re: Wifi geknoei

Bericht door tjein »

Ok dank,hier,hier,hier doe ik vrijdag of zaterdag. Nu is het enkel werken ,eten,slapen.
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Windows 10 Firefox

Re: Wifi geknoei

Bericht door tjein »

Na wat hersenpijniging geraak ik niet verder ,reden geen internet met de Motorala is de melding van Device manager. http://allaboutmotog.com/moto-g-how-to- ... x-as-well/ De stappen was ik aan't volgen.
Ik ga eerst zorgen voor een router hier. Nog wat geduld.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Wifi geknoei

Bericht door Torzan »

De foutmelding zegt me helemaal niets; hoe kan een device manager (van je pc?) nu klagen over de wifi van een via USB aangesloten telefoon?

Ik stel voor dat je begint met het installeren van de vereiste driver voor de pc, zoals op die pagina staat uitgelegd en waarnaar zelfs wordt verwezen. Als je de instructies en tips opvolgt, zou je probleemloos verbinding moeten kunnen maken via een kabel.

Het in orde maken van wifi op het apparaat is een andere zaak en kan alsnog, maar verwacht niet dat je 1, 2, 3 bij je bestanden kunt. En als het al kan, zal daarvoor extra software nodig zijn en zal dit niet zonder slag of stoot gaan, met de mogelijkheid dat de beveiliging van het apparaat te wensen overlaat.
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Windows 10 Firefox

Re: Wifi geknoei

Bericht door tjein »

connect_Moto_G_with_PC_android_marshmallow_MTP.jpg
Iedereen doet zijn best om het uit te leggen. Maar die MTP of PTP zit op je Moto zelf . Veeg bovenaan op het scherm naar beneden . En daar verschijnt dat venster met die instellingen voor je usb.
Staat nergens duidelijk beschreven . Zo kan je verder ! Hier dat venster op foto (Engels)
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Wifi geknoei

Bericht door Torzan »

Klopt, dit zit logischerwijs in het apparaat zelf, want het apparaat wil immers weten wat voor type verbinding je wilt maken. Lukt het verder met de volgende stappen?
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Windows 10 Firefox

Re: Wifi geknoei

Bericht door tjein »

Data via usb is nu prima in orde . 'k Heb ook nog een Nokia pc suite draaien. Had vroeger ook een usb cable connector (driver) nodig.
De eigenlijk vraag wifi ,toestel is opgerookt denk ik . Een halve avond gezocht naar de voltage van die voeding. Zelfs gemaild naar de verkoper van zo'n toestel en reply gekregen . 12 volt ....wat geflikker en ruikte dan naar verbrande print of zoiets.
BB zijn er oudere versies met lagere voltage en niet vermeld op toestel zelf. Dat ligt daar maar, men rommelt,voeding werd verplaatst naar soortgenoten, en dan....
Plaats reactie