Video Downloadhelper en conversieprogramma

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 7 Firefox

Video Downloadhelper en conversieprogramma

Bericht door Tarzan »

Als ik een video wil downloaden met Videodownloadhelper gebeurt het dat een mededeling verschijnt dat ik een conversieprogramma moet installeren. Bestaat er een gratis conversieprogramma?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Video Downloadhelper en conversieprogramma

Bericht door nirwana »

Er zijn diverse gratis conversie-programma's voor video-formaten. Kun je aangeven in wat voor soort formaat de video's zijn die je dan downloadt ?

Ook kan het helpen om bijvoorbeeld diverse extra codecs op jouw systeem te installeren.
Zo is er bijvoorbeeld het K-Lite Codec Pack: http://filehippo.com/download_klite_codec_pack/
Daarmee kun je snel codec installeren. Met een codec kan jouw computer een video-formaat lezen (decoderen).

Hier enkele voorbeelden van gratis conversieprogramma's: http://www.videoconverterfactory.com/ti ... rters.html
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Video Downloadhelper en conversieprogramma

Bericht door Torzan »

Als je de add-on installeert, kom je via de Help-pagina's o.a. uit op deze pagina. Lukt het installeren van het daar genoemde conversieprogramma niet?
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 7 Firefox

Re: Video Downloadhelper en conversieprogramma

Bericht door markh »

Het conversieprogramma is alleen nodig als je het gedownloade bestand naar een andere opmaak wilt converteren. Voor een reguliere download (mp4, flv etc.) zonder conversie heb je dit niet nodig en dan kun je de notificatie uitschakelen.
Tarzan
Berichten: 259
Lid geworden op: 22 mei 2005, 20:57
Locatie: Vlaanderen
    Windows 7 Firefox

Re: Video Downloadhelper en conversieprogramma

Bericht door Tarzan »

Hier ben ik terug. Bedankt voor alle reactie . Echter, ik gebruik reeds manden, en dit tot mijn algehele voldoening, Freemake Video Converter om video's, DVD's, . . . . te converteren naar AVI om die video's te kunnen afspelen op mijn TV. Maar daar gaat mijn vraag niet over. Wel over het volgende: Als ik een video wil downloaden, niet van YouTube, met de Video Downloadhelper, dan gebeurt het dat ik gevraagd wordt een conversieprogramma te installeren en het is dan ook pas nadat dat conversieprogramma zou zijn geïnstalleerd dat ik de video kan downloaden. Spijtig genoeg kan ik nu geen voorbeeld van zo'n geval vinden maar van zodra ik het nog eens tegenkom zal ik jullie de link doorsturen. Bedankt in elk geval voor uw raadgevingen.
Gebruikersavatar
markh
Berichten: 181
Lid geworden op: 1 januari 2010, 10:22
    Windows 7 Firefox

Re: Video Downloadhelper en conversieprogramma

Bericht door markh »

Volgens mij kan je in de instellingen aangeven of een gedownloade video ook geconverteerd dient te worden. Ik vermoed dat je dit ingeschakeld hebt staan; wat grasduinen in de instellingen en dit item uitschakelen zou de oplossing moeten kunnen bieden.
Plaats reactie