Meerdere problemen met Firefox

Plaats hier berichten die in eerste instantie niets te maken hebben met Mozilla, de activiteiten van ProMozilla en ThunderbirdNL of met de artikelen op MozBrowser.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
regenboogkonijn
Berichten: 11
Lid geworden op: 4 november 2016, 22:02
    Windows 7 Firefox

Meerdere problemen met Firefox

Bericht door regenboogkonijn »

Mijn ergste en vervelendste probleem is als ik FF opstart moet ik elke keer opnieuw inloggen in mijn Google account. Omdat hij dus niet mijn inlog onthoud worden bepaalde dingen van bepaalde sites niet onthouden, zoals van deze site https://denhaag.citypermitloket.nl/dvsp ... rsapp/www/#/ mijn inlog gegevens ook niet. Van de site van Woonnet Haaglanden https://www.woonnet-haaglanden.nl/wonin ... resultaat/ wordt niet onthouden de adressen die je al bezocht hebt om te bekijken of te reageren. Ik denk zelf dat het probleem niet in FF zit, met de portable Engelse versie heb ik dit probleem niet. Maar ineens laat de portable versie mijn bladwijzers niet meer zien. Terug gekopieerd maar na een herstart weer weg. Ik denk dus dat het probleem ergens met mijn pc te maken heeft, ik denk dit omdat op een andere pc heb ik het niet en IE en Chrome onthouden het ook niet. Alle cookies en wachtwoorden ook al eens verwijdert, helaas heeft dit niet geholpen. Hopelijk heeft iemand de oplossing voor mij.

Ik heb een Horizon (Ziggo) account om tv mee te kijken op mijn pc. Met FF gaat dat niet. Heb dit opgelost om met de browser IE toch tv te kunnen kijken. FF staat ingesteld als standaard browser, heb een snelkoppeling van Horizon op mijn bureaublad staan die geopend wordt met IE. Ik weet niet meer hoe me dit gelukt is.

FF instelling pijltoetsen altijd te gebruiken om te reageren doet heet wel en dan weer niet. Gebruik ik om naar beneden te scrollen op een pagina van Facebook. Erg gemakkelijk aangezien zo'n pagina erg lang is. Het scrollwieltje of de het pijltje rechts onder van de schuifbalk niet, is onhandig.

Hopelijk heb ik mijn problemen goed neergezet, op de goeie plek en krijg ik een oplossing op dit forum. Alvast bedankt.
Believe in your dreams.
Gebruikersavatar
regenboogkonijn
Berichten: 11
Lid geworden op: 4 november 2016, 22:02
    Windows 7 Firefox

Re: Meerdere problemen met Firefox

Bericht door regenboogkonijn »

Ik denk voor FF instelling pijltoetsen altijd te gebruiken zelf de oplossing al gevonden te hebben, hopelijk. De oplossing is volgens mij, open de foto waar je het scrollen stopt. Sla de foto op, like de foto voor het sluiten van de foto. Je kan nu verder naar beneden scrollen via de pijl toets. Hopelijk blijft het zo werken, vindt het zo wel gemakkelijk.
Believe in your dreams.
Gebruikersavatar
regenboogkonijn
Berichten: 11
Lid geworden op: 4 november 2016, 22:02
    Windows 7 Firefox

Re: Meerdere problemen met Firefox

Bericht door regenboogkonijn »

Helaas toch niet de oplossing voor FF instelling pijltoetsen altijd te gebruiken.
Believe in your dreams.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Meerdere problemen met Firefox

Bericht door Torzan »

Steeds opnieuw aanmelden bij opstarten: controleer of je niet continu de modus Privénavigatie gebruikt, of de instellingen te strak staan (meer info). Zie ook dit topic.

Met tv kijken in FF kan ik je niet helpen uit ervaring, maar het zou moeten lukken. Waarschijnlijk is dit een kwestie van een bepaalde (extra) plug-in, (inschakelen van) een meegeleverde codec, of zelfs een extern Windows Media Feature Pack; zie hiervoor dit, dit en dit artikel. Hou er rekening mee dat je de 32-bits versie van Firefox op een 64-bits systeem gebruikt, en daarmee waarschijnlijk een 32-bits versie van de nodige plug-in dient te gebruiken, en een 64-bits versie nog niet beschikbaar is of niet kan werken.

Wat bedoel je precies met reageren via de pijltoetsen? gebruik je daarbij Cursornavigatie (via F7)? Hou er ook rekening mee dat de pijltoetsen pas kunnen werken als het venster in focus is, dus bij het minste of geringste kan dit niet zo zijn (vooral op een FB-pagina), waardoor ze ook niet reageren. Ook kan dit gedrag door een add-on worden beïnvloed; je zou Firefox in Veilige modus kunnen starten om de boosdoener te vinden.
Gebruikersavatar
regenboogkonijn
Berichten: 11
Lid geworden op: 4 november 2016, 22:02
    Windows 7 Firefox

Re: Meerdere problemen met Firefox

Bericht door regenboogkonijn »

Het steeds opnieuw moeten aanmelden kwam ik ook toevallig achter. In CCleaner stond alles aangevinkt om Firefox schoon te maken. Opgelost gelukkig.
TV kijken is niet echt een probleem, kijk ik met IE. Hoe ik dat gedaan heb zou ik wel willen weten, nu nog een goede streaming van Ziggo. Vanavond niet dus.
En wat beteft de pijltoetsen, ja via F7 of instelling opties/geavanceerd/toegankelijkheid/ eerste regel aanvinken.
Opstarten in veilige modus was geloof ik shift ingedrukt houden en Firefox starten, klopt dat? En hoe kan ik de eventuele boosdoener vinden dan?
Believe in your dreams.
Gebruikersavatar
regenboogkonijn
Berichten: 11
Lid geworden op: 4 november 2016, 22:02
    Windows 7 Firefox

Re: Meerdere problemen met Firefox

Bericht door regenboogkonijn »

Nog een probleem: Heb 2 add-ons (plug-ins) die uit zijn uitgeschakeld, de titel is in het rood gedrukt. Wil deze 2 verwijderen maar zie geen mogelijkheid, weet iemand hoe ik dat kan doen?
Believe in your dreams.
Gebruikersavatar
regenboogkonijn
Berichten: 11
Lid geworden op: 4 november 2016, 22:02
    Windows 7 Firefox

Re: Meerdere problemen met Firefox

Bericht door regenboogkonijn »

Hoe ik die snelkoppeling op mijn bureaublad heb gezet om tv te kijken met IE weet ik volgens mij alweer. Zet snelkoppeling van IE op je bureaublad/Altijd open met geef op het juiste site adres, in mijn geval van Horizon/ verander dan nog het icoon en voila klaar ben je.
Believe in your dreams.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Meerdere problemen met Firefox

Bericht door nirwana »

regenboogkonijn schreef:Nog een probleem: Heb 2 add-ons (plug-ins) die uit zijn uitgeschakeld, de titel is in het rood gedrukt. Wil deze 2 verwijderen maar zie geen mogelijkheid, weet iemand hoe ik dat kan doen?
Hoe heten deze beide addons ?

Meestal kun je dergelijke addons wel via het Configuratiescherm (onder Windows althans) verwijderen, op de manier waarop je normaal gesproken ook andere software verwijdert (Software of Add/Remove Programs).

Lukt het niet op die manier, dan is hier nog een andere manier: http://www.howtogeek.com/140448/how-to- ... extension/

Of https://support.mozilla.org/nl/kb/kan-a ... -extensies
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
regenboogkonijn
Berichten: 11
Lid geworden op: 4 november 2016, 22:02
    Windows 7 Firefox

Re: Meerdere problemen met Firefox

Bericht door regenboogkonijn »

Het is er nog 1 en die heet Logitech Setpoint smooth scrolling for Logitech mice.
Believe in your dreams.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Meerdere problemen met Firefox

Bericht door nirwana »

Dit schijnt een alternatief te zijn voor wat Logitech heeft geïnstalleerd: https://addons.mozilla.org/firefox/addo ... etpoint-x/
En het zou beter moeten werken, vooral sinds Mozilla tegenwoordig vereist dat addons digitaal worden ondertekend.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie