Firefox start vreemd op

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gijs
Berichten: 296
Lid geworden op: 15 november 2004, 20:49
    Windows 10 Firefox

Firefox start vreemd op

Bericht door Gijs »

Hallo
Sinds enige weken start de Firefox op mijn laptop telkens 'vreemd' op. Na het opstarten van de laptop (W10) en het starten van Firefox gebeuren er twee dingen.
Er verschijnt een scherm dat All-in-one sidebar is geïnstalleerd, iets wat al lang gebeurd is. Tevens staat deze sidebar aan de linkerkant ipv de ingestelde rechterkant.
Ook mijn ingestelde startpagina wordt genegeerd.Firefox start op met de google pagina.

Ik laat mijn Firefox synchroniseren en dat gaat goed wat betreft bladwijzers etc en andere add-ons.

heeft iemand een idee ?

Gijs
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Firefox start vreemd op

Bericht door nirwana »

Gijs,

All in One Sidebar begint inderdaad standaard aan de linkerkant, maar kan ook aan de rechterkant worden ingesteld.
Dat heb ik net zo ingesteld en dan zet deze extensie in about:config de instelling extensions.aios.gen.orient op 2 (voor rechts).

Kun jij about:config intikken in de locatiebalk van Firefox (gevolgd door Enter) en dan filteren op de hierboven genoemde instelling ?
Ik ben namelijk benieuwd hoe die waarde bij jou staat. Het kan zijn dat je dan eerst een waarschuwing krijgt, maar die kun je bevestigen.

Ik weet niet precies welke aios-instelling verantwoordelijk is voor het tonen van het scherm dat AIOS (weer) is geïnstalleerd.
Ik vermoed dat de instelling extensions.aios.changelog is. In mijn geval staat die ingesteld op 0.7.31

Als jouw instellingen in about:config ook diezelfde waarden hebben, dan moeten we gaan kijken waarom de AIOS-extensie dan blijkbaar die aangepaste instellingen niet goed kan lezen. Dan moet er namelijk haast zoiets aan de hand zijn...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie