Bladwijzers controleren

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door Leono »

HTML-bestand deelbaar gemaakt in OneDrive, maar ook dit gaf geen bruikbaar resultaat in de W3C Checker.

Tele2 webruimte wil ik mij nog wel eens ooit in verdiepen. Een vriend wees mij hier jaren geleden ook op.

Ik zal de bladwijzers gewoon op mijn gemak 1 voor 1 controleren en dan tevens eens opschonen. Een langdurig project erbij.
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Ubuntu Firefox
Contacteer:

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door nirwana »

Ook heb ik een optie voor de commandline gevonden, maar daarvoor heb je wel een Linux-systeem nodig:
https://robinwinslow.uk/2013/10/03/linkchecker/

Nu heb ik op mijn desktop een dual-boot-optie met Linux Mint (Cinnamon), dus daarop heb ik deze linkchecker eens geïnstalleerd.
Na wat uitproberen kon ik mijn bookmarks.html laten controleren met de volgende opdracht:

Code: Selecteer alles

linkchecker --check-extern --recursion-level=1 bookmarks.html
Die haalde er inderdaad enkele URL's uit die op dit moment niet bereikbaar zijn (of die een 404-foutmelding opleverden). Dus dit is zeker een

Oh, er bestaat ook een linkchecker-gui voor dat project: https://wummel.github.io/linkchecker/
Die heeft zelfs een mooie optie in het Edit-menu: Insert Firefox bookmarks file.
Die zoekt het pad op naar de places.sqlite in jouw Firefox-profiel en gebruikt die dan als bron. Of dat helemaal goed werkt betwijfel ik vooralsnog, want in mijn geval vond die maar 1 URL daarin. Volgens mij staan er wel meer in, maar misschien zitten die verstopt in mappen in de places.sqlite.

Oh, ik kijk nu nog ietsje verder dan mijn neus lang is en dan blijk je op http://wummel.github.io/linkchecker/ ook een Windows-executable te kunnen downloaden. Misschien kun je die dan eens proberen en loslaten op jouw Firefox-profiel of het losse bookmarks.html bestand. Dat voorkomt dat je moeilijk moet doen door jouw bookmarks.html bestand ergens online te krijgen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door Leono »

Hallo Martijn,

Omdat ik ook nog SRWare Iron op mijn computer heb staan, heb ik eens gezocht naar bladwijzercontroleurs in de Chrome Webstore. Daar staan er diverse, maar ik heb alleen Bookmarkchecker geprobeerd. Wat die vindt stemt toch niet echt overeen met wat ik zelf oordeel als ik de bladwijzers open.

Dus, ik ben al begonnen met het volgende systeem: twee nieuwe tijdelijke bladwijzermappen: 1. Controle en 2. Klaar.

Ik zet een aantal bladwijzers in map 1. Controle (een stuk of 30 à 40). Dan allemaal openen in tabbladen. Degenen die oké zijn sluit ik af en degenen met een probleem laat ik open. Daarna verwijderen met behulp van bladwijzerbeheer.

Via Bookmarkchecker in SRWare Iron zag ik dat ik 1731 bladwijzers had. Gisteren heb ik er al 261 gecontroleerd en opgeschoond. Dus zo langdurig zal het project niet zijn.

Overigens: de Windows Executable uit jouw laatst genoemde link geeft ook weer een foutmelding. (Ik wilde het toch even proberen).
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door nirwana »

Het maakt mij niet uit hoe je het uiteindelijk doet, als je maar tevreden bent met het resultaat...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door Citroentje »

1731 bladwijzers?
Tjeemig, das nie niks zeg... :shock:
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door Leono »

Hallo Martijn,

De status van tevredenheid is nabij.

Hallo Citroentje,

In het licht van het streven naar simplicity is 1731 inderdaad wat veel, maar ja, de bladwijzers bijten niet.
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door Citroentje »

Ik dacht al dat ik er veel had, maar dat valt mee dus. ;)
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door Leono »

Volgens mij heb je dus op bladwijzergebied "the ultimate sophistication" bereikt (de uiterste vorm van verfijning).

Ik vind het erg gemakkelijk dat je in de adresbalk van Firefox een paar letters kunt intypen, en meteen komt er een rijtje met bladwijzers die er iets mee te maken zouden kunnen hebben. Als ik een nieuwe bladwijzer aanmaak, zet ik er dan ook altijd een woord bij waarvan ik denk dat ik het zou gebruiken als ik in de toekomst op zoek zou gaan naar een bepaald onderwerp of probleem. Zoals Linux bijvoorbeeld. Daar wil ik nog ooit aan beginnen. (Uiterlijk in 2020, als Windows 7 niet meer wordt ondersteund).

Als ik in de adresbalk dan "Lin" type, of "Linux" kan natuurlijk ook, dan komen alle bladwijzers te voorschijn die ik heb verzameld over het onderwerp "Linux".
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door Citroentje »

Voor wat het waard is.
Ik heb net die oude BookmarkChecker nog eens uitgeprobeerd met FF50 en hij werkt gewoon wel, ofschoon dat wordt tegengesproken.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door Leono »

Hallo Citroentje,

Even dacht ik dat de oude bookmark checker was herrezen uit de as, maar dat is toch niet zo, denk ik.

Als jij hem nog hebt, behoor je tot de happy few!
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door Citroentje »

Op 1 desktop heb ik hem nog tussen de addons staan en werkt hij dus.
Ik kan hem echter nergens meer vinden om hem ook op de laptop te zetten...
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door nirwana »

Citroentje schreef:Op 1 desktop heb ik hem nog tussen de addons staan en werkt hij dus.
Ik kan hem echter nergens meer vinden om hem ook op de laptop te zetten...
Met FEBE kun je toch backups maken van je extensies? http://softwarebychuck.com/febe/
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Android Firefox

Re: Bladwijzers controleren

Bericht door Citroentje »

Klopt, Martijn, maar later bedacht ik me dat ik de bladwijzers gesynchroniseerd heb.
Dus de controle op 1 pc is voldoende. ;)
Plaats reactie