extension web combat bij gebruik ccleaner

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

extension web combat bij gebruik ccleaner

Bericht door toshibake »

Hallo, weet iemand wat deze extension doet en of nodig is ? Ik zie die staan als ik ccleaner gebruik optie browser plug ins terwijl ik deze bij firefox zelf in het menu niet zie staan, zo zijn er trouwens nog enkele, wat is hier de bedoeling van ?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: extension web combat bij gebruik ccleaner

Bericht door Torzan »

Alles wijst erop dat Web combat zelf een stuk malware is, vermomd in een andere spyware-verwijdertool, en wat zich niet in Ccleaner zou moeten bevinden, al kan ik ernaast zitten. Mogelijk heb je bij de downloadpagina op filehippo op de groene knop midden in het beeld geklikt i.p.v. rechtsboven. Naar mijn mening ook al zoiets wat nogal omstreden is; meer dan de helft van alle aangeboden spyware-verwijderprogramma’s is zelf vals/malware en bedoeld om mensen die hun pc zo graag dagelijks willen opschonen te misleiden. Voor mij nog een reden om dit toch al overtollige programma niet te gebruiken.

Ik zou zeggen, verwijder het z.s.m. en scan je systeem met Malwarebytes of een ander goed aangeschreven programma, of volg een van de (betrouwbare) links die je ziet als je hierboven klikt.
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: extension web combat bij gebruik ccleaner

Bericht door toshibake »

Dacht al zoiets, heb nu screenshot gemaakt, want er staan er nog wel enkele op die mij niks zeggen, ik gebruikt nochtans norton internet security als virusscaner of Bullguard la naargelang laptop, download ccleaner of gelijk welk ander programma enkel via officieele website van maker zelf, ook scan ik al eens extra met malware bytes, dus tja, niet zo simpel om dit soort troep te vermijden blijkbaar.......oeps, krijg bestand er niet bij wegens te groot, is daar oplossing voor, anders zal ik de namen zo door geven, enne, bedankt voor de snelle informatie hé :D
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: extension web combat bij gebruik ccleaner

Bericht door toshibake »

Zal ze manueel inbrengen want via tekstbestand blijkbaar ook nog te groot

extension Application Update Service Helper
extension Multi-process staged rollout
extension Web Compat

eerste twee lijken van Firefox zelf te komen (zie internet)

Web Compat herkent anti malware bytes niet bij scan, zal vanavond eens enkele andere proberen,kan via ccleaner in principe die wel deinstalleren, maar zal eens zien met hitman pro en volledige scan met norton wat die zeggen
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: extension web combat bij gebruik ccleaner

Bericht door toshibake »

Tja, zowel hitman pro als volledige scan norton zien geen probleem, bij Bullguard helpdesk zeggen ze van firefox herop te frissen, heb dit gedaan, web combat staat nu actief aangevinkt, hen dan nog eens 32 bit firefox gedownload, idem, bij internet explorer staat deze web compat niet vermeld, probleem bij Firefox zelf tijdens installatie ? Wat natuurlijk de zaak er niet op eenvoudiger maakt is het feit als je Firefox download je eigenlijk altijd de 32 bit versie voorgeschoteld krijgt op de website, ik begrijp eigenlijk niet waarom de 64 bit installatie daar niet automatisch aan toegevoegd wordt, je moet die echt verder gaan zoeken.....
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: extension web combat bij gebruik ccleaner

Bericht door toshibake »

Tja,heb ook helpdesk van norton gecontacteerd, hebben norton power erraser uitgevoerd, niks gevonden, volgens medewerker heeft web compat een functie binnen Firefox zelf, je ziet die niet als je binnen Firefox zoekt naar je extensions of add ons, maar ccleaner dedecteert die wel,ook zoals voornoemde extensions zoals bv Application Update Service Helper of nog een niet genoemde pocket bv, maar deze worden wel door Firefox zelf ingebracht, daarom zoudie web compat een functie binnen Firefox zelf hebben........
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: extension web combat bij gebruik ccleaner

Bericht door Torzan »

Ik kan je geruststellen; Web Compat is een interne add-on van Firefox. Web Combat is van een heel andere orde. ;)

De add-on van Mozilla kan compatibiliteitsproblemen in Firefox herkennen en hiervoor een 'fix' voor alle Firefox-versies uitbrengen zonder dat daarvoor een nieuwe versie moet worden gemaakt en verspreid.

Zie ook bug 1268197 en dit artikel.
Laatst gewijzigd door Torzan op 17 november 2016, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: extension web combat bij gebruik ccleaner

Bericht door toshibake »

zucht.....en dat allemaal voor één letter verschil :oops:, met oprechte excuses
Plaats reactie