Firefox komt steeds met de firefox start pagina

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
compuding
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 november 2016, 12:47
    Android Firefox

Firefox komt steeds met de firefox start pagina

Bericht door compuding »

Firefox komt steeds met de firefox start pagina

Ik stel mijn startpagina steeds opnieuw in bij instellingen, maar Firefox komt steeds met de firfox start pagina, als ik de browser opnieuw opstart.

Ik word hier dol van, dat is nu al weken zo
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firfox start pagina

Bericht door Torzan »

Kijk even hier, evenals naar alle verwijzingen die er worden genoemd. Een andere mogelijkheid is dat je de add-on New Tab Override of een soortgelijke hebt geïnstalleerd, die voorrang heeft op de ingestelde waarde.
compuding
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 november 2016, 12:47
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firfox start pagina

Bericht door compuding »

Neen dat heeft niet geholpen. De Firefox komt iedere keer met 3 tabbladen (alle 3 van Firefox), wanneer de pc langere tijd uitgestaan heeft. En dan zegt Firefox u bent bijna klaar dan laat hij mij zien dat ik een foto kan downloaden of mijn password kan wijzigen en meer van dat ongein maar ik zie geen knop om dat te bevestigen. Ik kan niks doen om te bevestigen. vervolgens heb ik op het 3e tabblad de optie om de vorige sessie te herstellen en dat doe ik dan maar iedere morgen
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firfox start pagina

Bericht door Torzan »

Als je Firefox afsluit en hebt ingesteld dat de laatste sessie wordt hersteld, maar toch telkens deze pagina's worden geopend, is de kans groot dat er iets van malware op je systeem staat; de mogelijkheid voor het downloaden van een foto en wijzigen van een wachtwoord is ook niet echt standaard en kan daar op wijzen. Heb je al op malware of virussen gescand?
compuding
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 november 2016, 12:47
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firfox start pagina

Bericht door compuding »

Heb Hitman pro gedraait en die vond geen schadelijke software
compuding
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 november 2016, 12:47
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firfox start pagina

Bericht door compuding »

Wanneer ik vraag om de laatste sessie dan krijg ik die laatste sessie ook
compuding
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 november 2016, 12:47
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firfox start pagina

Bericht door compuding »

Maar iedere morgen krijg ik de start pagina van Firefox @##$#$%$%^% Ik geloof dat dit forum weinig gebruikt wordt
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firfox start pagina

Bericht door Torzan »

Klopt, maar misschien zijn er tegenwoordig niet meer zoveel problemen? :) Je kunt overigens ook het officiële forum op support.mozilla.org gebruiken (of doorzoeken), daar kijken misschien wat meer mensen mee.

Misschien heb je altijd Privénavigatie ingesteld, wat hetzelfde is als 'Nooit geschiedenis onthouden'. Verraderlijk misschien, want dit wordt niet in de titelbalk bovenin weergegeven. Maar dan zou je ook niet kunnen instellen dat je de vorige sessie wilt herstellen. Moet je je ook telkens opnieuw aanmelden?

Welke 3 pagina's zijn het precies? Dus ook die met dat wachtwoord en foto's? Kun je een schermafbeelding maken? Gebeurt het alleen 's ochtends (lijkt me sterk) of telkens bij opstarten? En eigenlijk de eerste vraag: gebeurt het ook in Veilige modus, dus zonder ingeschakelde add-ons?
compuding
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 november 2016, 12:47
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firfox start pagina

Bericht door compuding »

Ik heb firefox er af gegooid met Revo uninstaller, Firefox opnieuw geïnstalleerd zonder sync en Firefox komt weer normaal opgestart, alleen met de optie sync. Daar kan ik dan mee leven.
Bedankt voor je antwoorden

groet
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firfox start pagina

Bericht door Torzan »

Die zou je natuurlijk ook maar eenmalig moeten zien, daarna zoals je het hebt ingesteld. Als er ongewenste dingen bij het opstarten (blijven) verschijnen, kijk dan of er een bestand user.js in je profielmap staat en verwijder het, en scan anders het systeem op malware of browserkapers.
compuding
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 november 2016, 12:47
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firefox start pagina

Bericht door compuding »

Firefox blijft toch op starten op zijn startpagina.
Zie de bijlage
Bijlagen
firefox 2.JPG
firefox 1.JPG
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firefox start pagina

Bericht door Torzan »

Heb je echt doorgeklikt naar alle links in het eerstgenoemde supportartikel, en alles wat daaruit volgt? En zou je verder alle vragen die hier worden gesteld willen beantwoorden? Anders kunnen anderen je niet helpen en krijg je mogelijk geen antwoord meer.

Hier vind je nog een supportvraag bij Mozilla met een vergelijkbaar probleem; kijk behalve de gekozen oplossing ook onderaan op de tweede pagina, vlak daarboven. En scan ook je systeem op malware. Problemen die ontstaan als een pc langer uit staat, geloof ik niet zo snel, maar zouden eerder door het besturingssysteem of malware komen, niet door Firefox.
compuding
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 november 2016, 12:47
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firefox start pagina

Bericht door compuding »

Ik ga terug naar windows 7 en hoop dat firefox dan weer normaal gaat doen maar eerst meerdere images met Acronis
De oplossing die jij geeft heb ik ook meerdere keren gedaan maar Firefox doet wat hij wil
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firefox start pagina

Bericht door Torzan »

Firefox doet niet wat je wil dat het doet, maar wat het wordt opgedragen, net als computers in het algemeen. :)

Ik kan nog steeds niet goed hoogte krijgen van wat je allemaal wel en niet hebt geprobeerd, te meer omdat ik niet 1 oplossing gaf maar naar meerdere verwees en je terugkoppeling nogal summier is, dus in principe kan ik je verder niet helpen. Het enige advies dat ik nog wel kan geven is het aanmaken van een nieuw profiel, wat tegenwoordig gelukkig wat makkelijker gaat:

- Ga naar Help > Probleemoplossingsinformatie (of tik about:support [Enter] in de locatiebalk)
- Kies about:profiles
- Kies 'Een nieuw profiel aanmaken', Volgende, geef het een naam en klik op Voltooien
- Scroll omlaag en kies 'Instellen als standaardprofiel' (de optie rechts ervan werkt helaas nog niet)
- Sluit Firefox normaal af en start het opnieuw

Als je nu geen normaal gedrag ziet voor een nieuw profiel en dus alleen de pagina die daarbij hoort (en dit na elke keer starten of aanpassen ervan zo blijft), staat er iets op je systeem wat er niet hoort of is op zijn minst de snelkoppeling gewijzigd of niet in orde. Als het wel goed blijft gaan, kun je in dit supportartikel uitleg vinden over het terugzetten van belangrijke bestanden uit het andere profiel. De profielmappen vind je via de knop Map tonen in Probleemoplossingsinformatie, en dan 1 niveau omhoog. Terugschakelen naar het andere profiel (via standaard maken) en profielen wissen kan uiteraard op dezelfde manier.

Een andere manier om een huidig profiel op te schonen is via de knop Firefox opfrissen rechtsboven in hetzelfde venster, maar ik denk dat de methode hierboven wat beter is, omdat je dan je huidige profiel ongewijzigd laat.
compuding
Berichten: 9
Lid geworden op: 3 november 2016, 12:47
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox komt steeds met de firefox start pagina

Bericht door compuding »

Ik heb ook al een nieuw profiel aangemaakt, maar elke keer start Firefox op, met u bent bijna klaar, en heeft mijn startpagina leeg gemaakt.

Ik heb Lenovo al benaderd en die zeggen dat er geen drivers voor mijn pc zijn onder windows 10
Maar door mijn crash heb ik ook de drivers voor windows 7 niet meer. Wacht opp antwoord van Lenovo
Gesloten