Zoekmachine Startpage toevoegen aan Firefox onder iOS

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
musicfreak
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2004, 20:54
Locatie: Amersfoort
    Windows 10 Firefox

Zoekmachine Startpage toevoegen aan Firefox onder iOS

Bericht door musicfreak »

Ik gebruik Startpage van IXQuick als standaard zoekmachine. Onder Windows heb ik deze zoekmachine makkelijk in kunnen stellen in Firefox, op mijn iPad krijg ik het niet voor elkaar.

Op https://support.mozilla.org/nl/kb/zoekm ... irefox-ios staat een instructie hoe je dit normaliter voor elkaar krijgt. In het voorbeeld wordt Wikipedia gebruikt. Dat heb ik uitgetest, en krijg ik ook werkend, het blauwe zoekmachine pictogram verschijnt rechtsboven het toetsenbord. Bij Startpage (en ook bij DuckDuckgo) verschijnt dit symbool echter niet. Is er een manier om Startpage toch als standaard zoekmachine opgenomen te krijgen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Zoekmachine Startpage toevoegen aan Firefox onder iOS

Bericht door nirwana »

Hoi,

Je kunt naar http://mycroftproject.com/search-engines.html gaan en daar bij Sitename bijvoorbeeld Startpage invullen. Als je dan klikt op Search dan krijg je een lange lijst met zoekplugins van Startpage.

Die kun je aanklikken en dan verwacht ik dat je die zo aan Firefox kunt toevoegen.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Zoekmachine Startpage toevoegen aan Firefox onder iOS

Bericht door nirwana »

Dit heb ik net met Firefox voor Android getest en daar werkt het in elk geval. Een apparaat met iOS heb ik niet meer voorhanden, maar ik neem aan dat het daar op soortgelijke manier werkt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Zoekmachine Startpage toevoegen aan Firefox onder iOS

Bericht door nirwana »

Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
musicfreak
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 januari 2004, 20:54
Locatie: Amersfoort
    Windows 10 Firefox

Re: Zoekmachine Startpage toevoegen aan Firefox onder iOS

Bericht door musicfreak »

nirwana schreef:Dit heb ik net met Firefox voor Android getest en daar werkt het in elk geval. Een apparaat met iOS heb ik niet meer voorhanden, maar ik neem aan dat het daar op soortgelijke manier werkt.
Helaas niet, ik krijg de melding 'Your browser does not support OpenSearch search plugins'.
nirwana schreef:Speciaal voor DuckDuckGo is er https://addons.mozilla.org/firefox/addo ... uckgo-ssl/
Ook dit werkt helaas niet: Add-ons zijn momenteel niet beschikbaar in Firefox voo iOS. :?
Plaats reactie