Add on voor H264

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Haaikneuter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 januari 2005, 9:40
Locatie: Baarle-Nassau
    Windows 7 Firefox

Add on voor H264

Bericht door Haaikneuter »

Goedemorgen,
Hoe kan ik mijn camerabeelden met H264 (streaming viewer van AV TEch) bekijken in Firefox 50.1?
Bij Internet explorer werkt het goed. Bij Firefox krijg ik melding "Video kan niet afgespeeld worden omdat bestand beschadigd is".
Bij Chrome werkt het ook niet.
De Add-on van Firefox 'h264ify' geeft geen oplossing.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Add on voor H264

Bericht door Torzan »

Ik denk niet dat je daar een aparte plug-in voor nodig hebt. Gebeurt het in de 32- of in de 64-bits versie van Firefox? Heb je geprobeerd Flash op 'Nooit activeren' te zetten? Controleer ook via about:config of de voorkeuren media.windows-media-foundation.enabled (wanneer aanwezig) en media.directshow.enabled op de standaardwaarde (true) staan.

Als je een N-versie van Windows gebruikt, installeer dan ook het vereiste Media Feature Pack.
De melding zou overigens 'Video kan niet worden afgespeeld, omdat het bestand is beschadigd' moeten zijn.
Haaikneuter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 januari 2005, 9:40
Locatie: Baarle-Nassau
    Windows 7 Firefox

Re: Add on voor H264

Bericht door Haaikneuter »

Torzan bedankt voor de reactie. Ik heb een Windows 7 Pro 64 bits versie, ik neem aan dat dit ook voor Firefox geldt. Ik kan bij systeem info niet ontdekken of het een N versie is. Verder heb ik geprobeerd met de Flash op nooit activeren te zetten wat hetzelfde resultaat geeft. Er komt dezelfde melding en de melding die jij weergeeft is de juiste. Mijn melding had ik niet goed weergegeven. Over about:config aanwijzingen heb ik even wat hulp nodig waar ik dat kan vinden, dan kan ik dat ook nog checken. Alvast bedankt weer.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Add on voor H264

Bericht door Torzan »

Aannames en computers gaan meestal niet goed samen. :) Blijkbaar gebruik je (voor dit forum i.i.g.) wel de 32-bits versie van Firefox onder 64-bits Windows. Dat houdt in dat je daarvoor ook de 32-bit versie van de Flash-plug-in zou moeten gebruiken, als je die tenminste hebt geïnstalleerd en ingeschakeld. Mogelijk zou je zelfs meerdere versies van de plug-in op het systeem hebben staan; eerst beide verwijderen en opnieuw installeren van de juiste versie zou dan kunnen helpen. Maar omdat je Flash niet nodig zou moeten hebben en ook had uitgeschakeld, verwacht ik niet dat dit de oorzaak is. De ingebouwde/meegeleverde H264-codec zou gewoon moeten werken.

Je kunt about:config intikken in de locatiebalk, gevolgd door Enter; zie dit artikel voor meer info. Zie ook deze supportvraag.
Haaikneuter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 januari 2005, 9:40
Locatie: Baarle-Nassau
    Windows 7 Firefox

Re: Add on voor H264

Bericht door Haaikneuter »

Volledig mee eens met aannames, ben ten opzichte van jullie digibeet.
Ik heb wel dit gevonden bij 'Probleemoplossingsinformatie.
Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:50.0) Gecko/20100101 Firefox/50.0
OS Windows_NT 6.1
Welke bit versie ik heb van de Flash plug in heb ik nog niet kunnen ontdekken. En of ik desnoods een 64 bits versie kan installeren is nog maar de vraag.
Bij about :config heb ik wel true staan bij de volgende regel media.windows-media-foundation.allow-d3d11-dxva maar een regel met de exacte tekst die in uw tekst staat is er niet bij. De tweede regel van media.direction is wel hetzelfde te vinden en staat op true.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Add on voor H264

Bericht door Torzan »

Ik vermoed dat de Flash-plug-in automatisch de 64-bits versie zal zijn als je hem met een 64-bits Firefox downloadt, en 32-bits voor de 32-bits Firefox, die jij ook gebruikt. Kijk even hier voor hoe je e.e.a. kunt controleren. De About-pagina van Adobe vermeldt de bitversie helaas niet, maar mocht je twijfelen, kun je Flash natuurlijk verwijderen in Windows, voor de zekerheid via deze pagina andere eventuele versies verwijderen, en daarna Flash opnieuw kunnen installeren.

Wat betreft de noodzaak: hierboven schreef ik dat de ingebouwde/meegeleverde H264-codec zou moeten werken, maar daar ben ik toch niet zo zeker van.
1) Als je in de Add-onbeheerder kijkt, zie je dan sowieso wel de OpenH264-codec onder Plug-ins, en is die ook geactiveerd?
2) Wat zie je op https://www.youtube.com/html5?
3) Gaat het om een wat oudere camera, en is er sprake van een meegeleverde plug-in of andere software, of bepaalde instructies?

Ik heb zo'n flauw vermoeden dat de met Firefox meegeleverde codec geen garantie geeft op een goede werking van H264 in dat soort camera's, en om die reden dus Flash (32-bits) nodig is, of een andere plug-in.
Haaikneuter
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 januari 2005, 9:40
Locatie: Baarle-Nassau
    Windows 7 Firefox

Re: Add on voor H264

Bericht door Haaikneuter »

Bij controle blijkt dat in C:\windows\system32\macromed\flash alsook in C:\windows\syswow64\macromed\flash zich files bevinden dus neem aan dat beide geïnstalleerd zijn. Versiecontrole geeft inderdaad niet weer welke bitversie er gebruikt wordt van Flash wel dat ik 24.0.0.186 heb geïnstalleerd. Na de-installatie en weer installatie van Flash was dat hetzelfde.

Bij de add-onbeheerder zie ik dat de codec OpenH264 er is en op ‘Altijd activeren’ staat.

Op de You tube link zie ik dat het volgende wordt ondersteund in mijn browser: HTMLVideoElement, H.264, WebM VP8, Media Source Extentions, MSE & H.264 en MSE & WebM VP9.

Goed mogelijk dat het een wat ouder camerasysteem is. Het betreft een camerasysteem van Bascom met de PVR recorder HD4P https://bascom.zendesk.com/attachments/ ... eiding.pdf
Dit systeem zat al in een woning die mijn dochter onlangs heeft betrokken en waar ik probeer om het op afstand beelden te kunnen bekijken te installeren.
Aantekeningen bij dit alles, met Internet Explorer werkt het goed. Op een andere PC van mij met W10 64 bits ook geen beelden met Firefox en op een notebook met een Ubuntu 12 als Operating System met daarop Firefox versie 50.1 daar kreeg ik een keer wel beeld. Firefox op de ubuntu gebruikte toen (gisterenavond) quicktime maar vandaag lukte dat niet meer. Vreemd!
Ik denk dat de conclusie zal zijn dat het beter is om een andere browser te gebruiken om de beelden te bekijken. Het zal misschien te oude camera software zijn. In ieder geval bedankt voor de bijdragen, ik heb er weer wat van bijgeleerd.
Plaats reactie