about:config settings privacy firefox

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Android Firefox

about:config settings privacy firefox

Bericht door toshibake »

Hallo, weer een vraag in verband met privacy.

Heb interessante informatie gevonden in verband met instellingen binnen Firefox zelf om privacy meer te waarborgen, krijg het echter niet als bijlage mee verstuurd (docx.bestand) ?

Naast tal van andere opties was er één bij uitschakelen dienst websites eerst naar google versturen in verband met controle malware en dergelijke.

Die optie ook kun je ook uitschakelen. Je boet dan wel in op veiligheid, anderzijds als je Uw bezochte websites eerst naar Google gaat sturen om te zijn of ze wel veilig zijn dat Google op die moment ook wel weet welke sites je bezoekt, daar valt ook wel wat over te zeggen.....

Ik gebruik Norton Internet Security of Bullguard op laptops en die geven ook aan door middel van embleempje of een site veilig is of niet.

Kan ik dus dat doorzenden naar Google uitvinken in de about:config ?
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: about:config settings privacy firefox

Bericht door toshibake »

Ah, via schermafdruk in bijlage is het toch min of meer gelukt om bewuste settings waarover sprake weer te geven
Bijlagen
Screen Shot 12-27-16 at 04.10 PM.PNG
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: about:config settings privacy firefox

Bericht door nirwana »

Je kunt zo inderdaad zelf bepalen wat je naar Google stuurt. Google weet tegenwoordig behoorlijk goed wat de gemiddelde Internetter zoal bezoekt.

Met deze diensten biedt Google wat extra beveiliging aan. Dat kan inderdaad ten koste gaan van je privacy, dus je kunt het beste zelf afwegen wat voor jou in dit geval het zwaarste weegt.

Anderzijds zijn er ook andere diensten waarmee Google weet waar jij surft. Wat te denken van de reclame-boodschappen van Adsense of Doubleclick? Of de gegevens die zij via Google Analytics verzamelen. Of misschien net als bij Facebook via de Share-knop van Google+ op websites?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: about:config settings privacy firefox

Bericht door toshibake »

Tja, je hebt natuurlijk gelijk, ikzelf ga het dan toch maar uitzetten, Adsense, Doudbleclick enz kun je ook uiteindelijk ook op inactief zetten. Privacy Badger, U block Origin enz doen hun werk wel, blijft natuurlijk de vraag wat die met die gegevens doen, maar dat kun je dan ook afvragen van je virusscanner. Het is geweten dat er virusscanners zijn doe dat ook doen, bv de zogezegd kosteloze. Best zoveel open source gebruiken denk ik persoonlijk. Interessant boek verschenen onlangs 'je hebt wel iets te verbergen'. Nu, in vrijwel elke test wordt Firefox aangehaald als de meest privacy vriendelijkste browser ! Wat ik wel heel oneerlijk vindt als je bv Ccleaner download je ook Chrome voorgeschoteld krijgt als je niet oplet, of gisteren nog; bij Stevie (Belgische website om gratis tv te zien) je de vermelding krijgt dat er een betere browser voor dit soort 'werk' is en juist ja Chrome, met als kers op de taart dat je ook nog Adobe Flash Player dient te installeren.......Ja Wadde.... Laat het dan maar voor mij....Overigens heb ik ook nog altijd niet 'Facebook' geinstalleerd om gelijkaardige redenen zoals hierboven aangehaald. Ik gebruik dezelfde instellingen voor tiental gebruikers er komt geen Chrome op, Edge kun je met tooltje blokkeren enz. Je kunt dus zelf echt wel wat doen om je privacy een stuk te behouden. Hartelijk dank voor de hulp hiervoor en tot volgende keer (vrees ik voor U)
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: about:config settings privacy firefox

Bericht door nirwana »

Daar ben ik niet bevreesd voor, want daarvoor is MozBrowser uiteindelijk opgezet: om vragen van Mozilla-gebruikers te beantwoorden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten