BLADWIJZERS TRIPEL

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

BLADWIJZERS TRIPEL

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

WEERAL iets nieuws in FF.

Ik open heden namiddag mijn FF en wil naar een URL gaan die is opgeslagen in mijn bladwijzers.
En wat zie ik na controle :

***** AL mijn bladwijzers staan er 3 = DRIE keer in ???????????????? ***

Wat nu weer met Mozilla ?????????
Het is dit jaar de ene fout op de andere - zie alle andere Forum berichten -
Wat steken die daar toch uit ???????????

Mijn vraag dan :
Bestaan er een systeem / mogelijkheid om AL die URL's in 1 bewerking te brengen op 1 URL en alle andere te verwijderen of moet ik die allemaal 1 per 1 verwijderen ?

Een zeer verbolgen werker met Mozilla.

Flamingo :shock: :twisted: :twisted: :twisted:
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: BLADWIJZERS TRIPEL

Bericht door Torzan »

Mogelijk is er iets verkeerd gegaan tijdens het afsluiten van Firefox of op een ander moment, waardoor bestaande bladwijzers opnieuw werden weggeschreven en de oude nog niet zijn verwijderd. Een gebrekkige add-on zou dit al kunnen veroorzaken, of iets anders wat voor vertraging tijdens het afsluiten heeft gezorgd, of het handmatig beëindigen van het proces firefox.exe als afsluiten te lang duurde.

Ik dacht een soortgelijk verschijnsel weleens gezien te hebben bij sessieherstel; als 'Mijn vensters en tabbladen van de vorige keer tonen' was ingesteld en Firefox moeite had met afsluiten, leken er de keer erna ook meer tabbladen te verschijnen dan daarvoor, evenals dat Firefox trager leek te werken of (daardoor) in elk geval langer deed over het opstarten. Ik heb toen niet de moeite genomen dit in de geschiedenisitems te controleren en ben er dus niet helemaal zeker van, maar om deze reden wel de geschiedenis en sessiebestanden verwijderd en de instelling op 'Mijn startpagina tonen' ingesteld; dat laatste ook vanwege sneller opstarten - de sessie herstellen kan immers evengoed na een nieuwe start, althans via de standaard startpagina. Zoals je misschien weet, is de overeenkomst tussen bladwijzers en geschiedenis dat deze allebei in hetzelfde bestand (places.sqlite) worden bewaard, en zou het dus best kunnen dat beide zaken dezelfde oorzaak hebben. Je zou het op een tikkeltje onbetrouwbare manier van wegschrijven kunnen gooien, hoewel je je kunt afvragen of dit wel volledig is te voorkomen in het geval van hangende processen.

Voor het verwijderen van dubbele bladwijzers zou je (ook volgens dit KB-artikel bij mozillaZine) de add-on Bookmark Duplicate Detector kunnen gebruiken, of Bookmark Deduplicator vanwege de actuelere ondersteuning, en mogelijk zijn er nog meer. Let er hoe dan ook op dat je eerst een back-up van je bestaande bladwijzers maakt voordat je een dergelijke add-on probeert. Je kunt dat doen door bij afgesloten Firefox het bestand places.sqlite in je profielmap (of deze hele map) naar elders te kopiëren of, wellicht beter met oog op vervuiling en/of gebruikersgemak, via de Bladwijzerbeheerder zelf (Alle bladwijzers tonen / Bibliotheek > Importeren en reservekopie maken), waarbij mogelijk al e.e.a. wordt opgeschoond maar waarschijnlijk niet alle dubbele bladwijzers zullen verdwijnen. Alleen omdat ik daar benieuw naar ben, zou ik dat laatste proberen, en daarbij alsnog een kopie van het bestand zelf of de profielmap maken.

Een tip voor als je de methode via de Bladwijzerbeheerder gebruikt: omdat de items in de Bladwijzerwerkbalk bij het maken van een reservekopie niet worden meegenomen en je deze dus zou verliezen na het terugzetten van een back-up, kun je die map zelf via de Bibliotheek en rechtermuisknop het beste eerst even naar een andere locatie binnen de bladwijzers kopiëren. Als je die back-up later weer gaat gebruiken of dat zelfs nu al wilt doen voordat je een add-on gebruikt, kun je de inhoud van die map weer terugzetten in de als het goed is dan nog wel aanwezige map Bladwijzerwerkbalk met de standaarditems.
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: BLADWIJZERS TRIPEL

Bericht door corvl »

Gebruik je Sync om de bladwijzers te synchroniseren?
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: BLADWIJZERS TRIPEL

Bericht door FLAMINGO »

Beste Torzan,

OEF..... wat terug een uitleg. Weeral veel te leren. Heb terug 2 nieuwe BackUp methodes leren kennen en uitgevoerd.

Beste Corvl,

Graag wat meer uitleg hierover want ook dit ken ik niet.
Ik heb nu ook een laptop met W10 en FF en TH erop.
Ik zou dan ook gaarne mijn Bladwijzers van mijn desktop sync maken met de FF op mijn laptop.
Misschien is het dat dat U bedoelt en kan U mij daarmee helpen.

Want in de toekomst zou ik gaarne met mijn desktop en laptop tezamen werken en de inhoud ervan sync maken.
Maar ik ben niet zo gesteld op al dat "Cloud".
Of mis ik hier iets ?

Flamingo :shock:
Plaats reactie