Firefox opeens 32 bits?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jansen!
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 september 2014, 14:49
    Windows 8.1 Firefox

Firefox opeens 32 bits?

Bericht door Jansen! »

Mijn Firefox op de desktop had versie 50.0, terwijl deze op de laptop 50.1.0 aangeeft.
Updaten bleek niet nodig, volgens FF, maar ik heb toch maar versie 51.0 gedownload en geïnstalleerd.
Deze bleek toen opeens 32 bits te zijn, i.p.v. 64:

Afbeelding

Hoe kan dat?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox opeens 32 bits?

Bericht door Torzan »

Als je versie 51.0 handmatig hebt gedownload en geïnstalleerd, heb je waarschijnlijk voor de 32-bits versie gekozen. Je kunt alsnog hetzelfde doen met de 64-bits versie. Zie hier voor meer info.
Gebruikersavatar
Jansen!
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 september 2014, 14:49
    Windows 8.1 Firefox

Re: Firefox opeens 32 bits?

Bericht door Jansen! »

Ik heb uiteindelijk de 64 bits versie over de 32 bits geïnstalleerd.
Werkt prima.
Probleem opgelost!
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox opeens 32 bits?

Bericht door Torzan »

Dan zou ik nog even e.e.a. controleren, want volgens het genoemde artikel zou je de 64-bits versie naast de 32-bits versie kunnen installeren en horen deze net als andere 64-bits toepassingen andere paden te gebruiken dan 32-bits versies. Als je dus een 64-bits versie 'over' een 32-bits versie installeert, doe je iets niet goed en kun je problemen verwachten.
Gebruikersavatar
Jansen!
Berichten: 16
Lid geworden op: 24 september 2014, 14:49
    Windows 8.1 Firefox

Re: Firefox opeens 32 bits?

Bericht door Jansen! »

Ik heb het misschien niet goed verwoord: ik heb de 64 bits versie geïnstalleerd en ging er van uit dat deze dan "over" de andere versie zou worden geïnstalleerd.
In het configuratiescherm staan nu inderdaad twee versies.
Maken ze beiden gebruik van hetzelfde profiel?
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox opeens 32 bits?

Bericht door Torzan »

Ah, dat is net iets anders. :)

Als het goed is, maken ze inderdaad gebruik van hetzelfde profiel. Dat is misschien niet gewenst, of juist wel natuurlijk. Je zou het dus zo kunnen laten, of per versie aparte profielen kunnen gebruiken. Als je bekend bent met profielen en eventueel het kopiëren ervan, lukt het starten ervan (met de schakeloptie -p) waarschijnlijk ook wel?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Firefox opeens 32 bits?

Bericht door nirwana »

De nieuwe versie heeft zich geïnstalleerd onder C:\Program Files, terwijl de 32bit versie onder C:\Program Files (x86) staat.

Zo was ik afgelopen week ook even verbaasd, want ik ging juist van 32 naar 64 bit. Voorheen waren plugins daar nog niet altijd klaar voor, maar nog even en we houden geen plugins meer over (alleen nog Flash, voor wie daar nog niet zonder denkt te kunnen).

Mozilla wacht vaak even met het automatisch bijwerken naar een nieuwe versie, want je kunt niet weten of er na zo'n release nog problemen worden ontdekt.

Wie dat wil kan wel zelf bijwerken, maar dan moet je wel zorgen dat je het juiste installatieprogramma downloadt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Firefox opeens 32 bits?

Bericht door nirwana »

nirwana schreef:Mozilla wacht vaak even met het automatisch bijwerken naar een nieuwe versie, want je kunt niet weten of er na zo'n release nog problemen worden ontdekt.
Zo is nu Firefox 51.0.1 net uitgebracht: https://tweakers.net/downloads/39955/mo ... -5101.html

En is dus nu al een bugfix-versie voor versie 51.0
Er zijn enkele problemen ontdekt in versie 51 en die moeten zijn opgelost in deze nieuwe versie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie