outlook inloggen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
viko
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 november 2006, 20:10
    Windows 10 Firefox

outlook inloggen

Bericht door viko »

Hallo, sinds kort krijg ik onderstaande melding als ik bij hotmail wil inloggen.
Wat is hier aan de hand ?
Dank.
Knipsel.JPG
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: outlook inloggen

Bericht door nirwana »

Viko,

De oorzaak van dit probleem zou ik eerst niet direct bij Outlook (Hotmail) zoeken, maar dichter bij huis. Zo kan het zijn dat je bepaalde software van Kaspersky gebruikt: http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=23178

Of mogelijk andere beveiligingssoftware die dergelijke problemen veroorzaakt.

Heb je hiervan alleen last bij Outlook.com? Of ook bij andere beveiligde sites (webshop, Internet ankeren, etc)?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
viko
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 november 2006, 20:10
    Windows 10 Firefox

Re: outlook inloggen

Bericht door viko »

Ik heb geen Kaspersky, maar Avast. Vroeger nooit problemen gehad. En die melding krijg ik alleen bij outlook.
Soms krijg ik die ook bij het afmelden en kan er dan niet meer uit, dan sluit ik de browser.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: outlook inloggen

Bericht door Torzan »

Helpt het als je in Avast naast Webschild > Instellingen > menu Actieve bescherming 'HTTPS-scans inschakelen' uitschakelt?
viko
Berichten: 86
Lid geworden op: 27 november 2006, 20:10
    Windows 10 Firefox

Re: outlook inloggen

Bericht door viko »

Loop ik daarmee geen gevaar van minder bescherming op bvb. de site van de bank ??
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: outlook inloggen

Bericht door Torzan »

Ik zou niet weten waarom. Je hebt geen aanvullende 'beveiliging of schilden' van internetbeveiligingssoftware nodig (je zou zelfs helemaal zonder kunnen), zeker als het gaat om het onderscheppen en vervangen van certificaten. Als je dit uitschakelt, voorkom je in de praktijk foutmeldingen die met certificaten te maken hebben doordat deze producten nog niet up-to-date of compatibel zijn, terwijl de certificaten van Firefox dat (eerder) wel kunnen of zullen zijn.

Het is een kwestie van proberen; deze tip dient eerder ter voorkoming van een andere foutmelding en is afkomstig van dit supportartikel.
Plaats reactie