is er een alternatief voor de flash player?

Met extensies en thema's kun je Mozilla-software vrijwel eindeloos uitbreiden. Kun je anderen een bepaalde extensie/thema aanbevelen? Of heb je vragen over of problemen met een bepaalde extensie/thema dan kun je die hier plaatsen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
def35
Berichten: 113
Lid geworden op: 5 januari 2007, 23:52
Locatie: kerkrade [limbo]
    Windows 7 Firefox

is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door def35 »

nu de flash player add niet meer werkt in FF 52.01.
is mijn vraag welke komt ervoor in de plaats.
want er zijn nog tal van site's waar er nog gevraagt word om de flash player in te schakele.
en dus welke...
De Groetjes Van c.s
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door Torzan »

In 52.x zou Flash nog gewoon moeten werken, in 53 is het een ander verhaal. Misschien moet je hem alleen even bijwerken?

Wat ervoor "in de plaats" komt weet ik niet (niks denk ik), maar HTML5 is inmiddels een standaard geworden. Websites die hier niet in meegaan (zoals die van de NPO) hebben een probleem.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door nirwana »

Misschien moeten we weer eens een zwarte lijst samenstellen (anyone remember ProMozilla?) , maar ditmaal met sites waarvoor je in de huidige tijd nog Flash nodig hebt.

Dan bedoel ik niet Flash voor het tonen van advertenties, maar voor een normale werking van een website.

Dus plaats hier maar websites die nog Flash vereisen voor een goede werking.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door nirwana »

En om jouw vraag te beantwoorden:
De vervanger van Flash (en Silverlight en Java) is geen nieuwe plugin, maar gewoon technieken die elke goede browser tegenwoordig standaard ondersteunt: HTML5, CSS3 en Javascript.

In tegenstelling tot Flash zijn dit allemaal open technieken, en meestal tekstgebaseerd (net als HTML-code).
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
def35
Berichten: 113
Lid geworden op: 5 januari 2007, 23:52
Locatie: kerkrade [limbo]
    Windows 7 Firefox

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door def35 »

Torzan schreef:In 52.x zou Flash nog gewoon moeten werken, in 53 is het een ander verhaal. Misschien moet je hem alleen even bijwerken?

Wat ervoor "in de plaats" komt weet ik niet (niks denk ik), maar HTML5 is inmiddels een standaard geworden. Websites die hier niet in meegaan (zoals die van de NPO) hebben een probleem.
-
in de 52 werkte het wel maar met open problemen, waardoor dus FF het er uit heeft gehaald. en de meeste site's werke idd met de HTML5 versie;
De Groetjes Van c.s
Gebruikersavatar
def35
Berichten: 113
Lid geworden op: 5 januari 2007, 23:52
Locatie: kerkrade [limbo]
    Windows 7 Firefox

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door def35 »

nirwana schreef:Misschien moeten we weer eens een zwarte lijst samenstellen (anyone remember ProMozilla?) , maar ditmaal met sites waarvoor je in de huidige tijd nog Flash nodig hebt.

Dan bedoel ik niet Flash voor het tonen van advertenties, maar voor een normale werking van een website.

Dus plaats hier maar websites die nog Flash vereisen voor een goede werking.
-
maar nog elke site's waar ik es af en toe nog wel eens op kom zoals paypal, en een aantal andere site's waarvan ik even de naam niet meer weet;
De Groetjes Van c.s
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door nirwana »

Heeft PayPal dan Flash nodig voor een goede werking? Wat kun je bijvoorbeeld niet bij PayPal als je geen Flash geïnstalleerd hebt?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door Torzan »

def35 schreef:in de 52 werkte het wel maar met open problemen, waardoor dus FF het er uit heeft gehaald. en de meeste site's werke idd met de HTML5 versie;
Er is mij niets bekend over dat Firefox Flash eruit heeft gehaald, wel dat er in versie 52 problemen op bepaalde websites kunnen zijn die je zou kunnen omzeilen. Lees daarvoor even deze supportvraag.
Gebruikersavatar
def35
Berichten: 113
Lid geworden op: 5 januari 2007, 23:52
Locatie: kerkrade [limbo]
    Windows 7 Firefox

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door def35 »

Torzan schreef:
def35 schreef:in de 52 werkte het wel maar met open problemen, waardoor dus FF het er uit heeft gehaald. en de meeste site's werke idd met de HTML5 versie;
Er is mij niets bekend over dat Firefox Flash eruit heeft gehaald, wel dat er in versie 52 problemen op bepaalde websites kunnen zijn die je zou kunnen omzeilen. Lees daarvoor even deze supportvraag.
-
die info stond te leze op deze site> https://www.security.nl/posting/506505/ ... en+Acrobat waar ik elke dag nieuwe info lees. en toen de FF52 verscheen werd ook gelijk de flash player add-ons eruit gehaald;
De Groetjes Van c.s
Gebruikersavatar
def35
Berichten: 113
Lid geworden op: 5 januari 2007, 23:52
Locatie: kerkrade [limbo]
    Windows 7 Firefox

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door def35 »

nirwana schreef:Heeft PayPal dan Flash nodig voor een goede werking? Wat kun je bijvoorbeeld niet bij PayPal als je geen Flash geïnstalleerd hebt?
-
eigenlijk gewoon alles he. maar ik zie wel steeds die melding staan?;
De Groetjes Van c.s
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door Torzan »

Als je het over deze melding hebt, kun je toch gewoon doorklikken naar de pagina van Adobe of de plug-in-controlepagina van Mozilla (zie boven) en hem bijwerken?
Gebruikersavatar
def35
Berichten: 113
Lid geworden op: 5 januari 2007, 23:52
Locatie: kerkrade [limbo]
    Windows 7 Firefox

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door def35 »

het gaat ook niet om de software ervan he. die staat al in mijn pc.
maar het gaat juist om de flash player add-ons he. zodat ook andere aparte sites werde herkent;
De Groetjes Van c.s
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: is er een alternatief voor de flash player?

Bericht door Torzan »

Zoals gezegd (en nu voor het laatst hoor): ik heb het niet over programma's van Adobe, alleen de Flash Player. Waarschijnlijk is die bij jou alleen verouderd, zie je daarover een melding dat alleen de geïnstalleerde versie is geblokkeerd, en kun je hem gewoon bijwerken. Mozilla heeft Flash nog niet geblokkeerd in Firefox 52, dat gebeurt pas later. Je kunt hem ook gewoon de-installeren en daarna de huidige versie installeren. De-installeren is zelfs niet eens nodig.
Plaats reactie