Bladwijzerwerkbalk

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Android Firefox

Bladwijzerwerkbalk

Bericht door FLAMINGO »

Besten,

Ik werk met een "Bladwijzerwerkbalk" waarin een 10 mappen staan die ik dagelijks veel gebruik.
Per toeval is 1 van deze mappen verwijderd - hoe ? - naar waar ?
Deze mappen bevinden zich in het "opslagdeel" "JSon".

Ik ben kunnen teruggaan naar gisteren en daar staat die map weer.
Maar ondertussen heb ik verscheidene URL's opgeslagen in die mappen van mijn Bladwijzerswerkbalk die ik natuurlijk kwijt ben.

Bestaat er een manier om die verdwenen (en teruggevonden) map ALLEEN terug te brengen in de huidige toestand van mijn Bladwijzerswerkbalk ?
Dan heb ik alle huidige inhoud + de verloren (en terugevonden) map.

Flamingo :shock:
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Firefox

Re: Bladwijzerwerkbalk

Bericht door Leono »

Wat is het "opslagdeel"?

Als bladwijzerdingen kwijt zijn kun je het beste "Alle bladwijzers tonen" openen (Ctrl+Shift+B). Daar zit ook een zoekveld bij.

Maar goed, je had de map dus min of meer al teruggevonden.
Geduldig bladeraar
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Bladwijzerwerkbalk

Bericht door nirwana »

Ik denk dat je het beste zo'n JSON-bestand in jouw bladwijzer-beheerder in Firefox kunt importeren. Vervolgens kun je verwijderen wat er teveel geïmporteerd zou zijn.

Zie ook https://support.mozilla.org/t5/Firefox/ ... d-p/114308

Ook bestaan er wel JSON-editors, want het is immers een open formaat. Natuurlijk kun je JSON ook wel met een teksteditor bewerken, naar dat zou ik niet direct aanraden. Er zit toch een bepaalde structuur in die bestanden die je maar beter intact kunt houden.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Bladwijzerwerkbalk

Bericht door corvl »

Je kunt het oude JSON bestand in de bladwijzer-beheerder de bladwijzers herstellen en vervolgens als HTML back-up exporteren.
Je kunt via de meest recente JSON back-up jouw laatste bladwijzers terug krijgen.
De bestand naam van een automatische JSON back-up bevat het totale aantal bladwijzers in de bestandsnaam en een hash veld.
bookmarks-JJJJ-MM-DD_<count>_<hash>.jsonlz4.
Je kunt met een tekst editor het HTML bestand openen en de gewenste map naar een ander HTML bestand exporteren.
Als je dit bestand in Firefox importeert dan worden de bladwijzers in dit HTML bestand toegevoegd aan de bestaande bladwijzers.
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Bladwijzerwerkbalk

Bericht door FLAMINGO »

Beste Nirwana en Corvl,

Dank voor de uitgebreide uitleg, maar deze gaat mijn petje te boven.
Al die speciale benamingen en "hash veld" enz.... ?????

Flamingo :shock: :idea:
corvl
Berichten: 944
Lid geworden op: 7 mei 2009, 1:21
    Linux Firefox

Re: Bladwijzerwerkbalk

Bericht door corvl »

Je kunt overslaan wat je niet begrijpt.
Dit ging over hoe de bestandsnaam is opgebouwd en hoe je dat kunt gebruiken om te beslissen welke back-up je wilt gebruiken.
Als een bestandsnaam een lagere waarde voor het totaal aantal bladwijzers heeft dan weet je dat je naar een oudere back-up terug moet om verloren bladwijzers terug te krijgen (zoek een recente JSON back-up met de hoogste totaal waarde).
Het hash veld is een controle veld dat het mogelijk maakt voor Firefox om te bepalen of er een nieuwe back-up nodig is.
Dit maakt het mogelijk om onnodige back-ups te vermeiden em allen na wijzigingen een nieuwe back-up aan te maken.
Als er bladwijzers gewijzigd zijn dan verandert de waarde van dit controle veld en weet Firefox dat een nieuwe back-up gemaakt moet worden.
Voordat dit veld aanwezig was werd er elke dag een nieuwe back-up gemaakt ook als er geen wijzigingen waren geweest.
Dat betekent dat na verloop van tijd er alle back-ups gelijk konden zijn.
Plaats reactie