Firefox in windows 10

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Fritzy
Berichten: 28
Lid geworden op: 5 december 2007, 9:24
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox in windows 10 (standaard browser)

Bericht door Fritzy »

Win 10 Pro geïnstalleerd over Win 7 Pro met een dvd via het Media Creation Tool met de optie om privé apps te bewaren.
Thunderbird was weg opnieuw geïnstalleerd, gelukkig had ik eerst een image gemaakt waaruit ik het profiel overgezet heb, TB is weer als vanouds.
Geen Firefox, opnieuw geïnstalleerd, het profiel bleek wel behouden dus hier ook alles als vanouds.

Probleem: In Win 10 onder Settings....Browsers komt FF niet voor en kan daar dus niet als standaard browser worden ingesteld, na het openen van FF de vraag over instellen als standaard browser, dit werkt niet want elke keer komt deze vraag weer en bij aanklikken van iets voor FF start Edge op.

Hoe kan ik FF als standaard browser instellen?
Hartenheer
Berichten: 136
Lid geworden op: 12 september 2013, 8:16
Locatie: IJmuiden
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox in windows 10

Bericht door Hartenheer »

Dat kan bij instellingen > Scherm > Standaard apps
Met vriendelijke groeten,

Willem
doornkamp@kpnmail.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 mei 2017, 20:12
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox in windows 10

Bericht door doornkamp@kpnmail.nl »

Als ik FF opstart krijg ik steevast eerste opstart het tabblad naar Mozilla Firefox-webbrowser.
Dat wil ik niet en heb getracht de opstartpagina aan te passen, maar dat lukt me niet.
Ook heb ik SYNC uitgeschakeld in de opties, maar ook dat heeft geen resultaat.

Wie o wie helpt me dit storende probleem(pje} op te lossen?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Linux Chrome
Contacteer:

Re: Firefox in windows 10

Bericht door nirwana »

doornkamp schreef:Als ik FF opstart krijg ik steevast eerste opstart het tabblad naar Mozilla Firefox-webbrowser.
Dat wil ik niet en heb getracht de opstartpagina aan te passen, maar dat lukt me niet.
Ook heb ik SYNC uitgeschakeld in de opties, maar ook dat heeft geen resultaat.

Wie o wie helpt me dit storende probleem(pje} op te lossen?
Zie https://support.mozilla.org/nl/kb/opsta ... _opstarten voor een overzicht van de opties die Firefox biedt bij het opstarten.

In die keuzelijst kun je ook kiezen voor een lege pagina. Mogelijk is dat de optie die je zoekt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
tjein
Berichten: 60
Lid geworden op: 6 juli 2011, 17:17
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox in windows 10

Bericht door tjein »

Bij W10 mag je niks verwijderen wat daar bijhoort ,ook niet via de terminal of via in safe mode opstarten . Vroeg of laat loopt het mank .
Via Standaardprogramma's kan je aanduiden wat je wil of bij welk bestandstype. Ik gebruik FF en als startpagina www.google.be.
Je mag dan niet klikken op standaarapp's opnieuw instellen. Gewoon eruit gaan.
Kan zijn dat je moet herhalen maar na de maandelijkse updates zal het wel beteren. En gebruik soms eens AdwCleaner,grtjes.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox in windows 10

Bericht door Torzan »

doornkamp@kpnmail.nl schreef:Als ik FF opstart krijg ik steevast eerste opstart het tabblad naar Mozilla Firefox-webbrowser.
...
Laat me raden, Windows 10 Home?

Ook: vermijd het gebruik van MozBackup, want het wordt al even niet meer ondersteund en houdt geen rekening met gewijzigde bestandsstructuren van tegenwoordig.
Plaats reactie