weekdagen en maanden in verkeerde taal (engels)

Dit forum is voor Mozilla Sunbird, Lightning en Calendar. Dit zijn de agenda-toepassingen van Mozilla. Zie het Calendar-project voor meer info.
Plaats reactie
Hans Troost
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 juni 2017, 21:43
    Windows 7 Firefox

weekdagen en maanden in verkeerde taal (engels)

Bericht door Hans Troost »

Voor al mijn computertoepassingen (OS, applicaties) gebruik ik altij engelstalige versies van de GUI: Windows 7 64x EN, ook Thunderbird 52.2, EN en daarin Lightning (5.4.2) EN en Provider for Google Calendar 3.3.
Natuurlijk heb ik mijn Region and Language setting op de nederlandse gezet, ik wil namelijk euro's en namen van weekdagen en maanden in het nederlands gebruiken.(Screenshot 1)
Calendar Mozilla Thunderbird.png
Dit werkt prima in al mijn applicaties ook MS Office

Lightning zegt voor allerlei instellingen die van het OS (Windows 7) uit Region and Language te gebruiken (kort en lang datum-formaat etc.)

Echter: ondanks mijn instellingen zijn in de Agenda de weekdagen en maanden in het Engels (Screenshot 2). Het korte en lange datumformaat wordt correct overgenomen.
Calendar Mozilla Thunderbird.png
Weet iemand of hier iets aan te doen is?

Ik ben alle instelling langsgelopen, inclusief die in about:config, maar ik heb geen setting gevonden waar ik iets aan denk te hebben.

Elke tip stel ik zeer op prijs en zal ik graag onderzoeken.

Groet, Hans Troost
Bijlagen
Region and Language.png
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: weekdagen en maanden in verkeerde taal (engels)

Bericht door Torzan »

Misschien dat je deze bug even in de gaten moet houden en afwachten. Als ik het goed heb begrepen, is dit gedrag onlangs als gevolg van de daarin genoemde bug veranderd en grotendeels weer aangepast, maar duurt het voor Lightning nog even voordat dit volledig werkt.

Zolang dit nog niet in orde is, zou je wellicht - aangenomen dat je Lightning met Thunderbird hebt meegekregen en dit daarom alleen Engels bevat - de add-on met daarin alle beschikbare talen vanaf AMO kunnen installeren, uitpakken en alle Engelstalige tijd- en datumgerelateerde strings of bestanden kunnen vervangen door de Nederlandse daaruit, dan weer inpakken en installeren, wat Thunderbird nog wel accepteert. Je zou dat misschien ook en sneller met de huidige installatie ervan kunnen doen in de submap extensions van de profielmap, maar dit is iets veiliger.
Hans Troost
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 juni 2017, 21:43
    Macintosh Safari

Re: weekdagen en maanden in verkeerde taal (engels)

Bericht door Hans Troost »

Dank Torzan,

Ik ga die bug's in de gaten houden en wacht even af. Tot die verholpen zijn leef ik hier wel mee...(omdat het een bug is en daar niet veel aan te doen is als je zelf niet meeprogrammeert).
Je andere suggestie volg ik niet: ik ga niet zelf packages aanpassen etc.

Groet, Hans
Plaats reactie