creator upgrade w 10

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Trotter
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 september 2007, 10:04
Locatie: Antwerpen
    Android Firefox

creator upgrade w 10

Bericht door Trotter »

Op mijn windows computer heeft de creatorsupdate versie 1703 plaats gehad .
Sinds dan kan ik via een recent geupdate firefox geen verbinding maken met google .Ook sommige andere websites vertonen onderstaande moeilijkheden , ook gmail of google maps.
De startpagina van firefox is op die computer google.be . Bij het opstarten van firefox verschijnt er onderaan een mededeling :

Een tls handshake uitvoeren op google.be

Maar daar blijft het bij .
Ik vraag mij af of het een firefox-probleem is ?

Iemand ?

Alvast dank
Met vriendelijke groeten.
Jan
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 10 Firefox

Re: creator upgrade w 10

Bericht door Torzan »

Het is volgens mij geen standaardverschijnsel, maar op basis van deze supportvraag heb ik het idee dat er een stukje beveiligingssoftware in de weg zit die voorkomt dat er verbinding wordt gemaakt. Dat kan Windows Defender zijn of iets anders; je kunt dus proberen dat uit te schakelen of bij te werken. Wis voor de zekerheid ook de buffer en cookies in Firefox. Als dat niet helpt, zou ik even een nieuw profiel aanmaken om te zien of alles daarin wel werkt. Zo niet, verwijder en installeer Firefox dan opnieuw en doe hetzelfde.
Trotter
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 september 2007, 10:04
Locatie: Antwerpen
    Windows 10 Firefox

Re: creator upgrade w 10

Bericht door Trotter »

Zal ik testen maar het probleem vertoont zich niet alleen in FF maar ook in IE .
Eerder heb ik getest met in en uitgeschakelde avast en zonealarm en telkens dezelfde fout .
Met vriendelijke groeten.
Jan
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: creator upgrade w 10

Bericht door Torzan »

Als dit ook in IE gebeurt, zou daarin iets m.b.t. veilige zones niet goed kunnen staan of zijn aangepast, maar mijn vermoeden is dat er iets op het netwerkvlak om zeep is geholpen, waardoor deze vraag meer van toepassing zou kunnen zijn. De eerste actie is het 'resetten' van de TCP/IP-stack, maar in het MS-artikel waarnaar daarin wordt verwezen, wordt ook Avast genoemd. Omdat uitschakelen van antivirussoftware vaak niet hetzelfde doet als volledig de-installeren (en mogelijk het systeem herstarten), ligt dat dan ook voor de hand. Je kunt ook Windows even starten in zijn veilige modus met netwerkondersteuning om aan te tonen dat een van deze zaken waarschijnlijk de reden is, mocht je twijfelen over het de-installeren. Ik heb het vermoeden dat de eerste actie nodig is als het probleem ook nog in de veilige modus van Windows optreedt, en antivirussoftware de oorzaak is als het probleem daarin weg blijft. In het laatste geval kun je deze software eventueel opnieuw installeren en zou alles wel goed moeten gaan.

Edit: let er uiteraard ook op dat je niet in zowel Avast als ZoneAlarm de firewall hebt ingeschakeld. Beide producten zouden samen moeten kunnen werken, maar dan wel onder die voorwaarde (bron).
Trotter
Berichten: 55
Lid geworden op: 30 september 2007, 10:04
Locatie: Antwerpen
    Windows 10 Firefox

Re: creator upgrade w 10

Bericht door Trotter »

Er is een update van avast binnengekomen en uitgevoerd .
Hierna werkt alles zoals voorheen .
Dank voor het zoeken en meedenken
Met vriendelijke groeten.
Jan
Gesloten