Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Android Firefox

Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door toshibake »

Voorbeeld: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen
Hallo, ik had sinds enkele dagen Firefox 55 in gebruik na gewone update. Tot daarnet functioneerde alles normaal. Nu blijkt bij addons U Block Origin en I dont care about cookies en norton toolbar verouderd ? Ook bij zoeken met Google verschijnt er nu plots onder zoekveld blauwe balk met zoeken met Google. Maar ik zocht al met Google via zoekveld bovenaan startpagina die ik zelf ingesteld had op website (dus niet de klassieke Firefox pagina) Ik kan eerlijk gezegd niet volgen waarom dit plots veranderd na enkele dagen dat ik met Firefox 55 gewoon werkte zoals gewoonlijk :(

Bijlagen

Screen Shot 08-13-17 at 09.27 PM.PNG
Bijlagen
Screen Shot 08-13-17 at 09.27 PM.PNG
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door Torzan »

De add-ons die je noemde zijn alleen gelabeld als verouderd, dat wil zeggen dat de technologie die ze gebruiken dat is. Ze werken dus nog wel, zoals je waarschijnlijk hebt gemerkt, en zullen automatisch naar Webextensions worden overgezet als de ontwikkelaar een dergelijke update uitbrengt. De Norton-toolbar heb je waarschijnlijk zelf uitgeschakeld, en dat zou ik ook zo houden.

De zogenaamde 'one-off searches' (eenmalige zoekopdrachten) vanaf de adresbalk en zoekbalk met daarin de optie voor 'Zoeken met' zijn aan te passen / uit te schakelen via de diverse opties in de sectie Zoeken. Als je echter doelt op de tekst 'Zoeken met [zoekmachine]' in de blauwe balk zelf, is die al even aanwezig en kon dit voorheen worden uitgeschakeld via about:config, maar dat is op die manier al niet meer mogelijk sinds Firefox 49, wel door een bestand userChrome.css met een stukje code in de map chrome van de Firefox-programmamap te plaatsen - zie hiervoor deze supportvraag. Ik zou het lekker zo laten, aangezien het wel fijn is om te weten waarmee je zoekt, en dus eigenlijk een privacykwestie betreft.

Het is niet zo dat e.e.a. pas dagen na de update is veranderd, maar waarschijnlijk was het je nog niet was opgevallen, tenzij je Firefox nog niet opnieuw had gestart. Voor zover ik weet is dit ook niet gewijzigd in 55.0.1.

Zie ook deze en deze pagina en de uitgaveopmerkingen.
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door toshibake »

Hallo, ik gebruik Firefox dagelijks uren en echt waar, sinds gisteren pas na vier uur is dat apart zoekveld er pas bijgekomen. Trouwens, zoals je ziet is op mijn andere laptop dit zelfs nu nog niet het geval. (oeps, wou screenshot mee versturen maar is te groot)
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door toshibake »

Ook bij mijn dochter is dit niet het geval ?????????
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door Torzan »

Ik weet niet over welk apart zoekveld je het hebt. Is je probleem opgelost / zijn je vragen beantwoord?
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door toshibake »

zie bijlage (blauwe balk). Verschijnt enkel sinds gisteren dus bij mij, niet op mijn andere laptop en niet bij mijn dochter.
Bijlagen
Screen Shot 08-14-17 at 06.19 PM.PNG
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door Torzan »

Misschien moet je het zoeken in een add-on die plots is uitgeschakeld of juist is bijgewerkt en eerder problemen gaf of zaken verstoorde, want de blauwe balk is er ook al in versie 54 en ik meen zelfs eerder. Firefox heeft ook niet de eigenschap om 'zo maar' iets van de ene op de andere te veranderen; er is altijd een reden die je kunt traceren.
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door toshibake »

Tja, ik gebruik identiek dezelfde instellingen op beide laptops en addons. Idem voor dochter. Het zal mij nu eens benieuwen want er zijn zo nog wel enkele personen bij wie ik deze instellingen en addons geplaatst heb. Hebben die dan ook geen/wel blauwe balk dan moet men dit echt eens uitleggen want ze gebruiken ook dezelfde versie van Firefox...........
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door Torzan »

Wel, een kwestie van Firefox even starten in de veilige modus op een pc die geen blauwe balk heeft, zou ik zeggen. ;)
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door toshibake »

Ja, en dan verschijnt die blauwe balk ook niet , plus er hebben er al twee gebeld en juist ja, geen blauwe balk. Zou het misschien niet handig zijn om eens aan de leden te vragen wie er wel een blauwe balk en wie er geen heeft :lol:
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door Torzan »

Je kunt ook binnen 20 seconden een nieuw profiel aanmaken en dan kijken wat daarin gebeurt, en dat daarna weer verwijderen... (Plus: je gebruikt Windows 10, en daarin kan van alles gebeuren m.b.t. Firefox - ik wil om die reden soms niet eens meer op supportvragen antwoorden. ;) )
Gebruikersavatar
MoZzUser
Berichten: 179
Lid geworden op: 2 september 2005, 11:16
    Linux Chrome

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door MoZzUser »

Ik zie hetzelfde verschijnsel met de 'verouderde' add-ons en dat komt naar ik aanneem omdat FF 55 nu na de update 64-bits is.
Voorheen (dus FF 54) was nog 32-bits.
Ik vermoed dat om die reden de add-ons al verouderd worden gemarkeerd.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door Torzan »

Dat staat los van 32- of 64-bits; zoals gezegd worden alleen extensies die nog geen 'Webextensions' zijn als verouderd gemarkeerd (zie de link naar de eerste pagina hierboven).
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door toshibake »

Euh, op 3 laptops is die blauwe balk dus nog niet te zien, op de overige 7 wel. Draaien inderdaad allemaal op Windows 10. Dit terzijde, ik zou toch graag dat blauw onding terug weg willen. Kan er iemand een wat duidelijkere uitleg geven hoe je dat juist terug verwijdert ? Ik heb op die link geklikt maar het komt me nog onduidelijk over wat ik precies moet doen ? :roll:
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 55 verandert plots bepaalde instellingen

Bericht door toshibake »

Ik stel voor dit onderwerp afsluiten zodat ik eens op een ander forum mijn licht kan opsteken. Hartelijk dank voor de aangeboden hulp. Hiermee kan ik misschien verder
Gesloten