firefox video strepen

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
firefox@vangelder.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2017, 11:12
    Android Firefox

firefox video strepen

Bericht door firefox@vangelder.nl »

Alle video's in Firefox geven strepen in de rechterhelft van de video. Dezelfde video wordt goed afgespeeld in Internet Explorer en (na download) ook in VLC player. Hetzelfde probleem doet zich voor in Windows Photo Galery. Als je vanuit een map met jpg en mp4 bestanden doorbladert worden de mp4 bestanden met voor de helft strepen afgespeeld.
Kennelijk wordt in Firefox en photo galery een video speler gebruikt die niet goed werkt.
Hoe kun je de videoplayer in Firefox (en photo galery, maar dat is minder belangrijk) vervangen door b.v. VLC player.
Als add on installeren in Firefox helpt niet.

Weet iemand de oplossing?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: firefox video strepen

Bericht door nirwana »

Ik zou eerst proberen om in de Opties van Firefox de hardware-versnelling uit te schakelen (kijk onder Opties > Geavanceerd > Algemeen naar de vinkjes die daar staan aangevinkt).

Zie bijvoorbeeld: https://support.mozilla.org/nl/questions/1140774
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: firefox video strepen

Bericht door Janusz2018 »

Hai Nirwana

Hartelijk dank, ben er eindelijk achter waarom ik die problemen had.

Alleen bij mij was het iets anders dan jij aangaf, bij mijn was het Opties>Algemeen en dan onderaan

Prestaties

⃝ aanbevolen prestatie-instellingen gebruiken
Deze instellingen zijn afgestemd op de hardware en het besturingssysteem van uw computer.
⃝ Hardwareversnelling gebruiken wanneer beschikbaar

Hier beide vinkjes weghalen Firefox herstarten en alles is voor elkaar, Ik heb geen strepen meer in mijn video's
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: firefox video strepen

Bericht door nirwana »

Janusz,

Dank je voor deze extra informatie.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten