64 bits

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
gdemol
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 december 2016, 21:17
    Android Firefox

64 bits

Bericht door gdemol »

Sinds kort een andere PC (geen nieuwe) maar deze vraagt steeds bij gamepoint om 64 bits. hoe doe ik dat ?

Bvd gdemol
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: 64 bits

Bericht door nirwana »

Hallo,

Allereerst welkom op het forum.

Ik neem aan dat u https://www.gamepoint.com/nl bedoelt.
Welk van de spellen probeert u daar te spelen? Dan kunnen we hetzelfde proberen en hopelijk krijgen we dan eenzelfde melding en kunnen we u verder helpen.

Vaak maken dergelijke sites gebruik van extra programmatuur die je aan een webbrowser als Firefox kunt toevoegen. Die heten plugins, zoals Flash van Adobe.

Webbrowsers proberen echter steeds meer van die plugins af te komen. Daardoor kun je als bezoeker van een website nog wel eens worden verrast door een melding over een bepaald soort plugin.

Of iets omtrent 32- of 64-bit. Bijvoorbeeld als je zonder dat je het weet een 64-bit browser gebruikt en dat dan opeens een website meldt dat daarvoor geen plugin beschikbaar is.

Het wordt zo wel steeds veiliger online, maar niet per se eenvoudiger.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
gdemol
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 december 2016, 21:17
    Windows 10 Firefox

Re: 64 bits

Bericht door gdemol »

Hallo,heb windows 10 die aangeeft inc Flash ,maar firefox vraagt om de 64 wat crome niet doet (en ik speel liever met mozilla -firefoxe ) die is simpeler voor mij.Hoop wel dat ik het een beetje goed uitleg O,ja het gaat om het bingo spel.
Verder een fijne dag en vast bedankt
gdemol
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: 64 bits

Bericht door nirwana »

Ik heb net op mijn Windows 10 maar eens Flash geinstalleerd (naar de aanwijzingen van Gamepoint).
Zo werd ik naar de website van Adobe gestuurd om daar Flash te downloaden. Daarna heb ik Firefox opnieuw gestart.
Die installatie verliep overigens vlotjes. Na de herstart van Firefox kreeg ik de Bingo-game voorgeschoteld.
Overigens heb ik een 64bit-versie van Firefox 55.0.3.

Firefox en Chrome hebben hetzelfde idee over browser-plugins (zoals Flash en Java), maar zij zullen dit waarschijnlijk net op een andere manier (en in hun eigen tempo) oplossen. Gamepoint refereert blijkbaar het liefst naar Google Chrome, want waarschijnlijk hebben zij daar net wat betere ervaringen mee. Maar dat wil niet zeggen dat het niet met Firefox zou werken.

Dit is wat Gamepoint zelf over de installatie van Flash zegt https://www.gamepoint.com/nl/news/post.php?id=95101
Het helpt als je regelmatig de recentste versie van plugins installeert. Dit kun je door Firefox laten controleren via het menu Add-ons > Plug-ins.
Op de pagina die dan verschijnt staat rechtsboven een tandwieltje. Klik je daarop dan kun je de bovenste optie gebruiken om alle plug-ins in jouw Firefox te controleren op nieuwe versies. Oudere versies van plug-ins worden namelijk vaak door browsers uitgeschakeld, bijvoorbeeld als daarin bepaalde beveiligingsproblemen zijn geconstateerd. Helaas gebeurt dat regelmatig en dat is de voornaamste reden dat de makers van webbrowsers deze plug-ins liever kwijt zijn. Anders wordt hun product er negatief op aangekeken, terwijl er door iemand anders een plug-in is gemaakt die blijkbaar toch nog wat problemen bevat.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
gdemol
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 december 2016, 21:17
    Windows 10 Firefox

Re: 64 bits

Bericht door gdemol »

Die aanwijzing van Gamepoint reageert niet bij mij,dan in menu van Firefoxe geen update,s gevonden dus ik weet het ook niet (misschien mijn pc )? ik heb precies gedaan zoals jij vermeld heb.Nou jammer dan in ieder geval bedankt.
Groetjes
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: 64 bits

Bericht door nirwana »

Als je in Firefox kijkt onder het menu Add-ons > Plug-ins, welke plugins staat daar dan ook de Flash-plugin bij ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
gdemol
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 december 2016, 21:17
    Windows 10 Firefox

Re: 64 bits

Bericht door gdemol »

Daar staat...Shockwave Flash 26.0.0.151
Bestand NPSWF 32-6-0-0-151dll
hoop dat je hier wat mee kan
Groetjes
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: 64 bits

Bericht door nirwana »

Het gaat mij vooral om wat er daar verder nog bij staat. In mijn Firefox staat daarachter (of daaronder) namelijk "Altijd activeren".
Daarmee werkt de Gamepoint Bingo, bij mij in elk geval.

Zet ik die bijvoorbeeld op "Nooit activeren" en ik herlaad de Bingo-pagina van Gamepoint dan krijg ik een melding dat ik Flash moet activeren.
Bij "Vragen om te activeren" krijg ik weer een andere melding, maar ditmaal eentje van Firefox die vraagt of de Flash-plugin geactiveerd moet worden.

Hoe staat dit bij jou ingesteld ? Of werkt het bij jou toch op een andere manier ?
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
gdemol
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 december 2016, 21:17
    Windows 10 Firefox

Re: 64 bits

Bericht door gdemol »

Het staat zoals jij het beschreven heb dus op altijd activeren ,ik geef het op want nu slaat die na even gespeeld te hebben vast ( Gamepoint ) dus ga maar iets anders doen.Met Gamepoint ben ik ook in discussie gegaan (maar als je helemaal geen verstand heb van pc zo als ik )kom je er toch niet uit .Doen jully het niet zo dat je de pc overneemt dus op afstand om hem na te kijken ? zo niet dan bedankt voor alle moeite.
Fijn weekend
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: 64 bits

Bericht door nirwana »

Ik begrijp dat je het spel wel kunt spelen, dus dan is er niets mis met jouw Flash-installatie. Wel geef je aan dat het op een gegeven moment vastloopt. Dan moet er iets niet helemaal goed gaan tussen Flash en de server van Gamepoint. Of tussen Flash en jouw Firefox-browser.

Kom je wel verder met het spel als je bijvoorbeeld Google Chrome (of Internet Explorer) gebruikt ?

Ik vrees dat we dit ook niet kunnen verhelpen als we jouw PC tijdelijk zouden overnemen.
Overigens is dat bij ons niet gebruikelijk om te doen. Liever geven we instructies zodat een gebruiker het uiteindelijk zelf kan doen. Daar leer je als gebruiker namelijk meer van dan wanneer steeds iemand het voor jou uitvoert.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
gdemol
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 december 2016, 21:17
    Windows 10 Firefox

Re: 64 bits

Bericht door gdemol »

Ieder geval bedankt voor al je moeite (als gebruiker van 77 is het technies niet te doen want er komt steeds iets nieuws bij of er veranderd er iets )
ga het nog eens met Explorer proberen.
Groetjes Gerda
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: 64 bits

Bericht door nirwana »

Gerda,

Ik begrijp heel goed dat het er allemaal niet eenvoudiger op wordt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
gdemol
Berichten: 8
Lid geworden op: 8 december 2016, 21:17
    Windows 10 Firefox

Internet Explorer

Bericht door gdemol »

Hier ben ik weer, had explorer er op ging goed maar tot mijn verbazing vanmorgen niet meer te vinden ra ra ra (maar jou weet ik wel te vinden misschien heb jij een oplossing )
Groetjes gdemol
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: 64 bits

Bericht door nirwana »

Dan zeg ik:
Klik met de rechtermuisknop op Start (of gebruik de Windows-toets + X) en kies voor Uitvoeren...

In het schermpje dat dan verschijnt tik je het volgende in:
iexplore
Daarna klik je op OK of je drukt op Enter.

Dan moet Internet Explorer opstarten.

Als alternatief voor Internet Explorer kun je ook Edge gebruiken. Overigens weet ik niet of Edge ook plugins als Flash ondersteunt.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie