Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Android Firefox

Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af

Bericht door Janusz2018 »

Hallo allemaal,

Heb al langere tijd problemen met Firefox om deze permanent actief te houden.

Terwijl ik even wat anders aan het doen ben, zoals net bijvoorbeeld is Firefox weg en afgesloten.

Opnieuw opstarten is geen probleem dat gaat vlekkeloos, maar aangezien ik "Nooit geschiedenis onthouden" aan heb staan ben ik ook al mijn werk direct kwijt. Heb wat tekstverwerken er al een gewoonte van gemaakt om de 2 minuten op te slaan, anders is het echt een ramp.
Crash rapporten worden verstuurd, maar reacties zie ik nooit.

Wat kan ik doen dat dit gezeur stopt, want ik kan verder met Chrome of Edge, maar dat is niet wat IK wil. Ik gebruik Firefox al vanaf de start, dus die andere zijn geen optie, maar een kleine reparatie of aanpassing zou handig zijn.
Mijn schoonheid heeft op haar laptop dezelfde versie staan en nooit dit probleem, mijn desktop denkt er anders over en eens in de zoveel tijd, [geen regelmaat] sluit FF zichzelf af. :(

Met vriendelijke groet,
Janusz
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af.

Bericht door Janusz2018 »

Kleine aanvulling.

Normaal als je Firefox afsluit, gaan ook de inlog gegevens verloren. Maar zoals vandaag gebeurd dat niet, ik kan alle websites waar ik aan het werk was gewoon weer oproepen zonder opnieuw in te loggen en dat is ook vreemd. Dit is trouwens niet altijd het geval, maar heeft een verhouding van 2 op 10 dus twee keer moet ik wel 8 keer niet. Vreemd.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af.

Bericht door Torzan »

Volg de standaardaanwijzingen voor het versturen van een eventueel niet-verzonden crashrapport en plaats de crash-ID's (beginnend met bp-; je ziet ze via about:crashes) in een vraag op het ondersteuningsforum van Mozilla of hier, pas dan kunnen we er iets mee. Zie o.a. deze pagina.

Er is overigens niet zo veel vreemd bij computers; er is altijd wel een reden, ook als dingen soms wel en soms niet gebeuren. In dit geval is het helemaal afhankelijk van het moment dat de crash optreedt en kan het dus zijn dat de ene keer wel je aanmeldingsgegevens verloren gaan en de andere keer niet.
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af.

Bericht door Janusz2018 »

Hai Torzan,

Oef dat was nieuw voor mij. bp-43444e94-9db1-4cdb-bc49-309c90170916

Het vreemde is dat ik sinds de vorige versie die afsluitproblemen had, soms twee keer op een dag en dan weer even niet.
Omdat ik fora en een nieuwswebsite bijhoudt, is dat hoogst irritant en daarom besloot ik nu, er dan maar eens om te vragen wat dat kan zijn.

Och aanmeldgegevens zijn niet zo belangrijk, ken ze allemaal uit mijn hoofd, gaf het alleen aan ter informatie voor jullie.

Dat er niet zoveel vreemd is weet ik inmiddels na 27 jaar :D maar dit was ik nog nooit tegengekomen als pure FF fan.

Ik hoop dat we eruit gaan komen.

Met vriendelijke groet,
Janusz
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af.

Bericht door Torzan »

Op het eerste gezicht en gebaseerd op slechts 1 crashrapport zou ik MalwareBytes Anti-Exploit verdenken, dus dat kun je eens uitschakelen of hiervoor een uitzondering voor Firefox toevoegen. Ook de combinatie met een eventueel geïnstalleerde versie van Eset-beveiligingssoftware schijnt problemen te kunnen geven; kijk daarvoor ook even hier, al zou dat op een andere 'signature' moeten duiden. Je probleem zelf lijkt ook in deze supportvraag te zijn gemeld, waarbij echter niet over de bovenstaande software wordt gesproken.
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Android Firefox

Re: Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af.

Bericht door Janusz2018 »

Hai Torzan

Bedankt voor je antwoord.

Daar Malwarebytes voor mij normaal alleen installeren en klaar was en ik nooit instellingen heb gedaan even een screenprint, of de uitsluiting goed is.

Afbeelding

ik heb firefox verder NIET uitgeschakeld, omdat het mij leek [zeg het svp als ik het verkeerd zie] dat stap voor stap beter is dan alles ineens.

Maar NU. Wat is Eset-beveiligingssoftware? Ik heb als virusscanner Bitdefender 2018 draaien, tot drie dagen geleden was dit 2017, maar is geupdate. Eset9 ken ik dus niet. Als ik exact daar op scan krijg ik niets, scan ik alleen op ESET dan kan krijg ik een hoop regels met Java ……. Misschien beter Java te deleten of werkt er dan iets niet meer?

Mvg
Janusz
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af.

Bericht door Janusz2018 »

Beste Torzan,

Graag antwoord op bovenstaand anders kan ik niet verder.

Net precies weer raak rapport bp-e88f0ef1-d3eb-4ba5-a456-d23850170925 met instandhouding van alle logins deze instelling schijnt dus niet te helpen.

Ook graag antwoord op mijn vraag over ESET beveiligingssoftware wie is de levenracier> Want ik gebruik Bitdefender 2018 en de firewall van windows 10.

Graag antwoord op bovenstaand en wat hier in deze post staat, want ik kom niet verder.

http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopi ... =2&t=24089 een ander topic heb je het ook over Eset, maar wat en wie is dat??
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af

Bericht door Torzan »

Het antwoord blijft hetzelfde; in beide crashrapporten zie je immers een vermelding van Anti-Exploit terug. Als je Anti-Exploit niet zelfstandig/los hebt geïnstalleerd, kan dat een onderdeel zijn van het normale MalwareBytes, en dien je wellicht 'Exploit-beveiliging' (dat standaard is ingeschakeld) uit te zetten om de crashes te voorkomen, zolang het nog niet feilloos met Firefox en Windows 10 werkt. Zorg er ook voor dat het product up-to-date is.

Wat Eset is, doet niet ter zake en ga ik niet uitleggen; dat kun je binnen twee seconden zien via de rechtermuisknop. Met Java heeft dit ook niets te maken. ;)
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Android Firefox

Re: Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af

Bericht door Janusz2018 »

Hai Torzan,

Ik heb in Anti-Exploit [MBM premium] in de map “Beschermde toepassingen beheren” Mozilla Firefox (and add ons) uitgezet hierna geen uitval gehad in 5 dagen.
Maar dan rest de vraag hoe kan het zijn dat alleen firefox instabiel wordt en IE en Chrome niet die toch ook in dit tabblad staan en aan. Wat klopt er dan niet in firefox. Maar als ik te lastig ben dan laat het maar zitten, ben een ouwe knar van over de 70 die met commodore 64 begon, nooit een les heeft gevolgd en al doende heeft geleerd, maar van dit soort zaken geen kaas heeft gegeten.

Zelfs nu ik 56 heb geïnstalleerd is er een ander probleem FF geeft ineens een zwart scherm, wacht je 2 minuten is alles gewoon weer terug of er niets aan de hand was. Heb dit niet met de andere Browsers anders zou het de kaart kunnen zijn, bij de anderen werkt alles gewoon. :( :(

Goed, ik probeer het nog een keer
Wat Eset is, doet niet ter zake en ga ik niet uitleggen; dat kun je binnen twee seconden zien via de rechtermuisknop.
Rechtermuis knop bureaublad [links] en rechtermuisknop op willekeurige website [rechts] Jij mag het zeggen wat ik moet zien dat met Eset te maken heeft. Ik kom er niet uit ik hoop dan ook dat je een antwoord hebt waar ik uit kan komen. :)

Afbeelding Afbeelding


Ik hoop dat je je realiseert dat ik geen vragen stel om lastig te willen zijn. Ik stel vragen omdat ik FF vanaf het begin heb, altijd heel goed en zonder problemen gewerkt heb met deze browser en dat vanaf 55 ineens ellende begon die ik nooit had. Ik wil gewoon weer een ff, zonder problemen waar ik zoals vroeger uuuuuuren mee kon werken zonder problemen.

Alvast dan voor een antwoord. :D
Janusz2018
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 augustus 2017, 16:23
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af

Bericht door Janusz2018 »

Goh, na 36 dagen nog steeds geen antwoord en niemand van de hulpverleners slaapt zie ik in de andere topics.

Dus deze 73 jarige ouwe vent was toch lastig.

Sluit alles maar af met een slotje, ik wacht zelfs 57 niet meer af. Het gaat u allen goed.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Firefox 55.0.3 sluit zichzelf af

Bericht door nirwana »

Janusz,

Wij gaan niet over "lastig zijn" of iets dergelijks. We pakken hier niet alleen de makkelijke onderwerpen op. Maar we hebben helaas niet overal een antwoord op.

Ik wens u alle goeds en wie weet nog eens tot ziens...
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gesloten