Lastpass vertraagt Firefox

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Windows 10 Firefox

Lastpass vertraagt Firefox

Bericht door Citroentje »

Herkennen jullie dat ook?
Lastpass maakt Firefox bijna onbruikbaar, zo traag laden de websites en reageert de cursor op verschillende links.

Ook als ik dit stukje typ dan merk ik dat er af en toe een pauze valt, als ik doortyp dan ineens ploep, staan de woorden er.
Scrollen gaat eveneens traag.

Ik hoop dat er een oplossing is, ik ben inmiddels zo gewend geraakt aan deze addon, een andere kiezen is weer vervelend.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Lastpass vertraagt Firefox.

Bericht door Torzan »

Als je op de pagina van de add-on kijkt (wat eigenlijk voor elke add-on geldt), zie je ook waar dit aan ligt en wat je eraan kunt doen.
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Lastpass vertraagt Firefox.

Bericht door Citroentje »

Ik heb het doorgelezen, maar zie zo niet waar het aan ligt of het moet in de commentaren staan en dat zijn er meer dan 2500.
Ik lees 1 keer iets over een vertraging, maar deze heeft geen oplossing.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Lastpass vertraagt Firefox.

Bericht door Torzan »

READ...READ...READ Waardering 5 van 5 sterren

door nuggy1080p op October 23, 2017 · permalink

As Magnusbaron so kindly mentioned, there is a new beta version for the latest version of firefox. My God, do any of you people read?? Installed and works like it firefox ver.2

https://blog.lastpass.com/2017/10/lastp ... x-57.html/
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Lastpass vertraagt Firefox.

Bericht door Citroentje »

Dit had ik gelezen, LastPass Beta for Firefox 57, maar ik heb 55 nog en heb geen zin in een beta.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Lastpass vertraagt Firefox.

Bericht door Torzan »

Het is blijkbaar het antwoord van de ontwikkelaar en wellicht de oplossing voor je probleem; LastPass geeft vrij regelmatig updates uit. Dat je nog Firefox 55 gebruikt, wil niet zeggen dat de bètaversie van de add-on (als dit een zgn. 'WebExtension' is) niet werkt, maar wel dat vanaf Firefox 57 alleen nog WebExtensions en daarmee recente van LastPass versies zijn vereist. Het is dat en je eventuele 'geen zin' opzij zetten, of je probleem behouden. Of had je een antwoord op dit forum verwacht dat een truc bevat om het probleem met de oude versie op te lossen? ;)

Wellicht kun je ook of beter een versie 3 van LastPass terugzetten (zie hier voor meer info, hoewel mogelijk iets verouderd) of een andere ontwikkelversie ervan (zie ook deze supportvraag). Hou er ook rekening mee dat de meeste ontwikkelaars geen of weinig tijd en energie aan verouderde versies besteden en zich volledig op WebExtensions richten, en daar lijkt lastPass al moeite genoeg mee te hebben. Zie ook deze bug. Een alternatief is bitwarden, dat hiervoor al wel geschikt is.
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Windows 10 Firefox

Re: Lastpass vertraagt Firefox.

Bericht door Citroentje »

Torzan schreef: Of had je een antwoord op dit forum verwacht dat een truc bevat om het probleem met de oude versie op te lossen? ;)
Nou ja, eigenlijk wel, haha.
Ik heb na wat zoeken wel iets gevonden trouwens.

Het uitzetten van de automatische invulfunctie helpt.
Misschien stopt LP dan met het zoeken naar een lege plek om naam en wachtwoord in te vullen.
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Windows 10 Firefox

Re: Lastpass vertraagt Firefox

Bericht door Citroentje »

Ik heb BitWarden er naast gezet, deze ga ik een tijdje proberen.
Deze is vrij nieuw, open source en ziet er veelbelovend uit.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: Lastpass vertraagt Firefox

Bericht door nirwana »

Dank je voor de suggestie. Die kende ik nog niet :-)

Op dit moment gebruik ik Lastpass zonder problemen.

Ik heb ook wel Keepass op mijn verlanglijstje staan om eens uit te proberen (want opensource en geen centrale database), maar daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Ook Dashlane heb ik wel even geprobeerd, maar daarbij zie ik nog geen voordeel ten opzichte van Lastpass.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Lastpass vertraagt Firefox

Bericht door Citroentje »

LastPass doet het wel beter als ik het auto invullen uitzet.
Keepass heeft wel mooi de ww op je eigen systeem, dat is wel prettig aan de ene kant.

Aan de andere kant is het wel handig om de ww op al je apparaten beschikbaar te hebben.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Lastpass vertraagt Firefox

Bericht door nirwana »

Citroentje schreef:Aan de andere kant is het wel handig om de ww op al je apparaten beschikbaar te hebben.
Dat is ook wat mij nog weerhoudt, al schijnt Keepass daarvoor ook wel uitbreidingen te hebben.

Zo kun je bijvoorbeeld het bestand via Dropbox alsnog overal tot je beschikking hebben. Dropbox is slechts een voorbeeld van een dienst om bestanden te kunnen delen. Daarvan bestaan inmiddels vele alternatieven.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Android Firefox

Re: Lastpass vertraagt Firefox

Bericht door Citroentje »

Dat kan ja, of in Googles Drive .

De versleutelde wachtwoorden staan op de servers van Microsoft in Florida trouwens, moet je ook willen. :shock:
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Lastpass vertraagt Firefox

Bericht door nirwana »

Tja, je moet uiteindelijk ergens op vertrouwen in onze online wereld... Daar legt ieder zijn eigen accenten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Lastpass vertraagt Firefox

Bericht door Citroentje »

Heb je LP ook op je foon?
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Android Firefox
Contacteer:

Re: Lastpass vertraagt Firefox

Bericht door nirwana »

Citroentje schreef:Heb je LP ook op je foon?
Jazeker.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Plaats reactie