waar is bladwijzerbeheer?

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Gesloten
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Windows 10 Firefox

waar is bladwijzerbeheer?

Bericht door llorrell »

Sinds een tijdje mis ik de bladwijzerbeheer. Dat scherm dat je kon openen vanuit het bladwijzer-dropdown menu en dan kon je van alles met de mappen doen: aanmaken, verwijderen, sorteren op naam en bladwijzers verplaatsen naar een andere map. Alles overzichtelijk en gebruiksvriendelijk.

Nu zit ik met een zijbalk waar maar een paar mappen onder elkaar zichtbaar zijn. Een map verwijderen of aanmaken gaat nog wel, maar sorteren op naam doet ie niet. Ja, alleen binnen een map, maar niet de mappenlijst zelf. Als ik een nieuwe map aanmaak komt ie onderaan, dat is ver weg. Bladwijzers verplaatsen naar een andere map?????? hoe dat nu moet?

Ik heb FF Quantum 59.0.2. En vind deze nieuwe layout niet fijn. Wie weet hoe ik al deze oude vertrouwde handelingen in dit nieuwe systeem kan doen?
- de hele mappenlijst op alfabet sorteren
- bladwijzers verplaatsen naar andere map

Bij voor baat dank!
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: waar is bladwijzerbeheer?

Bericht door Torzan »

Bladwijzerbeheer zelf is nog ongewijzigd sinds Firefox Quantum en kun je op dezelfde manier openen, d.w.z. via het menu Bladwijzers in de menubalk (als deze actief is, anders even op Alt drukken of deze inschakelen via menu Beeld) of de menuknop (hamburger) óf het pictogram Bibliotheek > Bladwijzers, of Ctrl+Shift+B.

Wat er veranderd is, is dat de knop die je waarschijnlijk zoekt (het sterretje in een bakje) standaard niet meer wordt weergegeven, maar deze kun je zelf weer toevoegen door hem te verslepen vanuit de niet-gebruikte items via de rechtermuisknop op een werkbalk > Aanpassen, of menu Beeld > Werkbalken > Aanpassen.

Zie ook deze supportpagina.
Gebruikersavatar
llorrell
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 oktober 2015, 10:58
    Windows 7 Firefox

Re: waar is bladwijzerbeheer?

Bericht door llorrell »

Aah .. geweldig :)
Ik heb 'm weer. Nu kan ik weer gemakkelijk opruimen en ordenen.
Super bedankt!
Gesloten