Herhaalde mededeling

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Herhaalde mededeling

Bericht door Torzan »

Nog 1 poging dan maar en dan houdt het echt op, want je blijft mededelingen over verschijnselen doen, maar niets met voorgestelde suggesties en/of handelingen (en ondertussen wel mopperen over dat je Firefox weer opnieuw moet installeren of ineens Engels is geworden in een ander topic). Wil je je problemen opgelost hebben of niet? Nogmaals, doe dan even constructief.

Heb je het nu weer uit de melding over beschadigde tabbladen? Wat heb je in dat geval die dag zelf gedaan wat het kan veroorzaken, en wat aan een mogelijke oplossing?

Voor het installatieprobleem / de taalversie: doorgaans gaat installeren over een oude versie goed en moet dat geen problemen geven, maar mogelijk blijven oude perikelen bestaan (mogelijk voortkomend uit registerinstellingen), dus dat zou ik juist niet doen. Eerst een installatie verwijderen is dus een betere optie. De-installeren/verwijderen hoeft niet per se met programma's als Revo uninstaller, al hebben sommigen daar succes mee.

Daarnaast is hernoemen van een oude installatiemap - zelfs na het op de gebruikelijke manier verwijderen (omdat die map soms blijft bestaan) - ook een stap die je zou kunnen uitvoeren. Dat geldt dan voor zowel het pad van een 64-bits als die van een mogelijke eerdere 32-bits installatie, waar de problemen ook uit kunnen voortkomen. Dit alles in aanvulling op de bovenstaande stappen; of je die stappen uitvoert, mag je zelf beslissen, maar het wordt wel van je verwacht en is een kleine moeite. Heb je dat nu al geprobeerd, of blijf je liever je eigen plan trekken? Ik zou erg benieuwd zijn naar hoe dezelfde update zich gedraagt, dus dat kun je binnen 10 minuten na het lezen van dit bericht weten i.p.v. op een nieuwe update te wachten.

Als je daarna nog steeds een andere taalversie na een update hebt gekregen, bekijk dan eens het bestand updates.xml dat zich in de lokale cachemap voor Mozilla-zaken bevindt, of dit kun je nu ook al doen. In dat bestand (dat je naar Firefox kunt slepen) staat hard aangegeven welk installatieprogramma of update ervoor is gedownload, en dus ook de taalversie. De naam en het pad kan er zo uitzien: C:/Users/Leono/AppData/Local/Mozilla/updates/B039AF3080464ACB/updates.xml. De tekenreeks met hex-getallen is afhankelijk van je installatiekopie en terug te vinden achter browser.taskbar.lastgroupid in het bestand prefs.js van je huidige profiel. Ik wil weleens zien dat daar een verwijzing naar en-US staat bij een reguliere update. Pas dan kun je aantonen dat hierin iets misgaat.
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Chrome

Re: Herhaalde mededeling

Bericht door Leono »

Torzan schreef:Heb je het nu weer uit de melding over beschadigde tabbladen?
Nog nooit heb ik één woord geuit over "beschadigde tabbladen".

Dus, daar hield ik op met lezen.
Geduldig bladeraar
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Herhaalde mededeling

Bericht door Torzan »

Als je ergens ophoudt met lezen terwijl er meerdere aanwijzingen zijn gegeven, houdt het voor helpers natuurlijk ook op. Of je nu ouder bent of gewoon eigenwijs, zo komen we nergens. Succes.
Gebruikersavatar
Leono
Berichten: 205
Lid geworden op: 28 september 2014, 18:13
    Windows 7 Chrome

Re: Herhaalde mededeling

Bericht door Leono »

Hallo Torzan,

Toen ik ophield met lezen had ik nog geen aanwijzingen gezien. Ik raakte verontwaardigd over de onterechte suggestie die je nu weer deed. Het gaat mij ook niet primair om "aanwijzingen". Geef die maar als er om gevraagd wordt.

Wat ik op dit en ieder ander forum zoek is communicatie op gelijke hoogte (dat heb ik al eerder verteld), en het lijkt er steeds weer op of jij daar niet in geïnteresseerd bent. Ik ben in elk geval geen testkonijn.

Of ik ouder ben dan jij weet ik niet, want ik weet niet hoe oud jij bent. Eigenwijs zou ik mijzelf ook niet noemen, wèl kritisch en onderzoekend.

Vriendelijke groeten.
Geduldig bladeraar
Plaats reactie