pagina's laden niet

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Beca
Berichten: 26
Lid geworden op: 3 september 2008, 11:07
    Windows 10 Firefox

pagina's laden niet

Bericht door Beca »

Sinds de laatste update krijg ik regelmatig (en nu permanent) volgende melding met het gevolg dat er geen pagina's meer worden geladen

>>
Uw verbinding is niet beveiligd

De eigenaar van addons.mozilla.org heeft zijn of haar website niet juist geconfigureerd. Om uw gegevens tegen diefstal te beschermen, heeft Firefox geen verbinding met deze website gemaakt.

Deze website maakt gebruik van HTTP Strict Transport Security (HSTS) om aan te geven dat Firefox alleen een beveiligde verbinding mag maken. Hierdoor is het niet mogelijk om een uitzondering voor dit certificaat toe te voegen.
<<
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: pagina's laden niet

Bericht door nirwana »

Beca,

Ik vermoed eerlijk gezegd dat addons.mozilla.org toch wel goed geconfigureerd is, dus dat we een eventuele fout toch aan jouw kant moeten zoeken. Anders denk ik namelijk dat wel meer mensen hiervan melding zouden maken.

Gebruik je toevallig Kaspersky als virusscanner ?
Zie dan https://www.mozilla-nl.org/mozbrowser/f ... 8&p=140642
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Beca
Berichten: 26
Lid geworden op: 3 september 2008, 11:07
    Windows 10 Chrome

Re: pagina's laden niet

Bericht door Beca »

Martijn,

De link over Kapersky gevolgd. Ik gebruik AVG als virusscanner. Wanneer AVG uitgeschakeld heb ik het probleem niet.
Nu nog een oplossing vinden waarbij de combinatie FF en AVG wel werkt.

Met Chrome heb ik het probleem niet.

Mvg, Beca
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: pagina's laden niet

Bericht door Torzan »

Waarschijnlijk dien je SSL-scanning uit te schakelen in AVG. Dit heet ook wel "HTTPS scanning" en valt wellicht onder Web Shield of Online Shield o.i.d. Zie ook deze pagina.

Interceptie van certificaten is vrij gebruikelijk onder beveiligingssoftware en dient voor Firefox bij voorkeur te worden uitgeschakeld. Algemene info over de (waarschijnlijk) bijbehorende foutmelding in Firefox vind je hier.
Plaats reactie