lijst met namen rechtstreeks in aan of cc veld

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Firefox

lijst met namen rechtstreeks in aan of cc veld

Bericht door toshibake »

Hallo, ik zou graag willen weten hoe je bv dertien mailadressen rechtstreeks in het aan of cc veld kunt plaatsen. Het zijn leden van een VME die ik tot heden iedere keer één voor één moet intikken. Bestaat daar één of andere oplossing voor ? Bij voorbaat dank
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: lijst met namen rechtstreeks in aan of cc veld

Bericht door nirwana »

Probeer de mailadressen eens te scheiden met een komma of een puntkomma.
Zie ook https://superuser.com/questions/307344/ ... hunderbird
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
Gebruikersavatar
oeekker
Berichten: 89
Lid geworden op: 31 mei 2007, 14:32
    Windows 10 Firefox

Re: lijst met namen rechtstreeks in aan of cc veld

Bericht door oeekker »

Ga naar het Adresboek (Extra > Adresboek) en maak een lijst aan met de dertien e-mailadressen. De volgende keer kan je de naam van de lijst intypen in plaats van alle afzonderlijke e-mailadressen
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: lijst met namen rechtstreeks in aan of cc veld

Bericht door Pettic »

Bij een nieuw bericht open je het adresboek in de zijbalk (F9) en selecteer je samen met de Control-toets de gewenste adressen. Vervolgens klik je met de rechter muisknop op een van deze adressen en kies je voor "Toevoegen aan Aan-veld".
Dit kan ook rechtstreeks nadat je het adresboek hebt geopend, na selectie kies je dan voor "Opstellen".
Windows; Firefox; Thunderbird
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: lijst met namen rechtstreeks in aan of cc veld

Bericht door toshibake »

Hallo, is inderdaad gelukt met nieuwe mailinglijst te maken met bewuste mailadressen. Hartelijk dank voor de tips aan de mensen die hierop gereageerd hebben :D
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: lijst met namen rechtstreeks in aan of cc veld

Bericht door W Postelmans »

Nog een mogelijkheid, met een omwegje via excel:

Ik moet soms hetzelfde doen (ook een VME, maar met een 70tal eigenaars).

Ik heb een excel spreadsheet met daarin de coordinaten van al de eigenaars. Die spreadsheet moet ik zowiezo up to date houden voor de administratie. Per eigenaar is er een rij met daarin naam, adres, ....., en email adres. Dus 1 van de kolommen daarin bevat al de email adressen van de eigenaars.

Als ik een mail moet zenden aan alle eigenaars, dan selecteer ik al de cellen waar de email adressen in staan, copieer (control C) ze, en daarna "paste" ik die (control V) rechtstreeks in het "TO" veld van Thunderbird. De cellen met de mail adressen moeten niet eindigen op comma of punt-comma, ze bevatten alleen het email adres (bijv. "jan.pieters@outlook.com"). Werkt prima!
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: lijst met namen rechtstreeks in aan of cc veld

Bericht door toshibake »

Tja, bedankt voor de tip. Alleen heb ik geen excel......
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: lijst met namen rechtstreeks in aan of cc veld

Bericht door W Postelmans »

Voor de geinteresseerden nog een bijkomende tip: met Scalc, het spreadsheet onderdeel van het gratis Office alternatief LibreOffice, werkt het ook op net dezelfde manier. En vermits LibreOffice werkt, zou het me echt verwonderen als OpenOffice ook niet zou werken.
toshibake
Berichten: 262
Lid geworden op: 26 februari 2013, 19:59
    Windows 10 Chrome

Re: lijst met namen rechtstreeks in aan of cc veld

Bericht door toshibake »

Oké, zal het zeker uitproberen. Lukt het niet dan verander ik naar LibreOffice. Hartelijk dan voor Uw reactie
Gesloten