Firefox en PC - ASUS - Tablet - Asus Transformer Pad TF303K

Mozilla Firefox is de webbrowser van Mozilla. Volg in geval van problemen eerst onze standaard diagnose.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Firefox en PC - ASUS - Tablet - Asus Transformer Pad TF303K

Bericht door FLAMINGO »

Beste,

Op mijn vermelde tablet heb ik FF geinstalleerd - zoals op mijn desktop.
Ik zou nu gaarne alle bladwijzers van mijn FF op mijn desktop overbrengen naar de FF van mijn Asus.
Maar ik vindt in de handleiding daar niets van terug.

Iemand een tip ?

Flamingo :shock: :idea:
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox en PC - ASUS - Tablet - Asus Transformer Pad TF303K

Bericht door Torzan »

Je kunt gewoon het bestand dat de bladwijzers bevat kopiëren, moeilijker is het niet. Zie ook dit supportartikel.

Kun je overigens ook een terugmelding geven op deze vraag? Wel zo fijn (ook voor anderen), en dan kan het topic dicht.
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox en PC - ASUS - Tablet - Asus Transformer Pad TF303K

Bericht door FLAMINGO »

Beste Torzan,

Dank voor uw antwoord maar dit wist ik en doe ik regelmatig met mijn laptop ook ASUS.
Er is een verschil met mijn tablet wat ik niet weet en/of begrijp.

LAPTOP :

Deze heeft dus ook W10 zoals mijn desktop.
Wanneer ik op mijn terras wil werken in de zomer, dan kopieer ik de inhoud van mijn Desktop-FF naar mijn laptop, en kan dan daar verder werken. Gedaan kopieer ik alles van mijn Laptop-FF naar mijn Desktop-FF en kan dan daar op mijn bureel verder werken. En alles verloopt prima.

Ik weet dus de opslagplaats van Mozilla-FF en de Bladwijzers - "places-Sqlite".

Ik heb 1 x - gelukkig vooreerst BackUp's gemaakt - gewerkt via FF - SYNC en dat was een ramp. De helft was niet overgezet en delen waren verdwenen. Daarom werk ik nu met een stick om de inhoud van FF over te brengen. Een beetje meer werk, maar niets gaat verloren.

TABLET :

Deze is ingesteld met Android - versie 5.0.2 -
Er is daar vanuit ASUS een browser geïnstalleerd.
Maar daar ik gewend ben van te werken met Mozilla heb ik er FF op geïnstalleerd.
En deze werkt goed wanneer ikzelf URL's inbreng.

Het is daarom dat ik alle bladwijzers van mijn Desktop-FF wil overbrengen naar mijn Laptop-FF.

Maar hier vindt ik de opslagplaats niet.

Op mijn Laptop ga ik naar :
* C - Gebruikers - User - ApplData - Roaming - Mozilla - FF - Profiles *
Maar dit alles vindt ik niet terug in mijn Tablet, daar deze geen W10 heeft.


Ik had alle FF inhoud op een mini-USB geplaatst in mijn Tablet.
Ik dacht dan dat deze inhoud zou verschijnen in mijn FF - Bladwijzers - maar die blijft leeg.

********** Dus doe ik iets FOUT ***************

Maar wat ?

****** Er is dus een verschil tussen Laptop-W10 en Tablet-Android wat de opslagplaatsen betreft *********

Gaarne Uw raad en tip.

Dank bij voorbaat.

Flamingo :shock: :idea:
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox en PC - ASUS - Tablet - Asus Transformer Pad TF303K

Bericht door Torzan »

De tablet gebruikt dus Android, en daarin kun je het bestand places.sqlite van een desktopversie van Firefox niet importeren. De enige manier om bladwijzers te synchroniseren is (tot nu toe) Sync.

Als je dat niet wilt, zou je de bladwijzers vanuit de desktopversie kunnen exporteren naar een HTML-bestand en dat ergens op het web kunnen plaatsten, bij voorkeur op een persoonlijk(e) (toegankelijke) locatie. Dat bestand / die pagina zou je dan met de tablet kunnen bezoeken en hierop eventueel nieuwe lokale bladwijzers kunnen aanmaken.
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox en PC - ASUS - Tablet - Asus Transformer Pad TF303K

Bericht door FLAMINGO »

Beste Torzan ,

In bijlage tot mijn vorig antwoord wil ik nog het volgende melden :

Wanneer ik op mijn tablet FF open dat verkrijg ik op het basisscherm 3 mogelijkheden :

1. Topwebsites : zijn reeds bezochte websites.
2. Geschiedenis : overzicht van alle bezochte websites.
3. Bladwijzers : met de melding : "Hier verschijnen uw opgeslagen bladwijzers" : maar dit is BLANCO.

Ik dacht dat hierin alle mijn geïmporteerde bladwijzers zouden verschijnen.

Flamingo :shock: :idea:
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox en PC - ASUS - Tablet - Asus Transformer Pad TF303K

Bericht door Torzan »

Welke geïmporteerde bladwijzers bedoel je? Zoals gezegd kun je immers geen bladwijzers importeren. Als je zelf een bladwijzer aanmaakt, zal die waarschijnlijk wel in die sectie verschijnen. Of bedoel je nadat je Sync hebt geactiveerd?
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox en PC - ASUS - Tablet - Asus Transformer Pad TF303K

Bericht door FLAMINGO »

Beste Torzan,

Zoals U meldde heb ik getracht van SYNC te gebruiken tussen mijn Desktop en mijn Tablet.
Op mijn tablet is FF dus reeds geïnstalleerd.

Ik verbindt mijn tablet dus rechts via USB kabel met mijn desktop.

Wanneer ik naar SYNC ga dan ga ik naar " een ander apparaat verbinden" daar mijn tablet nog nooit met mijn desktop verbonden is geweest via SYNC.

Maar ik verkrijg steeds het schermpje om mijn GSP te verbinden - zie bijlage -.

Wat een moeilijk - maar leerrijke - bevalling.

Flamingo :shock: :evil:
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox en PC - ASUS - Tablet - Asus Transformer Pad TF303K

Bericht door Pettic »

Flamingo, de genoemde Sync is van Firefox (FF). Via Internet synchroniseert FF e.e.a. tussen apparaten die via hetzelfde account zijn gekoppeld.
Zie menu Extra> Opties> "Firefox account". Dat account moet je wel eerst een keer aangemaakt hebben op 1 computer. Je hebt daar een e-mailadres voor nodig. Als het account eenmaal gemaakt is bepaal je ermee wat en hoe je wilt synchroniseren.
Op een andere computer zoals je tablet open je FF en kies je hetzelfde menu en geef daar aan dat je al een account hebt. Beantwoord de vragen met o.a. het e-mailadres en wachtwoord. Je ontvangt dan op dat adres de melding van het verzoek, accepteer dat en de computers zijn gekoppeld.
Zie ook https://support.mozilla.org/nl/products ... c-and-save
De bladwijzers die je op je mobiel (telefoon, tablet) hebt gemaakt staan onder "Mobiele bladwijzers".
Windows; Firefox; Thunderbird
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Firefox en PC - ASUS - Tablet - Asus Transformer Pad TF303K

Bericht door Torzan »

Beste Flamingo,

Het kostte wat moeite om je laatste bericht te begrijpen maar in het kort komt het denk ik hierop neer:

- Firefox voor desktop en Firefox voor Android werken anders, en zoals gezegd kun je (waarschijnlijk door beperkingen van Android) het bladwijzerbestand van een desktopversie niet delen en dus ook niet importeren onder Android.
- Om Sync te gebruiken, heb je helemaal geen USB-kabel nodig; het is immers een synchronisatieservice die werkt op basis van aanmelding bij een externe server via je Firefox- of Sync-account. Als op de ondersteuningspagina’s van Mozilla (evenals bij een willekeurige zoekmachine overigens) zoekt op 'Sync' of 'Firefox Sync', kom je in de hoogste resultaten o.a. op deze twee pagina's uit: Hoe stel ik Sync in op mijn computer? en van daaruit Bladwijzers, tabbladen, geschiedenis en wachtwoorden synchroniseren in Android.

Bekijk dus vooral het laatste, volg de instructies (ook in het algemeen) en e.e.a. zou moeten werken; zo moeilijk zijn dergelijke bevallingen doorgaans niet. ;) Ook de op die manier (niet echt 'geïmporteerde' maar wel) gesynchroniseerde bladwijzers zouden dan in de gewenste sectie moeten verschijnen.

Houd er wel rekening mee dat er door een bepaalde beperking van het aantal bladwijzers onder Firefox voor Android (5000) kans is dat je niet alle bladwijzers gesynchroniseerd krijgt.
Gebruikersavatar
FLAMINGO
Berichten: 290
Lid geworden op: 19 juni 2010, 15:51
Locatie: Belgie - Gent
    Windows 10 Firefox

Re: Firefox en PC - ASUS - Tablet - Asus Transformer Pad TF303K

Bericht door FLAMINGO »

Beste Torzan en Pettic,

Dank voor jullie zeer uitgebreide uitleg.
Ik zal deze de volgende weken eens goed bekijken en zien wat ik kan doen.

Dank
Flamingo :shock: :D
Plaats reactie