Het echt checken van mijn aangemaakte Thunderbird backkup op ext schijf.

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
oerol
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 oktober 2018, 15:42
    Windows 8.1 Firefox

Het echt checken van mijn aangemaakte Thunderbird backkup op ext schijf.

Bericht door oerol »

Vanaf C in verkenner 8 stapjes terug waarna profielmap wordt gekopieerd. Vervolgens zoek ik mijn backup map op de ext harde schijf waarna Rkl op deze map en opdracht plakken.
Wanneer ik in deze net geplaatste map iets open zie ik wel recente datums maar er valt niets te openen zoals dit wel het geval is bij een backup van
W 8.1. Om dit verhaal uit te leggen moest alles uit de kast dus hopelijk is er een eenvoudig antwoord mogelijk! B.V.D. en groet van oerol.
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Het echt checken van mijn aangemaakte Thunderbird backkup op ext schijf.

Bericht door Pettic »

Het is niet echt duidelijk wat je schrijft. Wat is "Rkl... opdracht plakken" en wat zijn "8 stapjes terug"?
De profielmap van Thunderbird vind je het snelst via menu Help> Probleemoplossingsinformatie> Profielmap: [Map openen].
Windows; Firefox; Thunderbird
oerol
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 oktober 2018, 15:42
    Windows 8.1 Firefox

Re: Het echt checken van mijn aangemaakte Thunderbird backkup op ext schijf.

Bericht door oerol »

Hallo Pettic,
Sorry voor mijn simpel woordgebruik. Wat ik met 8 stapjes terug bedoel is om vanaf de C-schijf in de verkenner te dubbelklikken totdat ik uiteindelijk
bij de onderliggende profielmap ben (mappenstructuur volgens "back-up maken en terugplaatsen via Thunderbird). Deze profielmap ga ik aanklikken en
vervolgens Rkl (Rechtsklik) +copy.
Dan zoek ik mijn map op de ext harde schijf en open deze. Dan druk ik op Rkl en Plakken. Ik zie dan dat de bestaande (vorige back up) word overschreven. Wanneer ik nu hierna deze back-up op mijn speciale back-up schijf ga openen zie ik wel recente datums maar ik kan bv geen documenten of pagina's ter controle openen.
Wanneer ik mijn wekelijkse back-up van W 8.1 opsla kan dit altijd wel. Ook blijft de datum "gewijzigd op" van de map ongewijzigd zodat ik hier niet kan zien wanneer ik de laatste back-up maakte.
Plaats reactie