Kalender is weg na laptop herstel.

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
WillemIII
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 oktober 2018, 10:45
    Android Firefox

Kalender is weg na laptop herstel.

Bericht door WillemIII »

Noodgedwongen moest ik een herstelactie doen. Na het opnieuw opstarten bleek dat Lightning kalender niet meer te zien was.
De Thunderbird versie is 59.5.0 .Hoe kan ik mijn agenda weer terug krijgen, zitten belangrijken afspraken in.
Ik heb geen eerdere herstelpunten meer.
Gaarne advies. Gr.Willem.
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Kalender is weg na laptop herstel.

Bericht door Torzan »

Kijk even naar dit supportartikel. Wellicht heeft het te maken met een van de gebruikelijke problemen met betrekking tot de overgang van externe naar gebundelde Lightning-add-on; verwijderen van een bepaalde string via de Configuratie-editor zou het kunnen verhelpen.
WillemIII
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 oktober 2018, 10:45
    Windows 7 Firefox

Re: Kalender is weg na laptop herstel.

Bericht door WillemIII »

Torzan,
Helaas, geen kalender.
agenda staat ook niet meer op de balk in "opties"
WillemIII
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 oktober 2018, 10:45
    Windows 7 Firefox

Re: Kalender is weg na laptop herstel.

Bericht door WillemIII »

Torzan,
Als ik de Add-on opnieuw probeer te downloaden krijg ik een .XPI file waarvan mijn laptop zegt dat hij dit niet kan openen.
(nb ik ben digibeet)
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Kalender is weg na laptop herstel.

Bericht door Torzan »

- Heb je gedaan wat in het supportartikel staat aangegeven, dus de string in de configuratie-editor (aangetroffen en) verwijderd? De string begint met 'extensions.installedDistroAddon', dus alleen al dat intikken of kopiëren en plakken in het zoekveld moet genoeg zeggen.

- Staat Lightning nog vermeld in de Add-onbeheerder? Zo ja, klik dan op Uitschakelen of Verwijderen, herstart Thunderbird en kies dan weer voor Inschakelen.

Je hoeft Lightning al vanaf Thunderbird 38 niet meer als add-on te downloaden, omdat het sindsdien gebundeld met Thunderbird wordt geleverd. De kans is dus groot dat deze gewoon is uitgeschakeld in de Add-onbeheerder, of er een conflict is met een toch geïnstalleerde externe versie. Het meeste gekke is eigenlijk de door jou aangegeven versie, want Thunderbird 59.5.0 bestaat helemaal niet. Weet je dat wel zeker? Als dat zo is, zou ik die versie verwijderen, voor de zekerheid je systeem scannen met alles wat je hebt aan scanners voor virussen en malware, en gewoon de meest recente versie van Thunderbird installeren.

XPI-bestanden kun je trouwens laden via de Add-onbeheerder (via het tandwieltje > Add-on installeren via bestand, óf door het XPI-bestand naar de Add-onbeheerder te slepen vanuit een bestandsverkenner), maar zoals gezegd, dat zou dus niet hoeven.

Ik ben niet zo bekend met systeemherstel van Windows en heb dat altijd vermeden en anderen ook afgeraden, omdat (net als in dit geval) vaak niet duidelijk is wat er hierdoor precies gebeurt. Ik kan je dus ook niet vertellen of er iets met de programmabestanden is gebeurd of met je profiel. Opnieuw installeren is vaak de beste optie; je profielgegevens (=mail, instellingen, agenda- en andere gegevens) zouden behouden moeten blijven.
WillemIII
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 oktober 2018, 10:45
    Windows 7 Firefox

Re: Kalender is weg na laptop herstel.

Bericht door WillemIII »

Torzan,
bedankt voor je geduld.
Vanmiddag kreeg ik een automatische update van Thunderbird, nu 52.9.1.6764, maar eerst gaf in mijn programma files de thunderbird.exe toch echt 59.5.0....... aan, maar goed. Ondanks de auto update toch geen kalender.
Lightning stond idd vermeld in de Add-onbeheerder (met de vermelding ; uitgeschakeld- niet geschikt voor deze versie) en heb deze verwijderd,
opnieuw opgestart ,maar geen vermelding meer.
Ik ga het morgen weer proberen. u hoort van mij.
Gr.Willem bedankt
WillemIII
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 oktober 2018, 10:45
    Windows 7 Firefox

Re: Kalender is weg na laptop herstel.

Bericht door WillemIII »

Torzan, alles is terug. Bedankt.
Gesloten