tekstvervanging thunderbird

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
hetty
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 november 2018, 15:57
    Macintosh Safari

tekstvervanging thunderbird

Bericht door hetty »

is het mogelijk om net als in een mail op de iPad tekst te vervangen: vgr door vriendelijke groeten. In Word kan dit aangemaakt worden bij AutoCorrectie. Ik vind dit niet in Thunderbird, graag advies. Bedankt, Hetty.
Gebruikersavatar
nirwana
Beheerder
Berichten: 11528
Lid geworden op: 19 september 2003, 5:09
    Windows 10 Firefox
Contacteer:

Re: tekstvervanging thunderbird

Bericht door nirwana »

Hetty,

Allereerst welkom hier op het forum.

Eerst heb ik gezocht naar een extensie voor Thunderbird, maar die niet echt gevonden.

Toen vroeg ik me af of iets dergelijks niet ook voor het besturingssysteem zou kunnen bestaan.
Zo kwam ik uit op https://lifehacker.com/5611210/how-to-u ... -every-day en via die pagina bij PhraseExpress.
Voordeel daarvan is dat dit niet alleen in Thunderbird werkt, maar in elk Windows-programma (of Mac /Android / iOS).

Dat heb ik geprobeerd en dat werkt voorlopig goed.
PhraseExpress biedt standaard al een lijst met vervangingen (vooral in het Engels), maar je kunt die ook zelf uitbreiden:
Zo heb ik onder Salutations een New Phrase toegevoegd. Daar voer ik het volgende in:
Description: vgr
Phrase context: vriendelijke groeten
Autotext: vgr

Daarna is deze al klaar voor gebruik, dus kun je ergens in een programma (bijvoorbeeld in Thunderbird) vgr intikken en dat wordt dan vervangen door vriendelijke groeten.
Met vriendelijke groet,

Martijn
[ Mede-oprichter + webmaster MozBrowser | beheerder Startpagina's over freeware, GIMP, Mozilla en OpenOffice.org / LibreOffice, Ubuntu
hetty
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 november 2018, 15:57
    Windows 10 Chrome

Re: tekstvervanging thunderbird

Bericht door hetty »

Geweldig bedankt~!~ Vriendelijke groeten, Hetty Keessen
Plaats reactie