Gegevens overzetten naar een iMac.

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Gesloten
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Windows 10 Firefox

Gegevens overzetten naar een iMac.

Bericht door Citroentje »

Hallo,

Mijn pa vond het nodig een iMac aan te schaffen en ik mag zorgen voor de overdracht.

Hij had een pc met Linux, maar deze heeft het na 10 jaar ineens begeven, ik zal dus moeten proberen de harde schijf leeg te halen door deze aan mijn eigen pc te hangen, ik krijg dus een usb stick vol met folders en verborgen folders.

Hij gebruikt al heel lang Thunderbird, dus dit wil hij graag weer gaan gebruiken.

Is dit te doen?
Of is een Mac hier te eigenwijs voor?
Gebruikersavatar
Pettic
Berichten: 3828
Lid geworden op: 28 november 2004, 11:45
Locatie: Rotterdam
    Windows 10 Firefox

Re: Gegevens overzetten naar een iMac.

Bericht door Pettic »

Windows; Firefox; Thunderbird
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Gegevens overzetten naar een iMac.

Bericht door Citroentje »

Duidelijk.

Het vinden van de profielmap op de oude HDD is niet zo moeilijk, ik ken alleen de bestandsstructuur van een mac niet.
Maar misschien kan ik het zo importeren.

Ga ik proberen, thanks.

Gaat dat voor FF op dezelfde manier, weet je dat ook?

(Ik was gewend om een profielmap van de ene naar de andere locatie te kopiëren en klaar)
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Gegevens overzetten naar een iMac.

Bericht door Torzan »

De bestandsstructuur op een Mac zou duidelijk moeten worden als je vanaf stap 7 in de gegeven instructies, waarmee je inderdaad de profielmap van de ene naar de andere computer kopieert, links voor 'Mac' kiest, aangezien ze specifiek zijn voor het besturingssysteem en standaard worden weergegeven op basis van de browserinformatie. Let er wel op dat je via Help > Probleemoplossingsinformatie > Map openen op een Mac één map lager uitkomt, maar dat merk je denk ik vanzelf.

Voor Firefox geldt hetzelfde; hier zijn ook supportartikelen over te vinden (zoek naar 'profiel' voor Firefox-artikelen).

(Instructies voor Sumo zijn overigens het beste te geven via de link van het Engelstalige artikel en zonder de taalcode, zodat men direct op de pagina in de taal van de browser uitkomt.)
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Gegevens overzetten naar een iMac.

Bericht door Citroentje »

Jij ook bedankt, ik ga er mee aan de slag.
Begrijp alleen niet goed wat je bedoelt met, "links voor Mac kiest"..
Torzan
Berichten: 800
Lid geworden op: 16 januari 2016, 13:08
    Windows 7 Firefox

Re: Gegevens overzetten naar een iMac.

Bericht door Torzan »

Links op de supportpagina bevindt zich een versiekiezer; mogelijk moet je eerst op Bewerkingshulpmiddelen klikken om deze te zien, en daarin Mac selecteren. Als je de pagina dus alleen onder Linux bezoekt, zie je niet de juiste instructies voor Mac bij het terugzetten (al schelen ze niet zo veel).
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Chrome

Re: Gegevens overzetten naar een iMac.

Bericht door Citroentje »

Ah, op die manier. ;)
Gebruikersavatar
Citroentje
Berichten: 1517
Lid geworden op: 9 februari 2007, 23:46
Locatie: Enschede
    Linux Firefox

Re: Gegevens overzetten naar een iMac.

Bericht door Citroentje »

Zal even melden dat het gelukt is.
Niet helemaal volgens de manier zoals beschreven, ik heb de back-up er naast gezet en de profielnaam aangepast en daarna de andere verwijderd.

Moet alleen nog proberen het lettertype te vergroten, want dat wordt wel erg klein op een HD scherm.
Gesloten