aantal mails tegelijkertijd

Mozilla Thunderbird is het e-mailprogramma van Mozilla. Dit is gebaseerd op Mozilla MailNews. Met Lightning kun je hieraan een agenda toevoegen.
Plaats reactie
marcel0138
Berichten: 88
Lid geworden op: 26 juni 2005, 20:47
    Windows 10 Firefox

aantal mails tegelijkertijd

Bericht door marcel0138 »

Hoeveel emailadressen kan ik tegelijkertijd in een BCC zetten om een nieuwsbrief te verzenden al dan niet met één bijlage?
Gebruikersavatar
W Postelmans
Berichten: 385
Lid geworden op: 14 september 2016, 16:37
Locatie: Schoten, Belgie
    Windows 10 Firefox

Re: aantal mails tegelijkertijd

Bericht door W Postelmans »

Op "mozillaline.org" staat "There appears to be a limit of approximately 60 addresses when sending messages if you enter each address separately. However, if you use lists (mail distribution lists) for most of the addresses any limit is imposed by whatever SMTP server you use."

Het maximum aantal bruikbare geaddresseerden" lijkt soms gelimiteerd te worden door de ISP waarmee je werkt. Verschillende ISP's limiteren dat om SPAMMERS tegen te werken.

Echter ik zend regelmatig mails (met en zonder bijlagen) via outlook.com (vroeger "hotmail") aan een 100tal BCC ontvangers, en heb nog nooit problemen gehad met het aantal. Aanvankelijk moest ik wel een aantal keren aan een steeds groter aantal adressen een email zenden om Microsoft stap per stap te overtuigen dat ik geen SPAMMER ben (je moet stap voor stap hun "vertrouwen winnen").
Plaats reactie